Borstvoeding op het toilet (thuis), wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Borstvoeding op het toilet (thuis), wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 19:35

Bijna een jaar geleden opende ik dit topic:
[NM] Borstvoeding, het taboe.

Het leidde tot een nette discussie met goede voor en tegen argumenten, heel interessant.

Nu kwam ik via de Facebook pagina van Famme terecht bij een onderwerp wat hetzelfde is, maar niet helemaal.

Deze moeder gaf borstvoeding op de WC, want als moeder heb je geen moment rust. Het bijschrift van de foto is dan ook "Ouders kennen dit geluk".

Afbeelding

De reacties op de Facebook onder het onderwerp zijn nogal uiteenlopend:

Citaat:
Heb ik ook gedaan. Niet met een kind zo groot, maar als hij al dronk en ik moest.....nou, dan maar samen!

Citaat:
Dit is toch wat de mensen om ons heen willen, niet in het openbaar voeden maar afgezonderd op het toilet?! Dat ze het in dit geval thuis doet en het kindje naar mijn idee best kan wachten doet er niet toe.de mensen die het smerig vinden dat ze op een toilet voedt, moeten wat beter nadenken.geef toch liever de borst op mijn eigen SCHONE wc dan in die van een restaurant of cafe.

Citaat:
Ieder z'n ding. Ik heb het zelf nooit gedaan. Eten/drinken en toilet gaan niet samen. Maar als zij zich er goed bij voelt, prima toch.

Citaat:
Belachelijk! Ik heb het nooit gedaan en zou het ook nooit doen, je gaat zelf toch ook niet eten op de wc?.......

Mijn mening?
Ik zou dit ook doen en het zou waarschijnlijk ook noodzakelijk zijn. Als ik moet plassen moet ik namelijk al bijna op de WC zitten anders gaat het fout. Dus ik zal ook genoodzaakt zijn om met het kind op het toilet te zitten. Of ik uitgebreid ga zitten poepen durf ik niet te beloven, maar een plasje zeker. Waarom vind ik dit dan anders dan een WC in een restaurant of cafe? Omdat mijn WC schoon is en ik het een heel ander idee vind.

Wat vinden jullie?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:42

Waarom zou dat noodzakelijk zijn :?
Kind kan best een paar minuten wachten tot je klaar bent. Gaat hij/zij echt niet dood van hoor. Het is niet zo van: kind heeft dorst dus hup, tieten bloot zodat het kan drinken. Ze moeten met een fles ook wachten tot hij klaar is of tot je je handen vrij hebt. Is goed voor ze, even wachten.
En als moeder geen moment rust? Nee, niet als je te pas en te onpas je kind drinken geeft en "zn zin geeft".

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:42

Sja, met een krijsende net geboren zuigeling misschien. Maar als ik tegen mijn kind van een jaar zeg dat ze heel even moet wachten dan doet ze dat ook braaf :+
Ik geef wel geen bv, maar ik zie niet in waarom daar andere regels zouden moeten gelden.
Ze gaat echt niet dood van 5 minuten later wat drinken of eten.
Maar ieder zijn opvatting zullen we maar zeggen.

Riddershow

Re: Borstvoeding op het toilet (thuis), wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:14

En met een zuigeling was ik groot en oud genoeg om ook wel even mijn behoefte in te houden. Dus zo noodzakelijk vind ik het niet.

Ik denk dat het eerder als grap bedoeld was? Met een dikke knipoog? Maar los van de bv... eindigt het moederschap niet op het toilet. Rust voor een plasje is ver te zoeken als ze op dat moment elkaar de hersens inslaan. 8)7

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:21

haha ik kan mij er niet druk om maken, als je bedenkt hoe arme mensen met hun hygiëne zitten. en de kinderen daar worden toch ook groot. tsja iedereen heeft andere opvoed methode enzo, als je doet wat je zelf wilt en je schaadt het kind er niet mee waarom niet??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:34

nee, zelf eet en drink ik ook niet op het toilet en die minuut kunnen ze best wachten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:42

Nee, dit zou ik nooit doen. Ik eet inderdaad ook niet op het toilet. Ik vind het gewoon niet fris.
Hoe lang zit je gemiddeld op het toilet? Die tijd kan een kindje of baby best eventjes wachten vind ik.

Als een ander dit wel wilt doen prima, maar waarom delen met de wereld :?
Ik zou zo'n foto al never nooit niet laten maken, laat staan op internet zetten. Ik snap soms echt niet waarom mensen dit soort privédingen willen delen met de rest van de wereld!?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:43

Nou, ik zal niet ontkennen dat ik wel eens met baby en al op de wc gezeten heb. :D
Meerdere keren zelfs. Maar niet al drinkende.

Maar met een newborn aan de borst je grote boodschap doen is gewoon weg niet praktisch. Die hebben nog ondersteuning en begeleiding nodig. Wanneer ze groot genoeg zijn om zelf aan te kunnen happen en vast te houden zijn ze ook groot genoeg om even te wachten totdat mamma klaar is.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:50

Kind heeft ondertussen ook de kast alvast leeggetrokken zie ik :')

Nee ik zou dat niet doen. Het kind leert maar even wachten hoor. Enne geen tijd om naar het
toilet te gaan geloof ik echt niet in. Dat duurt een paar minuten, kom op.
Maar als een ander dit wel prettig vindt; lekker doen toch :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:07

Plassen duurt nog geen minuut, dan kan je je kind toch gewoon even laten wachten 8)7

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:02

alleen die kolere zooi op de foto zegt al genoeg

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:04

Tja, waar mensen borstvoeding geven kan me niet zoveel schelen, maar wat bezielt je om zo een foto op social media te posten...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:06

MayDayParade schreef:
Tja, waar mensen borstvoeding geven kan me niet zoveel schelen, maar wat bezielt je om zo een foto op social media te posten...

:')

Dat dus, leuk voor het kind later :')

Ik zal gerust mijn baby meenemen naar de wc als ik écht moet en kind huilt alleen maar bijvoorbeeld, maar nooit! zal ik daar een foto van laten maken en dus op het internet knallen.

Qua lokatie, ach itt tot een baby besef ik wel wat een toilet is en de functie ervan dus ik koppel het niet aan eten. Maar gut, als ik daar nou de fles zou geven maakt voor baby niets uit. Ik zit alleen zelf niet zo lekker daar :+ zit liever comfi.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 22:18

Ik zit lang op de wc en moet direct als ik opsta. Als ik dus moet opstaan omdat een kind aan het brullen is zal ik het moeten combineren. Of moet ik mijn kerel dan maar 's nachts het bed uitschoppen?

Ophouden is geen optie voor mij bijvoorbeeld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:19

KimD schreef:
Ik zit lang op de wc en moet direct als ik opsta. Als ik dus moet opstaan omdat een kind aan het brullen is zal ik het moeten combineren. Of moet ik mijn kerel dan maar 's nachts het bed uitschoppen?

Tena lady :j kun je gewoon je ding blijven doen zonder toilet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:21

KimD schreef:
Of moet ik mijn kerel dan maar 's nachts het bed uitschoppen?

Wat is daar mis mee :?
Als ik vreselijk naar het toilet moet en om mysterieuze reden besluit ONS kind het op een brullen te zetten, dan gaat de papa maar even kijken wat er aan de hand is.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:22

Ik word meestal vergezeld door mijn peuters naar het toilet. Hartstikke gezellig. Jongste krijgtook nog bv. Maar dat dan weer niet op de wc. Dan wacht ze inderdaad maar even.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 22:24

vuurneon schreef:
KimD schreef:

Tena lady :j kun je gewoon je ding blijven doen zonder toilet.

Grapjas! :')

Nee sorry, dan ga ik toch liever met kind naar de wc.

Ik wil overigens mijn kerel wel eens borstvoeding zien geven. :D Als het kind 's nachts gaat huilen, zal ik toch moeten opstaan, kind pakken en naar de wc gaan.

Daar zie ik geen probleem in.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:40

Ach, ik heb wel eens met een huilend kind op de arm op het toilet gezeten (krampjes) en ja, als het zo uitkomt (of dus eigenlijk niet) eet ik een boterham net zo goed op het toilet... zolang ik tussen billetjes poetsen en verder eten maar even mijn handen heb gewassen. Tis echt niet zo alsof de bacteriën nou de lucht in vliegen op het moment dat je broek omlaag gaat.

Hier is eigenlijk verder wel een opendeur policy... als er iets is, mogen ze rustig binnenlopen. :+

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:48

Ik heb nog nooit een merrie zien toestaan dat haar veulen drinkt terwijl zij moet plassen of poepen.... ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:53

Tja, ik gaf gewoon overal borstvoeding maar niet op het toilet. En man uit bed schoppen??? Mijn man was me vaak nog te snel af, lag de kleine al bij me voor ik er uit kon stappen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:03

KimD schreef:
Of moet ik mijn kerel dan maar 's nachts het bed uitschoppen?

Uh ja dus :?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:11

PenS schreef:
Ik heb nog nooit een merrie zien toestaan dat haar veulen drinkt terwijl zij moet plassen of poepen.... ;)

Maar als ik met een kind op de wc zou zitten kan ik mijn kind niet onder zeiken als het op de arm zit :') bij een merrie waterval kun je wel natte voeten krijgen als je er zo dicht op zit.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:11

Haha gevoed heb ik niet op de wc, maar ik heb de kleine echt al eens meegenomen als hij liep te huilen en ik onwijs snel naar de wc moest rennen. Maar ik snap de commotie niet zo goed. Mensen die hier zo op tegen zijn, wat vinden jullie ervan dat een hoop mama's die borstvoeding geven vaak verbannen worden naar een toilet om het dan daar maar te doen? Idem dito met kolven, ik las deze week nog een reactie dat een moeder dat in het ziekenhuis maar op het toilet moest doen, want ja de kolfkamer was voor personeel.
Dan vind ik het thuis echt nog wel 10x frisser.

En ja de discussie of ik zelf mijn kleintje eten zou geven op de wc... nee. Maar omdat je met zo'n kleintje weinig tijd hebt en als ik dan even wat tijd vind om een boterham te smeren en daarna ineens dringend (lees: rennend!) naar de wc moet, ja dan stop ik die boterham in mijn mond en ga ik :=

Zo, alle genre voorbij :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:31

Een kleine zuigeling, waarom niet? Maar een kindje wat kan al kan staan, zoals op de afbeelding kan best even wachten vind ik persoonlijk. Maar ach...iedereen mag dat fijn zelf weten hoor! Lekker belangrijk...als jij dat als moeder handig vindt, wie zijn wij dan om dat te veroordelen?