associale jongeren met vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

associale jongeren met vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 14:38

ik heb geen idee of het hier goedstaat, dus sorry als dat niet zo is.

ik ging vanochtend een buitenritje maken, vandaag is dan misschien ook niet de beste dag om een buitenrit te maken, maar mijn paard is daar meestal erg rustig onder, en als iedereen zich gewoon aan de regels zou houden (pas vuurwerk na 6 uur savonds) zou er niks aan de hand zijn. maar natuurlijk gebeurt dat niet..

nou was ik dus aan het stappen op een ventweggetje langs het kanaal, (niet van toepassing) en daar waren dus 2 jongens bezig met vuurwerk, schatte ze rond de 12-14 jaar. ik heb van een afstandje aan ze gevraagd (geschreeuwd, door afstand en lawaai) of ze eventjes wilden stoppen zodat ik er langs kon. maar ze zeiden gewoon nee en gingen gewoon door :n heb het nog een keer aardig gevraagd maar het antwoord bleef nee.. ben toen iets minder aardig gaan doen, en zei dat als ze nu niet even ophouden dat ik dan de politie zou bellen, want ze mogen voor 6 uur helemaal nog geen vuurwerk afsteken. nou toen kwam wat stoer gepraat zoals: haha durf je toch niet enzo. maar daarna zijn ze toch maar op hun fietsjes weg gereden. dus ik ben ook doorgereden, om ze 200 meter verderop gewoon weer te vinden! -:(- toen ze me weer aan zagen komen zijn ze gelukkig wel meteen weg gegaan. maar ik vind het toch wel echt associaal..

ik weet dat het misschien slimmer was om al helemaal op het begin om te draaien en er gewoon geen aandacht aan te besteden, maar ik ben dan eigenwijs, en bovendien zijn hun degene die fout zitten.
ten eerste: voor 6 uur mag er nog helemaal geen vuurwerk afgestoken worden, maar okay, ik snap wel dat je dat moeilijk tegenhoudt.
ten tweede: lijkt het mij meer dan normaal om gewoon even te stoppen wanneer je ziet dat er iemand langs wil, vooral ruiter te paard, maar voor iedereen.
ten derde: als je dan niet uit jezelf even stopt, doe dit dan tenminste wanneer diegene het even lief vraagt..

ik hoef niet van jullie te horen dat het gevaarlijk was wat ik deed, en dat ik gewoon beter om had kunnen keren, en ik mijzelf en mijn paard misschien in gevaar bracht. dit weet ik allemaal, dus dit hoef je me niet meer duidelijk te maken, en er is gelukkig niks gebeurt.
ik wilde dit verhaal gewoon even kwijt omdat ik toch wel echt vraagtekens heb bij de jeugd en hun manieren. :? (natuurlijk niet alle jongeren, ik weet dat er ook jeugd is die wel manieren hebben, ben tenslotte zelf ook nog maar 17)

senta

Re: associale jongeren met vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:33

Volgens mij is die nieuwe tijd tot niemand door gedrongen, of iedereen negeert het gewoon. Er wordt evenveel geknald als andere jaren. Heeft niks te maken met jongeren denk ik, wel met de NL mentaliteit mbt vuurwerk, helaas.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:37

Echt het bureau zou overvol zitten als de politie hier nu echt zou controleren. Hoor de hele dag al constant vuurwerk.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 18:39

nee maar het gaat me ook niet persee om het feit dat ze vuurwerk afsteken, van mij mogen ze, doet bijna iedereen inderdaad. maar het gaat mij om het feit dat ze gewoon te beroerd zijn om eventjes een minuutje te stoppen zodat ik er langs kan als ik dat even aardig vraag

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:44

Dit heeft niks met de jeugd van tegenwoordig te maken, een jaar of 15 geleden meegemaakt dat iemand van school voor de grap een rotje naar mijn hond gooide. Van mij mogen ze al dat vuurwerk afschaffen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:48

Heb gisteren en vandaag ook buiten gereden, zoals elk jaar (bak ligt niet waar de paarden staan, moet er heen rijden).
Hier letten ze eigenlijk wel redelijk op of je met een paard langs komt of niet.
Vind dat inderdaad wel zo aardig en netjes.
Carbid schieten ze in de verte al weken, zijn paarden ondertussen aan gewend, nu weer even raar al die andere ratelende en sissende dingen, maar goed te doen.

En ach.. ben ook ooit jong geweest, liep ook met vuurwerk rond, maar hield wel in de gaten of er wel of niet dieren in de buurt waren.
En toen waren er ook al huftertjes die juist naar oudere mensen, of dieren gooiden, is dus van alle tijden.
En he.. mijn pa... toch al in de 70 heeft vroeger toen hij klein was op het bureau strafregels moeten schrijven voor het te vroeg afsteken van vuurwerk, dus niets nieuws.
Is ook niet op te controleren uiteraard door de politie, ik hoor meer vuurwerk links en rechts de hele dag, dan dat er agenten in Nl zijn gok ik zo.

Vandaag wel 2 hufters die precies naast de paddock stil gingen staan (stonden paarden in) en daar even vuurwerk af gingen steken en er weer vandoor gingen.
Ik heb het niet zien afsteken, kwam net te paard terug (gelukkig gemist dus).
Stelletje eikels.

Morgen is het weer over.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:49

Als ze iedereen nou eens zouden bekeuren die vuurwerk afsteekt zijn we gelijk van het begrotingstekort af :')

Hier zijn ze achter het huis (zo'n 10mtr afstand) aan het carbid schieten met 10bussen :? Midden in de bebouwde kom :roll:

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:52

Gelukkig ben je veilg thuisgekomen.
Verder geen commentaar, want dat wil je niet lezen.
Wel een fijne jaarwisseling :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:54

Ik vind vuurwerk gewoon leuk om een beetje mee te kloten :o maar naar elkaar gooien, vreemden, illegaal vuurwerk, dingen slopen.. Nee dat zit er niet in. Leerde altijd veilig om te gaan met vuurwerk. Kwam er een hond aan stopte je, kwam er iemand aan stopte je..

Loop ik met mijn nichtje, zitten er een paar jochies van 10 met thuder Kings te kloten.. En die knallen hard.
Gooiden ze daarna een rotje naar mijn nichtje, ben dr gelijk op gaan staan (doet niet veel zeer) en ben toen boos geworden, telefoon in handen en zeggen ik ga de politie bellen. Toen waren ze al gauw weg.

Maar eerlijk gezegd.. Ik hou me ook niet aan de regel van niet voor zes uur afsteken hoor :o

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:56

Hier tegenover( boerderij) hebben al een taakstraf gekregen vanmiddag ook door vuur stoken.
Goed bezig hier.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:05

van mij mogen ze los gaan met dat vuurwerk, maar gewoon NIET op mensen dieren, of dingen gooien, wat is daar nou leuk aan! beetje mensen of dieren, verwonden. gelukkig nog nooit meegemaakt hoef het ook niet te zien dan zijn ze de mijne! paarden staan gelukkig afgelegen, maar 1km verder is er een dorp, daar word wel aardig geknalt, maar paardjes op stal hek dicht en radio'tje aan. zoals elk jaar, geen 1 paard die ik ken, bij ons op stal is heel panisch van vuurwerk. :) paddock is wel langs een weg waar veel mensen fietsen, en auto's rijden, overdag wel eens gehad dat iemand rotjes begon te gooien naar de paarden, waarvan 1 paard vervolgens door t draad gerent is, zowat de hele stal is naar de jongens toe gerent, die hebben aardig een bak ellende over zich heen gekregen, waarop de zoon van de stalbaas bijna wou gaan slaan :+
maar wel terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:08

Hier ook met carbid met dit verschil netjes en georganiseerd.
Paardjes kijken niet op of om, zelfs niet als het geluid terug ketst via de huizen en lekker in je buik door resoneert.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:39

Het is hier nog nooit zo rustig geweest overdag, dus geen klachten hier hoor...

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:29

ik snap je echt heel goed.
het mag niet, doe je het dan toch, dan moet je rekening houden met anderen óf de consequenties ondergaan. (:
en ook vlak voor nieuwjaar hoor je gewoon op buitenrit te kunnen gaan!