Dieren asiel in rijswijk z-h moet misschien sluiten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

diesel83

Dieren asiel in rijswijk z-h moet misschien sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 17:03

:) http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... erenasiel/

Ik heb vroeger hier gewerkt en meerdere keren stage gelopen. Omdat het pand nu niet meer aan de wettelijke eisen voldoet dreigt te te moeten sluiten.

Ze hebben al heel veel geld bij elkaar maar nog niet genoeg.

Vanavond bij hart van nederland om 19u.

Dit asiel mag gewoon niet dicht :-( er gaan petities rond via internet

Murthul

Re: Dieren asiel in rijswijk z-h moet misschien sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:18

LZP >> NM

Let er wel op dat inzamelacties op Bokt niet zijn toegestaan.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 17:26

Ohh sorry daar was ik ook niet helemaal op uit maar petities mag toch wel? Of dat ook niet? Ik wil dit meer alleen onder de aandacht brengen aangezien ik dit asiel ken...

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:33

Diesel vind het oke dat je dit plaatst hoor kan iedereen zelf kijken wat ze er mee doen toch.? Je vraagt toch geen geld :+ .

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:44

Ik zelf vind het echt een superslechte opvang..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:52

Het klinkt hartverscheurend, maar het is en blijft een pand wat dus niet aan de eisen/voorwaarden voldoet en daarbij zitten volgens de site de dieren niet in bepaald fijne hokken/verblijven;

Citaat:
Van de gemeente moeten ze zelf het geld bij elkaar sprokkelen om het asiel open te kunnen houden, want het pand moet drastisch vernieuwd worden. De honden zitten in te kleine hokken, er komt niet voldoende daglicht naar binnen en de vloeren zijn van te poreus beton. Daar komt bij dat asiels tegenwoordig ook aan wettelijke eisen moeten voldoen.

Dit zal ook niet uit het niks komen, binnen een half jaar is geen gigantisch lange tijd; immers moet binnen een half jaar het geld bij elkaar zijn en nog niet verbouwd en nieuw en high-tech en al.

Je kunt dieren niet opvangen in een verblijf wat niet optimaal is voor de gezondheid van zowel de dieren als de werknemers...

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 18:39

Tuurlijk ik ken het asiel van vroeger toen zaten er nog geen hele strenge eisen aan. Dit is echt van de afgelopen jaren. Net als paardenboxen moeten ook honden/kattenhokken groter.. En het asiel wil wel graag verbouwen maar hebben er de financiele middelen niet voor ( zij doen alles vanuit donaties en herplaats geld van de dieren) dierenartskosten en sterrilisatie/ castratie neemt het asiel ook altijd op hun zelf. Zij verdienen echt niet veel anders hadden ze het allang opgeknapt.
En de gemeente wil niet helpen. Dan nog een reden waarom o.a. het asiel minder loopt is door de komt van marktplaats veel mensen zoeken zelf een nieuwe eigenaar voor hun dier. Opzich wel heel goed vroeger zaten asiels bom vol maar ja nu ook een groot nadeel.

Ik hoop in ieder geval dat ze niet hoeven te sluiten en ben benieuwd naar de rapportage in hvn

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:40

LicentioFide schreef:
Ik zelf vind het echt een superslechte opvang..

en heb je daar dan ook enige onderbouwing voor?...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:42

diesel83 schreef:
Ohh sorry daar was ik ook niet helemaal op uit maar petities mag toch wel? Of dat ook niet? Ik wil dit meer alleen onder de aandacht brengen aangezien ik dit asiel ken...

Nee, petities mogen ook niet op Bokt.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:37

Oh excuses, ik had er ook onderbouwing bij getypt alleen is dat het enige wat is geplaatst...
De redens staan ook in de tekst.
De hokken zijn enorm klein, regelmatig ook smerig.
Er komt veeeel te weinig daglicht naar binnen e.d

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:43

Dat betekent nog niet dat de mensen die in het asiel werken het slecht bedoelen. Als het beton poreus is is het ook moeilijk schoon te maken. Dat de komst van MP meewerkt dat het asiel niet vol zit, geld zeker niet voor veel andere asiels. Hier in de provincie zitten de asiels regelmatig vol, met wachtlijsten.Ik hoop dat ze genoeg ophalen voor vernieuwing daar.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:15

Dat de mensen die voor het assiel werken het heel goed bedoelen daar heeft zo'n dier helemaal niets aan. Die heeft baat bij grotere en betere hokken. Als ze dat niet hebben en niet voor kunnen zorgen dan is het beter dat de dieren ergens anders worden opgevangen totdat het wél in orde is.