Stop Jo Frost?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Stop Jo Frost?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 12:39

Gisteren gezien bij Editie NL, ouders die in opstand komen tegen Jo Frost en haar programma Nanny on tour, zie ook:

Citaat:
Persbericht Actie #StopJoFrost: “Wij zijn een grote groep ouders, opvoeddeskundigen en pedagogen die een alternatief bieden voor de opvoedmethode van Jo Frost in het RTL4 programma ‘Nanny on Tour’. Wij denken dat de methode van Jo Frost te eenzijdig is en zelfs schadelijk kan zijn voor kinderen en ouders. Dit met name door het gebrek aan aandacht voor de gevoelens van de kinderen en waar hun gedrag vandaan komt. Ook biedt Frosts opvoedmethode geen lange termijnoplossing. Het baart ons grote zorgen dat de opvoedmethode van Jo Frost door onzekere ouders in Nederland als de norm zal worden gezien.Tijdens uitzendingen twitteren wij met hashtag #‎stopjofrost. Hoewel wij onderling ook verschillen in opvoedstijl, zoals alle ouders vooral moeten doen wat bij hen en hun kinderen past, zijn we het over één ding eens: het is essentieel om te kijken waar gedrag vandaan komt, te luisteren naar je kinderen en te werken aan een sterke band. Dat geeft de grootste kans op structureel goed gedrag, maar vooral – en nog belangrijker- op een gelukkig kind. We vrezen dat Nederland (voor zover dat al niet gebeurd is na de Amerikaanse versie van het programma van Frost) nu massaal de stout-trap en stout-kruk overneemt zonder aandacht voor de achterliggende oorzaak van het gedrag van hun kind. Ook toont onderzoek aan dat als ouders denken dat hun kind hen expres tergt, dit een een risicofactor is voor kindermishandeling. In de laatste (en eerste) aflevering van Nanny On Tour werd duidelijk gesuggereerd dat het kind zijn moeder expres tergt.”

http://kroost.org/nieuws/mee-aan-actie-stopjofrost/

Zelf heb ik niks met kinderen en ook geen kinderwens, maar erger mij wel vreselijk aan de 'slappe' manier van opvoeden tegenwoordig. Zo werd ik als kind gewoon in de auto gezet als ik in de supermarkt liep te dreinen om snoep, tegenwoordig ben je uitleg verschuldigd aan je dreinende peuter over waarom er geen zakje snoep gekocht wordt. Ik vind het ook opvallend hoe luidruchtig, irritant en brutaal Nederlandse kinderen zijn. Op vakantie valt mij altijd op dat dit in het buitenland vaak heel anders toe gaat.

Jo Frost heb ik een paar keer gezien op tv en ik vind het nou niet zo vreselijk rampzalig om een kind even een time out te geven. Mensen lijken te vergeten dat zij te stellen krijgt met kinderen die wel even wat pittiger zijn dan de gemiddelde supermarkt-dreiner. Ik ben wel benieuwd wat bokt hier van vindt? Is het allemaal echt zo schadelijk of vinden jullie het ook overdreven?

Mioux

Re: Stop Jo Frost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:41

Er is veel gedoe om jo frost zag ik inderdaad, volgens mij is er ook al een topic over?

Maar ik voed mijn kind op mijn manier op. En ja ook ik ben wel eens hard, Nee is nee en word geen ja. En als ik zeg nu even opruimen is het (helpen) opruimen van speelgoed etc. Na t eten even bordje op aanrecht en zo ook met drinken. En hier geldt ook alles netjes vragen. Mijn zoontje is 3, en had enorme woede uitbarstingen. Dingen vlogen door de kamer etc, ja dan is het even time out, afkoelen en erna sorry zeggen en helpen opruimen. Ja ik ben best hard, maar weet je. Als je zo soft gaat doen, heb je over 10 jaar een kind die groter is en sterker en je dadelijk zo behandeld als een stuk vuil, en hier is hij zeker niet de baas en gaat het ook niet worden ook.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:42

Ik vind de hele actie stop Jo frost ook onzin.
Natuurlijk zijn er meerdere manieren waarop jij je kind kunt opvoeden, maar om er direct een haat actie van te maken gaat mij te ver.
Ik denk dat Jo frost in situaties komt waarin er geen structuur is, geen opvoeding, geen belonen, geen straffen, geen basis.
Je zult dan wel zulke harde regels op moeten leggen om iets te kunnen bereiken met die kinderen.
Dat mensen dit dan overnemen in hun gezin moeten ze zelf weten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:43

Ik vind Jo Frost geweldig. Ze is duidelijk, geeft waarschuwingen maar zet ook dóór op het moment dat er doorgezet moet worden.

Ik vind het ook knap dat mensen haar hele opvoedstijl kunnen beoordelen aan de hand van die afleveringen. Ze heeft tijdenlang contact met die mensen, komt er meerdere dagen over de vloer, en dat wordt allemaal samengevat in 30 minuten. Nogal wiedes dat je niet alles ziet!

Edit: kunnen we geen Go-Jo-Frost groep beginnen :D
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 10-03-15 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:44

Ik vind het overdreven. Kinderen horen te luisteren, klaar. Er wordt zo slap opgevoed tegenwoordig. Als ik vroeger uit mezelf in een winkel een snoepje van de toonbank wilde pakken, kreeg ik een tik op mijn vingers. Nu vinden ouders dat soort dingen schattig of dapper. De meeste kinderen die ik tegenkom, hebben echt geen manieren en ik erger me er mateloos aan.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:47

Ik wilde dat ik haar uitzendingen had gezien voor ik zelf kinderen kreeg. Ik heb niet de makkelijkste kinderen in aanleg en het was voor mij een moeilijke kluif om ze grotendeels alleen op te voeden. Ik had veel gehad aan haar ideeën.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:47

Ik zie ook bij jo frost als ze gezinnen inkomt, althans wat wij zien op tv, het 1 grote bende is.

Inderdaad geen opvoeding, structuur, vaste routine, vaak dat 1 iemand voor de kinderen zorgt en andere werkt, dus 1 van de ouders gek word zeg maar.

Dan word er verwacht dat ze in hele korte tijd dit "oplost". Ja dan kan je niet uren gaan treuzelen en alles maar accepteren,los je niks mee op. Nee ze gaat direct aan de slag.

Wij zien natuurlijk ook maar een gedeelte en niet alles. Daar is geen zendtijd voor. Ik vind veel dingen die zij doet goed! Zoals hoe de time out gaat, t kind word ook uitgelegd wat die fout doet en dergelijke.

Ieder voed zijn of haar kind op op hun manier, maar als er geen boom te zien is door t bos ja dan vragen ze hulp.

Ik voed mijn kind alleen op, en vind haar tips soms heel erg handig !

Kinderen mogen teveel vind ik tegenwoordig, vroeger was dat bij mij al heel anders. Hier was het tegen oudere, op familie na, u en dank u wel en alstublieft. Tegenwoordig hoor je dat niet meer. Mijn zoontje zegt netjes dankuwel en zo hoort het ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:48

Heb nog geen kinderen, weet ook niet of die er komen. Maar doet er verder ook niet toe.
Vindt ook dat er veel te makkelijk opgevoed wordt. Ach toe maar, als het kind blijft zeuren.
Kind leert dus dat wanneer het zeurt de nee vanzelf ja, toe maar, wordt.
Als je ouders aanspreekt op gedrag van hun kinderen, krijg je te horen van tja tis maar een kind, jij bent toch ook kind geweest?
Lekker makkelijk allemaal. Worden allemaal zeurkousjes die straks geen tegenspraak meer gewend zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:49

Hier werd ik juist aangesproken dat ik zo hard was. Mijn zoontje wilde iets hebben in kruidvat, speeltje geloof ik. Ik zei nee, me kind heb al genoeg thuis dus is klaar. Nee is ook nee. Me zoontje gaat op de grond lopen huilen, ik negeer dat en pak hem op en loop de winkel uit (na betalen van mijn spullen haha). Vrouw kijkt me aan en zegt ach joh, je laat hem toch niet zo huilen? Ehm pardon? Kind gaat niet dood van huilen hoor, en ik ga niet alles kopen wat hij wilt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:50

Er stond een stuk in de volkskrant van de week, dat het zo slecht was dat ze het kind hadden genegeerd toen het huilde. Dat ik na het kijken van die aflevering zoiets had van: nogal wiedes dat ze dat negeerden, dat kind was gigantisch bezig zijn moeder te manipuleren!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:51

Ow als mijn kind huilt omdat die iets niet mag of zo, laat ik hem ook even huilen hoor. Wat moet je dan? Altijd maar toegeven? En over 15 jaar klagen mijn kind is de baas in huis ?

Sommige kindjes hebben nou eenmaal even tijd nodig om alles eruit te gooien en erna weer vrolijk te zijn.

chanicha

Het hele probleem is dat een hoop ouders vriendjes willen zijn met hun kinderen en totaal geen grenzen aangeven. Daardoor krijg je van die dwarse kinderen die totaal nergens respect voor hebben. Als een kind 10x nee hoort en de elfde keer ja gaat hij de volgende keer nog langer door om zijn zin te krijgen. Natuurlijk kan je met je kind praten maar ik vind dat er regels moeten zijn en dat je je kind normen en waarden bij hoort te brengen. Ik heb totaal niks tegen Jo Frost maar het verbaast mij wel dat er best veel gezinnen zijn waar het zo uit de hand loopt.

Bonita_Bon

Tsja, ik heb als kind wel eens een tik van mijn ouders gehad. Ik geloof 3 keer ofzo? 1 x midden op straat. Ik was 4 jaar, dwars op dat moment, had me losgerukt van moeders en rende een drukke weg over, mijn moeder moest me achterna rennen, toen ze me eenmaal had ging ik haar schoppen. Tsja, toen kreeg ik me daar toch een pets waar je U tegen zegt, toen had ik heeeeel goed door dt ik dat nooit meer moest doen. Dat zou je nu eens moeten proberen als ouder... Ik heb ook zo de schurft aan dat suffe gedoe "als je kind krijst en je in je oog stompt probeert hij je wat te vertellen, dan heeft ie liefde nodig, geen straf" right. Jo frost doet het corrigeren mijn inziens met zoveel geduld en respect, en ook met oog voor de ouders (de ouders worden ook opgevoed zogezegd), daar kan menig mens een puntje aan zuigen

Leprycorn

Wat een gezanik allemaal zeg.
Iedereen heeft een eigen manier van opvoeden, maar om nou te zeggen dat het kindermishandeling is op haar manier, gaat wel heel erg ver.

Vind het tegenwoordig ook allemaal zo slap! Kom op zeg; wij zijn toch ook goed terecht gekomen (generatie die minder slap is aangepakt).

Helemaal mee eens met kevertje. Sommige kinderen van tegenwoordig kunnen wel een schop onder hun kont gebruiken figuurlijk gezegd.

(o en nu ben ik de kindermishandelaar :') <<) )

P.s. heb geen kinderen hoor maar toch! Zou haar tips wel echt gaan willen gebruiken als ik later kinderen heb. Gewoon duidelijkheid en discipline die zij wilt, daar is toch niets mis mee?!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:52

Vjestagirl schreef:
Er stond een stuk in de volkskrant van de week, dat het zo slecht was dat ze het kind hadden genegeerd toen het huilde. Dat ik na het kijken van die aflevering zoiets had van: nogal wiedes dat ze dat negeerden, dat kind was gigantisch bezig zijn moeder te manipuleren!

jaaa dat manipuleren, vreselijk, krokodillentranen dat zijn het

Kirsha

Vjestagirl schreef:
Ik vind Jo Frost geweldig. Ze is duidelijk, geeft waarschuwingen maar zet ook dóór op het moment dat er doorgezet moet worden.

Ik vind het ook knap dat mensen haar hele opvoedstijl kunnen beoordelen aan de hand van die afleveringen. Ze heeft tijdenlang contact met die mensen, komt er meerdere dagen over de vloer, en dat wordt allemaal samengevat in 30 minuten. Nogal wiedes dat je niet alles ziet!

Helemaal mee eens.

Als ik af en toe toch zien wat kinderen allemaal dúrven te doen, dat is toch echt van de zotte. Dat had ik vroeger echt niet hoeven proberen, en ik ben thuis heus niet gedrild ofzo. Laatst las ik nog: 'een kind dat huilt heeft zijn moeder nodig' ja ammehoela, dat gaat lang niet altijd op. Op die manier kan je bezig blijven.

Ryder

Ik vind Jo Frost juist wél heel cool :D ik snap die groep niet, het is toch prima dat er meerdere manieren zijn om een kind op te voeden? Het zou wat zijn als we dat allemaal precies hetzelfde deden. Zoveel mensen, zoveel meningen. Maar om die van (een hypothetische) jou dan op te dringen aan de mensen die wel graag naar het programma van Jo Frost kijken, dat gaat mij te ver.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:53

Snap niet waar deze ophef nu opeens vandaan komt.
Kijk graag naar Jo Frost en zie er niks traumatisch in gebeuren.

Vóór haar komst zie ik echter wel veel ergerlijke zaken binnen een gezin met kinderen.
Zal wel weer een andere "nanny "staan te popelen om deze dame Frost haar programma af te pakken, of er moest weer een of andere psycholoog een proefschrift schrijven.
Kan anders niks bedenken voor deze ophef.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:53

@leprycorn nou inderdaad ! wij kregen ook best eens een schop onder onze kont hoor zogezegd als we niet luisterde. Ben er niet dood aan gegaan en heb er niks aan overgehouden !

Nu hoef ik me zoontje niet zo aan te pakken, puur omdat hij al luistert gelukkig. Al krijgt hij een time out soms en werkt al genoeg. Maar tegenwoordig valt een opvoedende schop onder de kont zeg maar als mishandeling...

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:59

Ik snap ook echt niet waar die ophef vandaan komt, vind juist dat er in Nederland soms veel te laf word opgevoed.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:00

Helemaal mee eens hoor. Als ik soms kinderen zie in een winkel die net zo lang krijzen tot ze het krijgen denk ik van pfff, blij dat ik mijn kind niet altijd zijn zin geef! Tuurlijk word die ook wel eens verwend, is geen strafkamp hier hoor haha. Maar ga hem echt niet alles geven omdat hij huilt

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:03

Ik zelf heb een broertje met een gedrags-stoornis en die krijgt ook alles als hij begint te schreeuwen, driften... Dan heb ik echt medelijden met mijn ouders en ze zouden van mij best een stuk strenger voor hem mogen zijn.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:04

De menselijke variant als de honden variant(Ceasar Milan) overal is wel kritiek op!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:04

Ik zelf ben nog een kind, maar ik zou willen dat mijn moeder me zo had opgevoed.consequent en duidelijk. Ipv altijd maar losse handjes te hebben en voor elk klein ding een mep te verkopen.

Als ik later zelf kinderen heb, ben ik van plan om wat met haar tips te doen
Zoals dat naar bed brengen, 1 kus is 1 kus geen 5 en slapen is slapen niet 600x je bed uit komen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:06

Ik vind ook dat er juist veel meer mensen een voorbeeld kunnen nemen aan die Jo Frost.
Ik heb het programma niet vaak gezien, maar de keren dat ik me herinner kwam ze juist met heel goede oplossingen aanzetten, heel rustig en consequent en doeltreffend.
Als ik af en toe zie wat voor verwende, onopgevoede kinderen er rondlopen tegenwoordig..
Als ik vroeger stout was werd ik op de gang of op mijn kamer gezet totdat ik rustig was, of kreeg ik een pets op de billen, en ik heb er echt niks aan over gehouden :+
Hoe wil je anders een driftbui oplossen? Geven wat ze willen? Ja dat is slim :+