Feijenoorders slopen Rome.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninette

Feijenoorders slopen Rome.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:52

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2370 ... af___.html

Wow, de schade loopt in de miljoenen, cultureel erfgoed voorgoed gesloopt...wat heeft dit nog met voetbal te maken??
En wat is de juiste straf voor deze idioten?? ( Nooit meer supporters toelaten bij wedstrijden van clubs die hier bekend om staan? )
In ieder geval de totale schade nu delen door de 50 die opgepakt zijn om te beginnen.....
Verder alle beeld en fotomateriaal verzamelen en ze allemaal groot in de krant of tv laten zien en dan hopen dat mensen ze gaan herkennen en niets geen privecy maar laat maar zien wie deze idioten zijn!! Iemand nog meer suggesties? Ik vind eigenlijk nog wel het ergste dat het om cultureel erfgoed gaat wat al 100-den jaren staat, in 1 middag verwoest is door Nederlanders. Het fontein heeft nota bene enkele maanden geleden een opknapbeurt van 2 ton gehad...en nu totaal gesloopt.

Billy

Re: Feijenoorders slopen Rome.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:56

Dat zijn geen Feyenoorders, dat zijn relschoppers die meereizen naar een wedstrijd om de boel te vernielen. Feyenoorders benadelen hun club niet op deze manier...

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:58

Belachelijk dit.. geen woorden voor.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:02

Dit zijn mensen die vaak niet eens een kaartje hebben voor de wedstrijd; het gaat puur om het rellen dus. Dieptriest. :n
Hoop dat ze gepaste straffen krijgen, van mij mogen ze op z'n minst een hele fikse geldboete krijgen...

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:04

Volgens mij was de geldboete 45.000 euro p.p. of celstraf toch? voor zij die opgepakt zijn?

Maar vind het dieptriest en krijg gewoon plaatsvervangende schaamte. Zou bijna een briefje met een bloemetje naar Rome sturen om spijt te betuigen van dit stelletje idiote nederlanders. Y;(

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:04

Waren de voorwaardige boetes en celstraffen maar niet voorwaardig! Gewoon die €45.000,- laten betalen! Stel randdebielen...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:06

En nog zijn er mensen die roepen dat de straffen veel en veel te hoog liggen, diep en diep triest.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:07

Ivjee1213 schreef:
Waren de voorwaardige boetes en celstraffen maar niet voorwaardig! .

oh -O- -O- -O-
Dat is wel erg jammer.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:08

Zouden ze in nederland moeten doen die straffen zo hoog maken... Scheelt vast een hoop gezeik en hebben ze bij de staat een extra zakcentje erbij

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:08

Billy schreef:
Dat zijn geen Feyenoorders, dat zijn relschoppers die meereizen naar een wedstrijd om de boel te vernielen. Feyenoorders benadelen hun club niet op deze manier...

Dit. Je hebt voetbalfans en je hebt randdebielen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:09

Ik als trouwe feyenoord supporter snap hier ook echt niets van. Doodzonde! Laat ze maar flink betalen. Iets uitvechten doe je bij voetbal op veld.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:10

Dieptriest vind ik het.
Gisterenavond was er op tv zelfs iemand die zei "ach, dat hoort nu eenmaal bij voetbal".
Kom op zeg........ :n

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:12

Magrathea schreef:
Billy schreef:

Dit. Je hebt voetbalfans en je hebt randdebielen.

Dit inderdaad. Deze zitten bij elk voetbalteam wel, vooral die van de grotere steden..

Echt belachelijk wat er gebeurd is, plaatsvervangende schaamte hier. Dit is toch niet hoe je als voetbalteam of als land bekent wilt komen te staan. (In Italië hebben ze het over 'de Nederlanders').

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:14

In dit geval denk ik; oog om oog, tand om tand. Hun huis maar volledig slopen en kijken hoe ze het vinden als ze de puinhopen zien...

Stelletje apen.

Je kan wel hoge boetes opleggen, maar vraag mij af of ze het uberhaupt kunnen betalen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:16

vuurneon schreef:
In dit geval denk ik; oog om oog, tand om tand. Hun huis maar volledig slopen en kijken hoe ze het vinden als ze de puinhopen zien...

Stelletje apen.

Je kan wel hoge boetes opleggen, maar vraag mij af of ze het uberhaupt kunnen betalen.

Dan hebben ze de komende jaren iig geen geld om nog naar uitwedstrijden te gaan om daar rotzooi te trappen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:27

Dieptriest idd, en die 45.000 boete.... grote kans dat al die relschoppers in een uitkering zitten en het dus never nooit gaan betalen.

En geld om daar heen te gaan vinden ze wel denk ik ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:34

Erg jammer dat alle straffen voorwaardelijk zijn en boetes daar toch nooit geïnd worden. Zeker in dit soort ingewikkelde zaken... Althans, dat werd gezegd in Boulevard net...

En teeering, hoe moeilijk kan het zijn om gewoon sorry te zeggen? Djieesss.... :r
Laat de clubs hun hooligans ook eens aanpakken! Misschien verandert er dan eens iets in het voetbal.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:40

Hoe moet je dit soort mensen aanpakken dan Janine??
Er waren ook supporters bij die allang een stadionverbod hadden, die geen kaartje hadden of ooit zouden kunnen krijgen. Dus vertel maar wat clubs hier aan moeten doen :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:47

Het is schandalig! Dit zijn geen fans, dit zijn beesten (want mensen kan je ze ook niet noemen) die maar aan 1 ding denken: Rellen. :r

Walgelijk ook dat die boetes voorwaardelijk zijn, van mij hadden ze alles mogen vergoeden of een flinke periode de bak in.

Nee ik heb geen goed woord over voor dit soort wezens.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:48

Per 1000 euro een vinger of een teen zou ik zeggen. 8)7

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:51

Het is verschrikkelijk.

Ik vind dat de relschoppers dit moeten vergoeden, hup oppakken die stukken vreten en laat ze er hoe dan ook ervoor opdraaien/ boeten.

En ook er te werk stellen in Rome zonder salaris levenslang!
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 20-02-15 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:52

Yonker schreef:
Hoe moet je dit soort mensen aanpakken dan Janine??
Er waren ook supporters bij die allang een stadionverbod hadden, die geen kaartje hadden of ooit zouden kunnen krijgen. Dus vertel maar wat clubs hier aan moeten doen :)

Een stadionverbod kost dergelijke gasten geen geld hoor... En vernield hebben ze dan kennelijk al.
Wat kosten al die vernielingen wel niet op jaarbasis? Laat die vandalen allemaal maar een bijdrage doen aan de herstelkosten, alleen al aan dat wat in Nederland vernield is.
En stappen die verder gaan dan de KNVB of de UEFA. Zulke gasten hoeven het land toch niet uit naar een stad waar hun club speelt? Aantekening in het douanesysteem zal minder kostbaar zijn dan de kosten van de vernielingen die zo'n groep doet.

Ik was nog net niet aan het juichen toen ik hoorde dat dergelijke straffen werden opgelegd. En dat ging van zo *\o/* naar zo -O- toen ik hoorde dat het voorwaardelijk was. Want die straf geldt heus niet als de hooligan in Nederland weer de fout in gaat.

Rome, vol met werelderfgoedstukken, is vernield. Werkelijk, ik snap niet wat je bezielt als je dergelijke monumenten vernield. Zag een leuke schets over een bepaald 'ziekte beeld' waarin foto's van de hooligans werden getoond. Nou, volgens mij ben je wel aardig ziek en zeer gelimiteerd begaafd als je dergelijke schade aanricht.
En Rome staat mooi met lege handen. De hulpgift komt nota bene van de BURGEMEESTER van Rotterdam, die zegt toe Rome hulp te bieden bij het opsporen van de supporters. Maar het hele voetbal trekt z'n handen er vanaf. En van de UEFA begrijp ik dat nog enigszins, want het gaat keer op keer om Nederlandse supporters. Nouja, het noemt zich supporters. Feyenoord schaamt zich, maar doet er niets aan. Geen sorry... Joh, zo'n club kan toch ook z'n energie steken in een faire sport voor, tijdens én na de wedstrijd? En niet alleen Feyenoord... Alle topclubs in Nederland moeten dat doen. Man, ik zat eens in een McD in Groningen, waar ook wat hooligans binnen kwamen. Ik moet zeggen, wij waren behoorlijk angstig op dat moment hoor. Zeker gezien de rellen die enkele uren daarvoor zich in de binnenstad hadden afgespeeld.

De KNVB en de clubs moeten dit soort dingen ook proberen te voorkomen. Proberen is nog altijd meer dan struisvogeltje spelen wanneer het zo ver is. Want het voetbal was wel de aanleiding hiervoor.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:00

De UEFA kan hier weinig aan doen, het gaat hier om gebeurtenissen buiten het stadion.

Het probleem is dat deze mensen weliswaar met een club "meegaan" maar het verder weinig met voetbal te maken heeft. Ze komen puur voor het rellen. Ze gaan vaak niet eens naar de wedstrijd zelf.
In feite zijn het helemaal geen supporters maar gewoon relschoppers, want met voetbal heeft het bar weinig te maken. Een paar eencelligen die het leuk vinden om dingen te slopen en bier te drinken.
Ik ben het er zeker mee eens dat dit aangepakt moet worden maar de vraag is hoe? Wat kunnen clubs hier aan doen? Ze komen niet eens echt voor de wedstrijd, zien waarschijnlijk dat stadion nooit van binnen, maar slopen wel dingen met een (in dit geval) Feyenoord shirtje aan.
Die clubs zullen ook niet blij zijn met dit soort "aanhang".

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:05

Ja maar hoe kan je dit dan voorkomen Janine?
Ik wil dat ook hoor begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat het niet gaat. Dit zijn idd zoals Fiffil zegt een paar eencelligen die het leuk vinden om een stad te slopen. Dit heeft niks met voetbal te maken. Voetbal trekt in Nederland nou eenmaal veel mensen aan en dus helaas ook meer eencelligen....
Wat mij betreft mogen ze die mensen idd de boel terug laten betalen, maar dat gaat denk ik niet gebeuren want van een kale club kan je niet plukken.

Je kan moeilijk mensen weren uit een stad op de grond waarvan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:06

Fiffill schreef:
De UEFA kan hier weinig aan doen, het gaat hier om gebeurtenissen buiten het stadion.

Het probleem is dat deze mensen weliswaar met een club "meegaan" maar het verder weinig met voetbal te maken heeft. Ze komen puur voor het rellen. Ze gaan vaak niet eens naar de wedstrijd zelf.
In feite zijn het helemaal geen supporters maar gewoon relschoppers, want met voetbal heeft het bar weinig te maken. Een paar eencelligen die het leuk vinden om dingen te slopen en bier te drinken.
Ik ben het er zeker mee eens dat dit aangepakt moet worden maar de vraag is hoe? Wat kunnen clubs hier aan doen? Ze komen niet eens voor de wedstrijd, zien waarschijnlijk dat stadion nooit van binnen, maar slopen wel dingen met een (in dit geval) Feyenoord shirtje aan.
Die clubs zullen ook niet blij zijn met dit soort "aanhang".

Maar de KNVB ook niet en Feyenoord ook niet...
Terwijl de aanleiding toch het voetbal is. Of de relschoppers voornamelijk denken dat voetbal aanleiding geeft om te rellen.

Want met Hockey, Rugby en andere teamsporten zie je dit niet.
En gek genoeg als Oranje speelt ook niet.

De clubs moeten gaan samenwerken met de overheid om er iets aan te gaan doen. Zoals Yonker schrijft zijn er een aantal met een stadionverbod (waarschijnlijk alleen in Rotterdam, want een landelijk verbod is vandaag pas besproken), dus zijn ze bekend bij de KNVB. Ergens in een vaag verleden hebben ze vast ook wel eens iets met voetbal gehad, of misschien zelf gevoetbald...
Maar als de voetbal clubs en overkoepelende organisaties hun kop in het zand steken, staat de overheid er alleen voor en kom je geen stap verder.