Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Het is naar aanleiding van die pool die drie mensen heeft doodgereden en er maar met 120 uur taakstraf vanaf is gekomen. In dit soort situaties zou het dus handig zijn dat ze zo meer bewijs kunnen verzamelen.
Lalidan schreef:Nee, dank je wel. Want daarmee worden vaak dan weer extra dingen geïnstalleerd, waarmee je altijd en overal gevolgd kan worden. Of gehackt. Ik denk eerder dat wij Nederlanders eens moeten accepteren dat niet alles maakbaar en oplosbaar is, dat ongelukken gebeuren en dat niet altijd te achterhalen is hoe en wat. Oók niet met zo'n zwarte doos. Bovendien veranderd het 0,0 aan de uitkomst, ook niet als iemand wel/niet gestraft wordt. Voor de slachtoffers veranderd er niks.
Waarom zou ik zo'n ding in mijn auto moeten terwijl ik niks verkeerd doe? En de kosten gaan uiteraard wel op de gemiddelde automobilist verhaald worden.
Edit: Die massale steun valt ook wel een beetje mee en lijkt behoorlijk stemmingmakerij. 25.000, op de hoeveel miljoen mensen?
belle_boef schreef:Snelheid is 1 van de dingen waar rekening mee werd gehouden. Ik vind niet dat je enkel op basis van snelheid een straf kan bepalen. Deze man heeft 3 mensen dood gereden, dan is imo deze straf absurt laag en daar gaat het mis in de strafbepaling. Die marge van 40 km niet uit moeten maken.
belle_boef schreef:Snelheid is 1 van de dingen waar rekening mee werd gehouden. Ik vind niet dat je enkel op basis van snelheid een straf kan bepalen. Deze man heeft 3 mensen dood gereden, dan is imo deze straf absurt laag en daar gaat het mis in de strafbepaling. Die marge van 40 km niet uit moeten maken.
Fjorj schreef:Ik denk dat zeker de oplossing is. Mogen wij straks als brave burger met ze zwarte doos rond rijden. Terwijl die polen hier met een Poolse auto blijven rijden zodat ze geen wegen belasting hoeven te betalen en ook geen zwarte doos hoeven te hebben.
Nee, wat probleem is de rechter die veelte lage straf uit deelt
Onderzoek is duidelijk, er waren geen technische makamennet aan de auto. En al heeft die persoon niet te hard gereden, dan is toch nog steeds geen exuces om 3 mensen dood te mogen rijden?