politie verduistert portemonnees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

politie verduistert portemonnees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 14:17

Stel: u vindt iets op straat. Brengt u het dan naar het politiebureau of kies je ervoor om het zelf te houden. Veel mensen kiezen natuurlijk voor het 1e omdat ze gewoon eerlijk willen zijn. Maar toch kun je dat beter niet doen!
http://www.leeshetnu.nl/waarom-je-gevon ... t-brengen/
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 07-03-15 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:20

Lekker dan. -O-
Het is verduistert met een -t trouwens.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 14:26

Stom.. Ik heb het aangepast. :o
Dankjewel.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:26

normaal vertellen ze je het ook gewoon op het politiebureau..
je kunt het gevonden voorwerp gewoon in je bezit houden tot de eigenaar zich meldt,
of inleveren op het gemeentehuis.. als je het houdt, dan wordt geregistreerd wie de vinder is..

Bij niet houdbare producten geeft men overigens aan dat je het kort voor de houdsbaarheidsdatum gewoon kunt consumeren..

heb zelf 2x een tasje van wat duidelijk een omaatje is, gevonden.. je kent het wel, weekend boodschapjes, half litertje melk, halfje wit van de bakker, stukje worst bij de slager, twee gevulde koeken van de banketbakker, een klein doosje merci.. oma die een kleinkind over de vloer krijgt dat weekend, zulke tasjes.. Geen beurzen.. Dus ben er mee naar de politie geweest, die gaf aan de houdbare produchten aan het einde van het weekend maar gewoon op te eten en de houdbare spullen een half jaartje in de kast te houden..

ok, die merci heeft 3 weken overleefd voor ik ze opgeknaagd heb, maar had die met alle liefde opnieuw gekocht.. vond het super sneu voor de twee mensen die het verloren waren.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:36

Belachelijk gewoon

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:42

Wij hadden een portomonnee gevonden en politie vertelde gewoon dat wij het maar in eigen beheer moesten houden :? Ja, we mochten het brengen maar dat kon alleen op 1 bureau en dus moesten wij kosten maken (lokaal bureau kon niet :? ). Eh huh :? Gegevens genoteerd en als diegene zich kwam melden, stuurden ze hem wel naar ons huis.
Misschien dacht die agent dat de portomonnee veiliger bij ons was dan bij de collega's :=

Enfin, 3 week later kwam de eigenaar zich melden.

Shadow0

Re: politie verduistert portemonnees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:53

Shocking! Ik vind Rambam overigens vaak wel wat irritant in de manier waarop ze het aanpakken - maar de resultaten zijn bedroevend en dat de medewerkers (zoals die woordvoerder) zich niet schamen maar juist defensief worden ("En? Wat wil je daarmee zeggen?") en vervolgens alle contact afkappen vind ik echt onvoorstelbaar! -O-

(En waarom hebben we in hemelsnaam een minister van Justitie die eigenhandig meer schade dan herstel aanbiedt op alle terreinen van recht en politie? Ongelofelijk, wat hebben wij behoefte aan een minister (+ staatssecretaris) die geeft om justitie en recht en rechtvaardigheid. :x)

(En waarom kan de politie wel lokpubers inzetten voor de controle van drankverkoop onder de 18 en nemen ze dit niet mee?)

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:23

ooo wat erg dit! Ik heb echt met verbazing het filmpje uitgekeken! Wat een shocking uitkomst!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:27

Ik woon wel in België, maar ik heb al heel vaal portomonnee's binnengebracht.
En sommige hadden echt 400 euro cash geld erin zitten, elke keer heb ik telefoon gehad van de eigenaar om mij te bedanken.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:17

Ik werk bij en verzekeraar, als je iets kwijt bent of vind kun je kijken op https://ilost.co/nl/ de meeste gemeentes werken ook met deze site. Ik vind het wel schandalig van deze ambtenaren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:57

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:26

Ga maar niet meer iets inleveren bij de politie/gemeente Ede _O-

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:18

wauw nu moet ik zeggen dat het me totaal niet verbaast dat portemonnees door politie zelf wordt ingepikt, maar zo erg als hier in het filmpje? Nee zo erg had ik het nu ook weer niet verwacht.

Diep en diep triest. Nog triester zijn de reacties van desbetreffende bureaus als ze voor de voeten wordt gegooid dat zowel '' vinder' als 'eigenaar' van een programma zijn, en ze dus gewoon keihard betrapt zijn op diefstal.
Die minister Opstelten is helemaal een dieptepunt; je krijgt te horen dat er op 'grote' schaal gejat wordt bij de politie en het enigste wat er uit komt is 'das jammer' 8)7 :n
Dat hele zooitje incl minister zou per direct op straat moeten worden gezet.

Dat is dan verantwoordelijk voor de veiligheid en bescherming van de burger..............

Net als je dacht dat het niet triester kan. komt dit topic....

mijn respect voor de politie was al ver beneden nul, maar die is nu zo ver gezakt; dat gaan ze gedurende de rest van mijn leven niet meer terugwinnen; daarvoor is het te diep weg gezakt. De diameter van deze planeet is nog kleiner dan de diepte waar dat respect heen is gezakt. Goed gedaan dames en heren van de politie.

Vind het wel erg voor diegenen bij de politie die wel eerlijk zijn en wel hun functie naar behoren uitvoeren; die krijgen dankzij hun criminele collega's waarschijnlijk de grootste oliebol over hun heen.

edit; omg lachwekkende censuur zeg; ziet nu een gigantische oliebol over agenten heen gaan :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:35

Slina schreef:

Volgens mij kwam Ede er zeker niet als slechtste uit: dat de medewerker zich gemeld heeft 'uit gewetensnood' (en dat er dus ook wel echt iets ondernomen om te laten weten dat dat niet kan) is best behoorlijk. Ook dat de burgemeester open stond voor een gesprek vond ik zeker een pluspunt.

Ik vond die politiewoordvoerder, die zoiets had van "waarom val je mij ermee lastig, wat interesseert het mij dat de politie portemonnees 'kwijt raakt'" behoorlijk wat erger.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:38

Shadow0 schreef:
Slina schreef:

Volgens mij kwam Ede er zeker niet als slechtste uit: dat de medewerker zich gemeld heeft 'uit gewetensnood' (en dat er dus ook wel echt iets ondernomen om te laten weten dat dat niet kan) is best behoorlijk. Ook dat de burgemeester open stond voor een gesprek vond ik zeker een pluspunt.

Ik vond die politiewoordvoerder, die zoiets had van "waarom val je mij ermee lastig, wat interesseert het mij dat de politie portemonnees 'kwijt raakt'" behoorlijk wat erger.

Was ook een grapje ;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 02:31

Volgens mij kwam Harderwijk er het slechtst uit....dus mensen; breng hem daar maar niet heen. Beter zelf in beheer houden en gegevens bij politie en of gemeente achterlaten.