"If you are reading this..."

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

"If you are reading this..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 22:52

"If you are reading this, it means that I have committed suicide and obviously failed to delete this post from my queue."
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... oord.dhtml

Ik heb er gewoon geen woorden voor... Vreselijk dat mensen zich nog steeds niet thuis kunnen voelen op deze wereld, of zeg maar liever dat ze zich niet mogen thuisvoelen... Dat dit in deze tijd nog steeds niet geaccepteerd wordt is echt vreselijk.

Ik heb ongelooflijk veel respect voor je Leelah, niemand verdient het om zo behandeld te worden.
Mensen moeten echt gaan inzien, dat nog steeds, in deze tijd, zo'n dingen NIET geaccepteerd worden. Er wordt vaak zo ongelooflijk rooskleurig gedaan over transgenders, holebi's of eender wat, maar zo rooskleurig is het niet. Deze wereld zit echt nog vol met haat, vreselijk veel haat en het is gewoon te ziek voor woorden.

Haar ouders, die zal ik nooit begrijpen, vreselijk zijn deze mensen. Liegen ze ook nog eens over het overlijden van hun dochter...
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 5acddc5212
En ja inderdaad, Leelah was 17, geen 16...
Link naar haar Tumblr account: http://lazerprincess.tumblr.com

Y;(

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:55

Ahh erg :( *verwijderd* :(
Laatst bijgewerkt door yvanna op 30-12-14 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:55

Het is zeker vreselijk, maar ik vind t walgelijk dat hij/zij ook meteen het leven van een buitenstander voorgoed vernietigd heeft..

Die chauffeur moet nu de rest van zijn leven door met t beeld van iemand die hij heeft doodgereden op zijn netvlies..

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:56

nine1987 schreef:
Het is zeker vreselijk, maar ik vind t walgelijk dat hij/zij ook meteen het leven van een buitenstander voorgoed vernietigd heeft..

Die chauffeur moet nu de rest van zijn leven door met t beeld van iemand die hij heeft doodgereden op zijn netvlies..

Ja dat us zeker vreselijk

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:56

Wat erg.... zo erg lijkt me dat, als je je anders voelt en dat gewoon níét geaccepteerd word...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 22:57

nine1987 schreef:

Haar doodsoorzaak is nergens geschreven. Die post van haar ouders is een leugen.
Ik weet niet hoe ze zelfmoord gepleegd heeft, ik wil het ook niet weten, het is erg genoeg zo.

LBLGypsyCobs

Re: "If you are reading this..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:59

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:00

DezeNaam schreef:
nine1987 schreef:

Haar doodsoorzaak is nergens geschreven. Die post van haar ouders is een leugen.
Ik weet niet hoe ze zelfmoord gepleegd heeft, ik wil het ook niet weten, het is erg genoeg zo.

In het artikel dat je in de OP zet staat dat ze voor een vrachtwagen is gesprongen.

Vreselijk, hier zijn geen woorden voor... En dan de post van haar moeder.. Ik vraag me dan echt af of die mensen geen enkel gevoel hebben voor hun kind.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 23:02

Oh sorry... Had voornamelijk op Tumblr gelezen dus had de eerste alinea's overgeslagen...

Inderdaad _Cowgirl.:n
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 30-12-14 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:03

Tja...
Uhm..
Sprakeloos hier..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:11

_Cowgirl schreef:
Vreselijk, hier zijn geen woorden voor... En dan de post van haar moeder.. Ik vraag me dan echt af of die mensen geen enkel gevoel hebben voor hun kind.

Ik denk dat haar ouders best wel gevoel voor hun kind hebben, maar gewoon heul erg bang zijn voor wat hun omgeving ervan zou zeggen als ze de waarheid wisten :n Althans, daar hoop ik dan nog maar op...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 23:16

Foaly schreef:
_Cowgirl schreef:

Ik denk dat haar ouders best wel gevoel voor hun kind hebben, maar gewoon heul erg bang zijn voor wat hun omgeving ervan zou zeggen als ze de waarheid wisten :n Althans, daar hoop ik dan nog maar op...

Ze hebben er anders goed voor gezorgd, dat hun kind zo depressief geraakt is dat ze niet eens meer wou leven. En echt, je moet je heel vreselijk voelen om werkelijk zelfmoord te plegen.
Haar ouders wisten dat ze depressief was, dat ze zich gevangen voelde in haar eigen lichaam, als reactie daarop wordt ze naar christelijke therapeuten gestuurd die haar net niet letterlijk zeggen dat ze ziek in haar hoofd is, wordt heel haar sociale leven overhoop gegooid toen ze zich uitte als 'gay', terwijl haar vrienden daar goed op reageerden...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:19

Die ouders komen waarschijnlijk uit families waar al generaties lang ingehamerd is dat homoseksualiteit, transgender etc. iets is wat je negeert en vooral niet aan toegeeft.

Daarmee praat ik niet goed dat ze die opvattingen boven haar taak als moeder verkiest.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:21

Het erge vind ik dat ze haar niet als Leelah zullen begraven, maar als Josh. Iemand die ze niet was.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:25

Waar slaat het op, wie snapt dat nu? Vreselijk, schandalig...
Ik ook, respect voor je Leelah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:26

nine1987 schreef:

Moet je nagaan hoe rot ze zich gevoeld moet hebben, dat ze zelfs de trauma van een ander er voor over heeft om een eind aan haar leven te maken.

Vreselijk.

Tranen in mijn ogen, AD heeft Leelah wel neergezet als 'het meisje' en dat vind ik ontzettend mooi.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-12-14 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:26

Lisa_H schreef:
Het erge vind ik dat ze haar niet als Leelah zullen begraven, maar als Josh. Iemand die ze niet was.

Daar dacht ik ook aan, die ouders laten straks de naam op de steen zetten, die ze helemaal niet wilde..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:27

Erg heftig..ik ken zelf ook iemand die transgender is en snap wel heel goed hoeveel onbegrip ze krijgen. Zelfs als ik het wil, blijf ik het toch een apart iets vinden (ook opgegroeid in christelijk boerengezin). Dus met mijn hart wil ik het honderd procent accepteren maar het blijft iets aparts als je ze dan ziet verkleden als meisje enzo.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:30

had het voorbij zien komen op tumblr en echt ik had het kippenvel op mijn armen. Kan zo pissig worden op de mensen die het gewoon niet willen accepteren dat mensen niet normaal kunnen doen tegenover trans people (en dit geld voor mij ook voor bi, homo, lesbisch, pan etc) het gaat hier verdorrie om je dochter en je wil niet eens erkennen dat ze een dochter is want nee ze is geboren in een mannen lichaam dus het is een man! verdorrie nog an toe mensen kijk eens verder dan het uiterlijk...

Leelah rest in peace dit had niet zo mogen aflopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:33

Ik vind dat mensen zich lekker met hun zelf willen bemoeien, dat jij (in het algemeen) het niet begrijpt, betekent niet dat het raar is of niet mag bestaan. Als je er niets mee te maken wilt hebben zoek je maar andere vrienden, als je iemand met zulke 'problemen' laat vallen omdat jij (in het algemeen) het raar vindt, dan ben je geen goede vriend voor diegene. Dan behoor je als vriend voor iemand anders.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-12-14 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:38

Er zijn mensen die van mening zijn dat God niet houdt van homoseksuelen, transseksuelen, mensen met een ander geloof en mensen die niet geloven. En dat is zo ongeveer de helft van de wereld.

Verschrikkelijk voor de meid, dat haar ouders liever hun status behouden dan hun dochter een gelukkig leven toe te wensen. En nu zijn ze beiden kwijt. Dat sommige kinderen zoveel pech hebben dat ze niet alleen in een verkeerd lichaam geboren worden maar ook nog eens in een verkeerde familie. Verschrikkelijk. Waarom kunnen mensen niet gewoon begrijpen dat we allemaal hetzelfde zijn? Op welk geslacht je ook valt, wat je ook met je lichaam wilt doen, in welke god je ook gelooft, we bloeden allemaal dezelfde kleur, we zijn allemaal gelijk. Dus waarom kunnen we elkaar niet gewoon accepteren? Dit blijft toch echt een van de grootste problemen in de wereld als het al niet gewoon het grootste probleem is.

Ik hoop dat de ouders op een dag hun fout inzien en hun leven proberen te beteren, want dat is uiteindelijk toch de bedoeling van het geloof? Goed zijn? Mensen helpen? Maar dit kunnen ze nooit meer goed praten.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:05

Staat inderdaad dat ze voor een vrachtwagen gesprongen is.. Ik zat laatst in een trein waar een persoon werd overreden, zelfmoord. Was twee weken geleden gebeurd, heb nu nog steeds nachtmerries ervan. Stel je voor dat je dan een machinist of chauffeur bent.. Verschrikkelijk.

Ik kan er niet bij dat je als ouder gewoon niet kiest voor je kind in plaats van je geloof. Ik ben zelf niet gelovig en begrijp dus ook echt niet dat je geloof zo sterk kan zijn dat je kind er zelfmoord van wil plegen en zich vreselijk voelt in haar lichaam.. Ze kon hartstikke leuk tekenen, keek even bij 'Art'.
Ik snap ook niet dat haar ouders zo erg voet bij stuk houden dat ze hun dochter gaan begraven met een jongensnaam erbij.. heel raar.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 10:46

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:57

Ik begrijp dit niet, ik begrijp dit echt niet. Hoe kun je dit als ouders laten gebeuren terwijl je er zelf toch ook zo veel positieve invloed op zou kunnen uitoefenen :n Om even in het 'ik ken'-straatje te blijven: een goede vriend van me is transgender en daar wordt in zijn omgeving zo goed op gereageerd... Waarom kan dat dan niet overal zo zijn?

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:13

Wat ik ook niet begrijp is de status op FB van haar ouders.
Op mij komt het over dat ze ze is gaan wandelen en per ongeluk onder een vrachtwagen is gekomen. Of lees ik dat nou verkeerd?

Echt dikke respect voor Leelah! _/-\o_