Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bambolina schreef:Ik kan er ook met mijn kop niet bij.. het is inderdaad de ver van je bed show, en snap op zich wel dat mensen harder schrikken van een aanslag op een westers land. maar kom op zeg.. we hebben het hier over de dodelijkste terreurdaad ALLERTIJDEN. Naar schatting 2000 doden.. dat zijn ongeveer 100 Charlie hebdo bloedbaden, 8 neergestortte MH17's, 20 overhoop geschoten Noorse jeugdkampen ..
En wat zie je er over? Een mini berichtje met twee kopjes op nu.nl ... Ondertussen maakt het witte huis zich er blijkbaar druk om dat er geen grotere afvaardiging naar Parijs is gegaan deze week. Ik kan er wel om janken. En dan vinden mensen het extreem als je zegt dat dit maar weer bevestigd dat witte/rijke levens blijkbaar meer waard zijn dan arme/zwarte levens.. sorry hoor..
Aria_zz schreef:Omdat de Nigeriaanse regering zelf moet ingrijpen maar daar te laks voor is.
Het is wereldpolitiek en erg complex. Het is niet omdat er ergens iets gebeurd en die regering niet reageert dat je mag ingrijpen.
In Syrie wordt er ingegrepen omdat de regerende macht niet in staat is de functie uit te voeren.
In Nigeria kan die macht dat wel, maar doet het niet. Daar hebben wij geen zeggenschap over.
En dat het weinig in het nieuws komt is idd al gezegd, het is een ver van ons bed show en heeft daarnaast geen invloed op onze economie.
Aria_zz schreef:Omdat de Nigeriaanse regering zelf moet ingrijpen maar daar te laks voor is.
Het is wereldpolitiek en erg complex. Het is niet omdat er ergens iets gebeurd en die regering niet reageert dat je mag ingrijpen.
In Syrie wordt er ingegrepen omdat de regerende macht niet in staat is de functie uit te voeren.
In Nigeria kan die macht dat wel, maar doet het niet. Daar hebben wij geen zeggenschap over.
En dat het weinig in het nieuws komt is idd al gezegd, het is een ver van ons bed show en heeft daarnaast geen invloed op onze economie.
Joman schreef:Aria_zz schreef:Omdat de Nigeriaanse regering zelf moet ingrijpen maar daar te laks voor is.
Dat vraag ik me af. Het leger van Nigeria is gevlucht. Wat moet de regering in hemelsnaam doen als er niet eens een leger is?