Citaat:Leefbaar Rotterdam wil gedwongen anticonceptie voor vrouwen die door hun verslaving, psychische aandoening of verstandelijke handicap beter geen kinderen kunnen krijgen. De partij wil dat Rotterdam bij het Rijk aandringt op een nieuwe wet.
Ik wil kinderleed, zoals mishandeling en verwaarlozing, voorkomen
Ira van Winden
Met haar pleidooi komt Leefbaar-raadslid Ira van Winden 'op voor het ongeboren kind'. ,,Er wordt veel gesproken over het zelfbeschikkingsrecht van ouders en de lichamelijke integriteit van vrouwen, maar het welzijn van kinderen weegt voor mij zwaarder. Ik wil kinderleed, zoals mishandeling en verwaarlozing, voorkomen.''
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... ders.dhtml
Hartstikke goed vind ik dit. Kinderen krijgen wordt teveel als een recht gezien, zelfs als elke intellectueel uitgedaagde kan snappen dat het bij sommige mensen gewoon geen goed idee is. En is misschien een goeie stok achter de deur voor bijv. verslaafden. "Wil je moeder worden? Blijf dan eerst maar eens een jaar clean." Uiteindelijk wordt iedereen er beter van, zeker het kind. En die moet je beschermen, die vraagt er immers niet om om geboren te worden.
Ben benieuwd wat Bokt ervan vindt.