Ik quote even dit artikel op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/4038183/jon ... gsdag.html)
'Een groep moslims in Nederland grijpt Koningsdag aan om in dertien Nederlandse steden 15.000 korans gratis aan de man te brengen.
Met de actie willen de gelovigen vooral een tegenwicht bieden aan de negatieve beeldvorming over de islam door onder meer acties van Islamitische Staat (IS) en aanslagen van extremisten.
''Ons grote doel is dat er over tien tot vijftien jaar in alle hotelkamers naast een bijbel ook een koran ligt'', zegt Ali Houri van de Alkhattab Foundation, die dit idee mogelijk wil maken. ''Vorig jaar nam ik dit initiatief op persoonlijke titel in Roermond.'
Nu ben ik wel eens benieuwd naar jullie meningen over deze actie. Ik ben er zelf namelijk vrij verdeeld over. Ik ben een behoorlijke atheïst en geloof dus in geen enkele god. Ik vind het prima dat ze proberen het imago van de islam proberen te verbeteren. Echter zet ik er ook mijn vraagtekens bij, vooral bij de volgende zin: ''Ons grote doel is dat er over tien tot vijftien jaar in alle hotelkamers naast een bijbel ook een koran ligt''. Dan denk ik als atheïst zijnde van: Ik zie liever helemaal geen koran en bijbel in mijn hotelkamers liggen. (Het lijkt me, dat als je gelovig bent, een boek dat zo belangrijk voor je is toch zelf meeneemt op reis? Correct me if I'm wrong!). Ook vind ik de keus voor Koningsdag nogal raar, deze dag heeft namelijk helemaal niks met geloof oid te maken. Ik zou het minder gek vinden als ze zoiets zouden doen op een feestdag van hun eigen geloof