Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Diablo schreef:Wel zei mijn vader altijd dat het ook zeer sterk van de eigen houding van de conducteur af hing, hoe je de mensen benadert.
Inoterry schreef:Het zijn inderdaad de mensen van veiligheid en service die pepperspray en een wapenstok zouden moeten krijgen. Buiten het feit dat pepperspray gebruiken in een trein, en vooral met een gesloten airco systeem, niet echt een goed plan is, heeft de conducteur er helemaal niks aan. De meeste agressie gevallen komen voor als conducteurs alleen lopen. Op dat moment heb je er totaal niks aan dat de collega's van veiligheid en service extra bewapend zijn, het leed is dan al geschied.
Mioux schreef:Ik vind t belachelijk dat men hun werk niet kan of durft te doen door al dat geweld. Ze staan er tenslotte wel voor de mensen die met t openbaar vervoer gaan, en worden zo bedankt.
Bewapenen is denk ik niet verstandig, kan uit de hand lopen als zo gek een wapen afpakt, kleine ruimtes drukte met mensen in spits nee zou ik niet doen. Gewoon verbod opleggen, 1 keer geweld is eerste waarschuwing tweede keer is bepaalde tijd verbod op openbaar vervoer reizen en derde permanent. Jammer voor hun, maar pakken ze de fiets toch lekker, of kopen ze een auto?
Mioux schreef:Nou zetten ze maar tijdelijk extra beveiliging in de treinen? Wapens is niet echt een oplossing, krijg je nu wat er in amerika is ook dadelijk hier. Schiet gewonden en doden en dan? Allemaal rellen wat uit de hand loopt...