Noordholland zonder stroom!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Noordholland zonder stroom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:28

Ik was vanmorgen lekker aan het werk. (in 't gooi)
Opeens viel de stroom uit.
Dus ik naar de meterkast, maar alles stond nog goed.
Toen klopte de buurvrouw aan,of wij ook geen stroom hadden. ;)

Mijn dochter whatsappte me dat de stroom het niet deed thuis. (is aan de andere kant van de stad vanaf mijn werk)
Toen kreeg ik bericht van mijn man, die reed richting Purmerend en de stoplichten deden het niet.
Het was chaos op de weg.

Het was dus niet alleen het huizenblok waar ik was dat zonder stroom zat, het was groter!
Ik had ook geen bereik met mijn mobiel,kon niet op internet, niet bellen.
Alleen kwamen er af en toe whatsappjes door.

Bleek dat heel Noordholland zonder stroom zat!

http://www.nu.nl/binnenland/4019658/gro ... lland.html

Selena

Re: Noordholland zonder stroom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:30

Ja hier in Aalsmeer ook.
Was in de gymzaal, valt de stroom uit en ging gelijk de brand alarm af.
Ook geen internet op m'n mobiel. Bijna de hele klas niet.
Bijna alle scholen hier waren naar huis gestuurd.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:31

Hier hoogwoud/Obdam ook alles plat treinen stil en slagboom stond nog naar beneden dus schoot erg op ook hier

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:43

Ik vond het wel bizar dat mijn mobiel het gewoon niet deed.
Dat de vaste telefoon het niet doet snap ik nog, maar je mobiel?
Ik kon zelfs niet bellen!

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:45

Tja je ontvangst moet ook ergens vandaan komen he :P
Wel lastig zo'n stroomstoring!
Mooi moment altijd om ons te realiseren hoe afhankelijk we zijn van elektriciteit :')
Hoop dat ik nog met de trein naar huis kan vandaag :Y)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:46

Ja, erg lastig! Ik zit nu in Utrecht en wil graag naar huis (Noord-Holland) maar het trein verkeer ligt stil. Hopelijk vanavond wel weer treinverkeer want moet morgen wel weer gewoon werken daar.

Nu maar aan het wachten op mijn studentenkamer. :p

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:48

Het is echt dramatisch wat er dus blijkbaar kan gebeuren als er in een verdeelstation stroom uitvalt.

Tot in Rusland hebben ze het gemerkt want er zijn ook heel wat servers en databases uitgevallen waardoor niet alleen bokt maar heel wat meer websites eruit lagen.

Ik hoop niet dat dit akelige mensen op ideeën heeft gebracht, want dit is dus wel de ultieme manier om een land zo'n beetje plat te gooien.

Beetje ala Revolution: http://nl.wikipedia.org/wiki/Revolution_(televisieserie)

Het is trouwens godgeklaagd dat met al die moderniteit van tegenwoordig alle communicatie eruit lag. Dat zou niet mogen gebeuren. Een analoge (nood)lijn zou geen overbodige luxe zijn!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:54

Ik had ook een tijd geen stroom noch bereik met mobiel en als ik verbinding had was het bar slecht.

Weet nog niet waar het vandaan kwam maar hoorde iets van brand bij Nuon in Diemen. Maar dan moet toch niet heel NH uitvallen? ?

mbkaatje

Hier ook een paar uur zonder stroom gezeten. Ik kan me niet herinneren dat er zo'n groot gebied zonder stroom heeft gezeten. En inderdaad ook eigenlijk onbegrijpelijk dat dit mogelijk is.

Maar je komt er wel goed achter hoe afhankelijk je bent van stroom. Heel eng eigenlijk.

Kentaro

Ik hoorde het vanmorgen op het nieuws.
Maar die mensen die in liften 'gevangen' zaten.... %) (heb al zo'n hekel aan die dingen :+ )

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:55

Inderdaad. Ik probeerde naar school te raken in Amsterdam, kon dus niet. Naar huis of school bellen, kon ook niet. Netwerk lag er ook uit. Gelukkig reed er nog een bus om weer terug naar huis te komen. Maar het is zeker waardeloos..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:55

Tinkerloos schreef:

Alle nutsvoorzieningen zijn afhankelijk van stroom. Ook de zendmast voor je mobiel. Er zijn noodstroomvoorzieningen, maar die zijn niet 100% betrouwbaar en hebben meestal een capaciteit van 3-4 uur. Let er op dat bv ook je drinkwater afhankelijk is van stroom. Bij een stroomstoring is het dus handig om zsm wat pannen, etc. te vullen zodat je bij een langere storing niet meteen zonder zit. Paar flessen water op voorraad hebben is hierom ook handig, want in de winkels is het heel rap uitverkocht.

Kans is zeker aanwezig dat we hier meer mee te maken krijgen, want de netwerken zijn aan het verouderen (slijtage) en het onderhoud is niet geheel uitgevoerd door bezuinigingen/winstbejag. Reserveonderdelen idem. die voorraad aanhouden gaat nl ten koste van de winstuitkering aan de aandeelhouders. Neem dus het overheidsadvies van een noodpakket serieus en zorg dat je een week vooruit kan. Overheid heeft nl tijd nodig om je te kunnen helpen als een storing op grote schaal lang duurt om op te lossen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:57

Wij hebben hier ook een paar uur zonder gezeten.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:58

Bij onze chauffeurs op de weg hadden we er ook super veel last van. Voor hun inderdaad het verkeer dat een chaos was/is en telefonisch niet bereikbaar.
We zitten zelf net onder de grens van Noord-Holland, kwartier van Aalsmeer vandaan en daar hadden ze ook geen stroom.
Meer dan de helft van onze chauffeurs die in Noord-Holland reden kregen we ook best lang niet te pakken :j

Bokt lag er bij mij trouwens ook uit voor een tijdje, terwijl het niet aan het internet hier ligt.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:03

Ik werk in Heerhugowaard, ook geen stroom gehad voor een uur of twee.
Wat ik dan weer grappig vond is dat de windmolens waar ik op uit kijk vanuit mijn kantoor het ook niet deden. Die hebben dus blijkbaar ook stroom nodig om te kunnen draaien haha, ze wekken dus niet alleen maar energie op. Toen de stroom erop sprong gingen ze ook weer draaien :D.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:06

Tinkerloos schreef:

dat vond ik ook zo bizar, ik had in Laren boodschappen gedaan en nog gewoon gepind enzo, rijd naar Huizen: stoplichten deden het niet, bij de Shell werd alles afgesloten.....
Kom thuis, komt de buurvrouw aan de deur of ik nog stoppen heb liggen, want ze had geen stroom..... nou buuf, niemand heeft stroom :)

Ik ben teruggegaan naar stal (provincie Utrecht) en daar had ik gelukkig wel stroom en kon ik ook weer bellen enzo

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:12

Leprycorn schreef:
Bij onze chauffeurs op de weg hadden we er ook super veel last van. Voor hun inderdaad het verkeer dat een chaos was/is en telefonisch niet bereikbaar.
We zitten zelf net onder de grens van Noord-Holland, kwartier van Aalsmeer vandaan en daar hadden ze ook geen stroom.
Meer dan de helft van onze chauffeurs die in Noord-Holland reden kregen we ook best lang niet te pakken :j

Bokt lag er bij mij trouwens ook uit voor een tijdje, terwijl het niet aan het internet hier ligt.

Bokt lag er bij iedereen uit, omdat de database in Amsterdam staat. En die had dus geen stroom --> geen bokt.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:16

Ik wil graag boodschappen doen, maar ik hoorde dat de winkels nu echt afgeladen zijn.. Hopelijk trekken de mensen snel weg. Ik heb honger :').

Ik heb overigens vanochtend in een verlaten uithoek van Amsterdam vastgestaan. De bussen die reden, reden naar allerlei woonwijken toe, terwijl ik toch echt richting alkmaar moest.. nou not. Gelukkig heeft iemand me opgehaald, anders stond ik daar nu nog denk ik, haha.

Ik zag fotootjes van mensen vast in liften en in de metro in het pikkedonker etc. Echt naar :n

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 15:19

Toen ik tijdens de storing uit het raam keek zag ik overal mensen met mobieltjes in de lucht gericht staan.
Bij ons werd 3 keer geklopt door buren of wij ook geen stroom hadden.
Toen mijn man mij een whatsapp stuurde dat hij vast stond in het verkeer omdat de stoplichten het niet deden besefte ik pas dat het een vrij groot gebied was dat zonder stroom moest zitten.
Ik ben best een beetje van slag hierdoor, want je kan nergens informatie winnen over wat er gaande is.
Best eng.
Ik voelde me echt afgesloten van de wereld.
;(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:23

Daarom wordt in het 'noodpakket' ook een radio op batterijen aangeraden.... :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:23

ik hoorde dat je via de autoradio kon horen wat er aan de hand was, of een radio app op je telefoon.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 15:26

Auto radio had ik niet bedacht.
Slim!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:35

Amaris schreef:
Leprycorn schreef:

Bokt lag er bij iedereen uit, omdat de database in Amsterdam staat. En die had dus geen stroom --> geen bokt.

Zo een vermoeden had ik al inderdaad :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:38

Nou blij met KPN mobiel want die is al die tijd blijven werken gelukkig!! :Y)

zo kon ik iig mijn klant in de ochtend afzeggen want door de storing zat werken er helaas ff niet in

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:40

Hier op texel ook..
Kwamen nog mensen foto's maken omdat we met papier werken, is dat zo bijzonder? We gebruiken niet overal de computer voor :o