voel jij dat ook??die onthoofding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

voel jij dat ook??die onthoofding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 10:37

Vandaag alweer in het nieuws.....21 onthoofdingen door IS strijders...elke keer als ik dit lees krijg ik een rare kriebel in mm nek,en wordt ik boos....erg boos....hoe reageren jullie op dit nieuws?

WildDreams

Re: voel jij dat ook??die onthoofding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:43

Brrr... zoals jij dus. Pas ook onvrijwillig zo'n filmpje gezien, een vriend duwde het filmpje in mijn gezicht en ik was te verstomd om hem aan de kant te douwen... Heb die nacht niet lekker geslapen, gadverdamme :n

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:43

Ik word er gek van
Soms word ik er zelfs bang van en zo sneu is dat...
Een mens is het ergste wat er bestaat op de wereld _-:(

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:44

Ik vraag me af of en hoe dit opgelost gaat worden.
Ik vind het enge aan de hele situatie dat we hier geen grip op krijgen.....hoeveel deelnemende landen er ook zijn en hoeveel manschappen ze ook sturen......IS lácht er om!!

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:45

Homo homini lupus...

Jolien87

Ik word er ook misselijk van en vrees voor het moment dat ik ook onvrijwillig zo'n filmpje onder mijn neus geschoven krijg. Walgelijke taferelen.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 22-02-15 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

vooral dan dat niet lekker slapen, ik vind het vreselijk en dan te bedenkendat er misschien wel ned IS strijders bij waren walgelijk

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:46

Ik probeer bewust die filmpjes te vermijden, ik wil het niet weten, ik wil er niet over nadenken hoe je zo tot je einde moet komen.

Ik steek liever de kop in het zand, dan dat ik er steeds weer op gewezen moet worden dat de menselijke soort heel wat individuen kent die flinke steken los hebben zitten.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:46

Vraag me altijd af of die mensen wel liefde kennen ...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 10:50

Het vervelende met dit volk is dat hoe meer tegenwerking ze krijgen hoe meer ze het idee hebben dat ze gelijk hebben ,en hoe fanatieker ze worden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:54

Buh van de week ook zo een filmpje gezien van de IS t leek wel een speelfilm zo afschuwelijk werd t gefilmd, aan een strand en t kelen doorsnijden kwam opeens vol in beeld. :r :r :r

Nou ik zat aan mijn ochtend ontbijt kreeg daarna geen hap meer door me keel, was er echt zwaar misselijk van.

Snap echt niet waarom mensen zo doen, en t lijken er ook steeds meer te worden die vermoord worden in die filmpjes
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 22-02-15 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:54

IS is ook maar één van de zovelen. Er zijn ontzettend veel organisaties die geweld inzetten als machtsmiddel en er zijn ontzettend veel gebieden waar mensen worden gemarteld, misbruikt, en vermoord uit naam van religie of politiek. IS kiest zijn slachtoffers zorgvuldiger uit en krijgt daardoor veel meer aandacht, maar ik vind het ene niet erger dan het andere. Het is altijd heel triest voor het slachtoffer en voor de nabestaanden. En dat is geen kop-in-het-zand-steken, ik heb filmpjes van de onthoofdingen en ook van de recente verbranding gezien. Maar IS is echt niet uniek in het gebruik van grof geweld, ze zijn alleen uniek in de manier waarop ze het naar buiten brengen.

En niet om het één of ander, maar IS is geen "volk". Het is een groep mensen met een hele extreme overtuiging maar het grootste deel van het volk waar zij deel van uitmaken vinden dit minstens zo verschrikkelijk als wij. Sterker nog: de groep die het meeste succes heeft in het bestrijden van IS komt (deels) uit hetzelfde land.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:57

Feitelijk zijn die lui gewoon heel onzeker en houden enorm vast aan hun bekrompen ideeën.

Alles en iedereen wat van die ideeën afwijkt moet vernietigd worden, vrouwen vinden ze doodeng, dus die worden onderdrukt.
Pas hebben ze nog wat hoogopgeleide vrouwen gestenigd, want én vrouw én nog opgeleid ook, brrr doodeng, maak dood!

En hoe meer tegenwerking ze krijgen, hoe meer ze zich in het nauw voelen en hoe gekker en extremer ze gaan doen.

Ik bedoel, als jouw geloof echt het tofste is, hoef je dat niet op deze manier te uiten, dan hou je gewoon een tof feest en deel je suikerspinnen uit.

Maar het geloof is hier gewoon een excuus om hun onzekerheden tegenover de rest van de wereld te uiten.

Ze vervloeken het moderne westen, maar maken wel dankbaar gebruik van de wapens en media mogelijkheden die we bieden.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:59

Brrr, vreselijk! Wat een achtelijke mensen bestaan er toch... Heb net het filmpje gezien van de onthoofding... Uiteraard stond er wel bij *niet voor de gevoelige kijkers* Maar op de een of andere manier kon ik het wel afkijken (wel met mn hand half op het scherm) Heel vreemd. Ik dacht dat ze het op een andere manier deden met een zwaard oid. Maar werd met een mes gedaan. Snap niet dat sommige mensen dit kunnen. Ziek...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 11:07

Bij het lezen van jullie reacties voel ik het mes door mm nek gaan.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:12

Echt ziekelijk dit. Vond het ergste dan ook nog met de piloot die levend verbrand is, om alle piloten die tegen de IS vechten af te schrikken. Hopelijk kan er snel een einde aan worden gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:15

Steek mijn hoofd niet in het zand, Libië is erg dichtbij en de Italianen hebben nog steeds hun oude streken niet verleerd. Komt vanzelf hierheen, want wij halen o zo liefdevol allerlei vluchtelingen binnen
weten jullie wat je binnenhaalt ??

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:16

Ik krijg er ook echt de rillingen van als ik zulke verhalen hoor. Ik ben zelf van mening dat we deze mensen zo min mogelijk podium moeten geven. Ze worden alleen maar extremer van alle aandacht die ze nu krijgen in de wereld.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:25

ik heb op een asielzoekerscentrum gewerkt en heb daar ook filmpjes gezien waarvan je nekharen overeind gaan staan en ik kan toch echt wel wat hebben. filmpjes over onthoofdingen heb ik nog niet gezien. zou ook niet eens weten waar je die zou moeten vinden...
maar filmpjes waar mensen gewoon "lekgestoken" worden... ja die heb ik genoeg voorbij zien komen... onvrijwillig jazeker maar wat ik gemerkt heb is dat het voor die mensen normaal is geworden.. die hebben jarenlang niet anders gezien en er is een soort schakelaar omgegaan in het "normaal" vinden.
De slagers die het doen... werkt net zoals een slager in NL de eerste paar koeien die je "slacht" ja dat zal niet prettig voelen maar hoe meer je er doet hoe makkelijker het wordt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:35

Tamara_089 schreef:
ik heb op een asielzoekerscentrum gewerkt en heb daar ook filmpjes gezien waarvan je nekharen overeind gaan staan en ik kan toch echt wel wat hebben. filmpjes over onthoofdingen heb ik nog niet gezien. zou ook niet eens weten waar je die zou moeten vinden...
maar filmpjes waar mensen gewoon "lekgestoken" worden... ja die heb ik genoeg voorbij zien komen... onvrijwillig jazeker maar wat ik gemerkt heb is dat het voor die mensen normaal is geworden.. die hebben jarenlang niet anders gezien en er is een soort schakelaar omgegaan in het "normaal" vinden.
De slagers die het doen... werkt net zoals een slager in NL de eerste paar koeien die je "slacht" ja dat zal niet prettig voelen maar hoe meer je er doet hoe makkelijker het wordt....

Iemand is blijkbaar "Mein Kampf" tegengekomen en heeft het naar het MO geëxporteerd.
Zie al een tijdje wat vergelijkingen. Hoop dat de juiste mensen dit op tijd zien en er wat mee doen.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:35

Zo is het wel tamara_89. als je er mee opgroeid, is het heel normaal.

Hopelijk wordt het hier geen onderdeel van de opvoeding.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:41

pff weer 21 onschuldige mensen vermoord :(
verschrikkelijk!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:41

Tamara_089 schreef:

Ik heb ook eens zo een filmpje gezien en ik was enorm verbaast over de rust waarmee het ging bij zowel slagers als slachtoffers.
En hoe snél.....
Totaal emotie loos.
Inderdaad, zoals Tamara al beschrijft, zijn het "gewoon "slagers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:56

België zit blijkbaar aan de top als het gaat om strijders die naar Syrië vertrekken. Vind ik geen geruststellende gedachte. Evenmin toen het voorbije weekend carnaval was, en er op gehamerd werd dat alles ivm IS uit de spotlights gehouden moest worden. Om niemand tegen de schenen te stoten. Sorry, carnaval bestaat al eeuwen, onze stad is erom gekend om de vrije interpretatie van nieuwsfeiten en de uitbeelding er van met de nodige (zelf)spot. Moeten we voor zo'n stel extremisten dan in een hoekje kruipen en onze mond houden? Mooi niet.

Godsdienst en religie worden zo vaak gebruikt als schild om zich achter weg te stoppen en met wijzende vingertjes rond te zwaaien en elkaar leed aan te doen. Terwijl er op zich geen religie is die geweld predikt (voor zover ik weet dan toch).

Op school heb ik vorig jaar de film "Darfour" gezien. Ik kan tegen veel, maar van die film werd ik doodstil. Die beelden flitsen nog steeds door m'n hoofd. Het geweld, verdriet en pijn dat mensen elkaar aandoen omwille van een geloofsovertuiging en eigenlijk, aan de basis, een dom meningsverschil... De film is rauw, rechtoe rechtaan, maar geeft de werkelijkheid weer. Op zo'n momenten ben ik blij dat het hier (nog) niet zo ver is gekomen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:09

Sorry, maar mensen die die filmpjes opzoeken, vind ik ook ziekelijk. Waarom zou je in godsnaam zoiets willen bekijken? :n
Iemand die zo'n filmpje onder mijn neus zou willen duwen, heeft dan ook oorlog.
Het is al erg genoeg wat er gebeurt, bah.