[NM] Borstvoeding, het taboe.
Het leidde tot een nette discussie met goede voor en tegen argumenten, heel interessant.
Nu kwam ik via de Facebook pagina van Famme terecht bij een onderwerp wat hetzelfde is, maar niet helemaal.
Deze moeder gaf borstvoeding op de WC, want als moeder heb je geen moment rust. Het bijschrift van de foto is dan ook "Ouders kennen dit geluk".

De reacties op de Facebook onder het onderwerp zijn nogal uiteenlopend:
Citaat:Heb ik ook gedaan. Niet met een kind zo groot, maar als hij al dronk en ik moest.....nou, dan maar samen!
Citaat:Dit is toch wat de mensen om ons heen willen, niet in het openbaar voeden maar afgezonderd op het toilet?! Dat ze het in dit geval thuis doet en het kindje naar mijn idee best kan wachten doet er niet toe.de mensen die het smerig vinden dat ze op een toilet voedt, moeten wat beter nadenken.geef toch liever de borst op mijn eigen SCHONE wc dan in die van een restaurant of cafe.
Citaat:Ieder z'n ding. Ik heb het zelf nooit gedaan. Eten/drinken en toilet gaan niet samen. Maar als zij zich er goed bij voelt, prima toch.
Citaat:Belachelijk! Ik heb het nooit gedaan en zou het ook nooit doen, je gaat zelf toch ook niet eten op de wc?.......
Mijn mening?
Ik zou dit ook doen en het zou waarschijnlijk ook noodzakelijk zijn. Als ik moet plassen moet ik namelijk al bijna op de WC zitten anders gaat het fout. Dus ik zal ook genoodzaakt zijn om met het kind op het toilet te zitten. Of ik uitgebreid ga zitten poepen durf ik niet te beloven, maar een plasje zeker. Waarom vind ik dit dan anders dan een WC in een restaurant of cafe? Omdat mijn WC schoon is en ik het een heel ander idee vind.
Wat vinden jullie?