protestactie tegen de ideeen van dit kabinet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

protestactie tegen de ideeen van dit kabinet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 21:08

Zijn jullie het ook zo zat met het steeds duurder wordende leven?
Zorgverzekeringen bijvoorbeeld! Omgang in de zorg ook! En allerlei extra kosten die zomaar even worden bedacht om de feestjes van de regering en het buitenland te betalen.

Op 27 januari wordt er een protestactie georganiseerd op het Binnenhof in Den Haag.

Ik ga! Wie gaat mee?

Meer informatie en aanmelden kan hier:
http://www.breakthesystem.nl/

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:14

Sorry, maar ik vind dit altijd zo nutteloos.. het leven is nu eenmaal duur. Ja de zorgpremies en de gewone zorg wordt duurder in 2015, maar je hebt geen idee wat er allemaal is wat níet door jou betaald hoeft te worden. Daarnaast; vind je het gek dat het duurder wordt? Nederland is aan het vergrijzen, wat betekent meer ouderen, wat betekent meer zorg. Maar dat betekent ook minder 'jongeren' (<60) die dus ook bij elkaar minder ZVW betalen.. Dit betekent dus bezuinigen; en ja die komen ook in de zorg, hoe krom het ook is. Defensie is al helemaal plat bezuinigd, mocht hier oorlog komen zijn we het haasje. Onderwijs is nu ook aan de beurt, etc etc.. En dan kan men zeggen 'Ja er wordt voor x bedrag aan dit goede doel/land/etc. gegeven, maar dat is de plicht die Nederland is aangegaan toen zij een EU-land werden. En helaas, dat is nu eenmaal zo. Uit de EU stappen werkt ook niet want dan kan je je gehele economie opbouwen..

Sorry, dat moest ik even kwijt.. Nee deze regering is niet perfect, Rutte is niet perfect.. Maar als jij oplossingen weet, probeer die dan te delen ipv op een plein met z'n allen loze kreten gaan uitroepen..

Grapjasjes12

Re: protestactie tegen de ideeen van dit kabinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:18

Het probleem is alleen een beetje dat we geen vooruitgang zien terwijl we steeds meer inleveren.

Wij gaan!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:19

Waarin zie jij geen vooruitgang, als ik vragen mag? En wat zijn volgens jouw oplossingen daarvoor?

(geen aanval, gewoon een serieuze vraag :j )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:20

Ik vind protesteren altijd zo kansloos :')
Als je een beter plan hebt ben je vrij om een partij op te richten en als anderen je plannen goed vinden stemmen ze op je :j

En ja, leven is duur. Balen. Maar je kunt er slechter treffen. Ben nog steeds blij dat ik hier geboren ben en niet in een of ander 3e wereldland :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:26

Dat vind ik zo'n dooddoener, 'kan jij het beter dan' :') Ik heb idd zo m'n ideeën, maar daar gaat het niet om aangezien ik de dienst niet uitmaak.
Ik ben wél onderdeel van het volk en protesteren is mijn recht, waar ik gebruik van maak als leiders zich meer bezig houden met winst en andere spelletjes dan met het welzijn van het volk in het algemeen en de armen in het bijzonder :) Daarnaast verliezen we steeds meer privacy en vrijheid. Oftewel, alle waar onze opa's voor hebben gevochten na de Tweede Wereldoorlog leveren we in zonder protest. Dat mag weleens over zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:29

Protesteren is wel belangrijk!

En dat het ergens anders slechter is, lijkt me geen reden om, zoals dit kabinet toch doet, moedwillig beslissingen te nemen die slecht zijn voor ons land. Het kan namelijk ook stukken beter.

(En helaas gaan mensen vaak vrij onzorgvuldig met hun stem om - ze stemmen op een partij om wat ze denken dat die partij zegt, niet om wat die partij doet.)

Protesteren kan duidelijk maken dat we de zaken toch echt anders willen. Dus ja, belangrijk :j Ik noteer het alvast in mijn agenda.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:43

Protesteren is wel degelijk belangrijk.

Want moeten wij aldoor maar blijven opdraaien voor de fouten?
Moeten wij blijven betalen voor het geld wat doelloos over de balk is gesmeten?
Moeten wij blijven betalen zodat de rijkere het steeds beter krijgen en de armen steeds slechter?
Moeten wij opdraaien voor pensioengelden die ze in Den Haag tijdens de "glorie" tijden hebben opgemaakt?
Moeten wij opdraaien voor het feit dat Rutte koste wat kost wilt voldoen aan de Brussel norm?
Moeten wij opdraaien voor het feit dat ze in Den Haag weer achterlijk veel miljoenen aan een land gaan doneren omdat het betreffende land er zelf een gigantisch potje van heeft gemaakt?
Moeten wij opdraaien voor de oplichting van de subsidie's naar het buitenland?
Moeten wij opdraaien voor het feit dat de buitenlandse gastarbeiders wel een goedkope ziektekosten verzekering hebben/betalen, maar de kosten wel net zo hoog zijn als bij ons?
Moeten wij het pikken dat ze alles aangrijpen om nog maar weer verder te gaan bezuinigen?
Waarop? menig Nederlander kan dat gewoon niet meer opbrengen.

Nee wij wonen niet in een 3e wereldland. Nee wij wonen in NL, waar er ook steeds meer mensen van de voedselbank moeten leven. Omdat het leven gewoon zo duur is geworden dat heel veel mensen de oliebol zijn geraakt door alle belachelijke bezuinigingen. Zo erg dat er tegenwoordig wachtlijsten zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:49

En jullie denken dat het helpt....
Ik mag mij gezegend voelen dat we in een land als dit leven met sociale zekerheid en goed zorgstelsel. Ga eens kijken naar andere landen, daar is het veel slechter als dit. Daar krijg je geld voor een rugzak te kopen en zoek het dan maar uit.
Ik vond dit land ook een tijd slecht maar als je ziet wat voor een stelsel we hebben. Als je een ongeluk krijgt ben je met 370 euro klaar en in een ander land mag je je portemonee trekken. Als je je werk verliest heb je geld achter de hand en in een ander land mag je op straat gaan zwerven.
Als je je rekeningen niet kan betalen kan je meestal nog een betalingsregeling treffen met het bedrijf... En we hebben met zijn alle deze poepsnoeters gekozen dus....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:53

purny schreef:
Ik mag mij gezegend voelen dat we in een land als dit leven met sociale zekerheid en goed zorgstelsel. Ga eens kijken naar andere landen, daar is het veel slechter als dit. Daar krijg je geld voor een rugzak te kopen en zoek het dan maar uit.
Ik vond dit land ook een tijd slecht maar als je ziet wat voor een stelsel we hebben. Als je een ongeluk krijgt ben je met 370 euro klaar en in een ander land mag je je portemonee trekken. Als je je werk verliest heb je geld achter de hand en in een ander land mag je op straat gaan zwerven.
Als je je rekeningen niet kan betalen kan je meestal nog een betalingsregeling treffen met het bedrijf... En we hebben met zijn alle deze poepsnoeters gekozen dus....

Hier kan ik mij wel in vinden. Iedereen is vrij om te doen en te vinden wat zij willen natuurlijk. Maar ik heb altijd Nederland en zijn regering een zooitje gevonden, tot nu toe. Nu zit ik tijdelijk in het buitenland (en niet eens zo ver, gewoon in Europa) en damm, wat heeft Nederland het goed voor elkaar. Wij mogen in onze handjes knijpen hoor!
Maar goed, dat is mijn mening gebaseerd op mijn ervaringen. Als iemand meent dat protesten oid gaan helpen, ga je gang. Maar ik ben reuze tevreden. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:54

Graag wil ik iedereen een retourtje Amerika aanbieden om de armoede daar eens te bekijken :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:55

Tegen dit soort mensen heb ik altijd de neiging om te zeggen van ga maar een jaartje in een ontwikkelingsland wonen. :=
Ik vind het gewoon ondankbaar, we heb en zoveel voorzieningen. En maar klagen over alles.

Net als mensen die een uitkering hebben, die klagen dan over het UWV... Je mag blij zijn dat je wat krijgt, in veel landen moet je je handje ophouden bij familie of gewoon werken voor je geld.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:57

Ik vind het meevallen, als ik niet studeerde, hoefde ik alleen maar de zorgverzekering te betalen van €30 per maand en nog wat extra voor eventueel eigen risico. Als maandelijkse vaste kosten. Vergeet niet dat je zorgtoeslag krijgt.
Ben het alleen niet eens met het leenstelsel, studeren moet voor studenten met ouders met een laag inkomen gewoon zo blijven.
Wat ik zelf een goed plan vind is om kinderbijslag, kindgebonden budget enz af te schaffen als alternatief. Voor mensen die boven een bepaald inkomen zitten dan.
De euro had er beter nooit kunnen komen als ik mijn ouders/familie hoor. Ik was zelf nog 8 ofzo, dus kan er niet echt een mening over hebben.
Mensen willen tegenwoordig een duur huis, twee auto's, vaak op vakantie. Zeur dan ook niet dat alles duurder wordt vind ik.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:01

purny schreef:

Ja, het helpt altijd meer dan niks doen.

Citaat:
Ik mag mij gezegend voelen dat we in een land als dit leven met sociale zekerheid en goed zorgstelsel.

Het probleem is dat dit op hoog tempo wordt afgebroken. (En onnodig, want het levert helemaal niet de winst op die men belooft.)

We kunnen daar beter nu iets tegen doen dan straks constateren dat wij ineens ook bij de landen horen waar we geen goede sociale zekerheid of zorgstelsel hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:08

En jij denkt dat als je daar met zijn allen staat dat de plannen teruggedraaid worden...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:12

purny schreef:
En jij denkt dat als je daar met zijn allen staat dat de plannen teruggedraaid worden...

nop dat denk ik ook absoluut niet, want ze zullen naar t malieveld gestuurd worden en dan mogen ze daar verder praten.
verder zal er geen gehoor gegeven aan worden ze lachen je eerder uit, en dan word je als nederlander zijnde nog harder gepakt.
en juist daarom zouden er van mij actie's mogen komen zoals in belgie alles plat. :j dan komt t veel meer binnen daar in t kabinet

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:18

Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat jullie het binnenhof opkomen met borden etc :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:26

purny schreef:

Nee, maar ik denk wel dat het de plannen een heel klein beetje afremt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:31

iedereen heeft het inderdaad goed in Nederland.. iedereen met een laag inkomen krijgt een hoop geld en subsidies, en laat er nu steeds meer werkeloosheid komen, steeds meer gezondheidsproblemen en steeds meer andere zaken die veel geld kosten.. En tel daar bij op dat Nederland enorm veel schulden heeft, echt GIGANTISCH veel en deze schuld elk jaar groter wordt.. Met al die extra heffingen en belastingen werkt Nederland zich zo enorm in de problemen, daar gaan ze nooit meer uit komen. Neem nou de benzineprijs.. Er is enorm veel minder benzine verkocht afgelopen jaar, maar vanwege de hogere belasting hebben ze er tóch meer op verdiend, dus wat doen die ezels? Gooi er nog maar wat extra belasting bovenop 8)7 Dat alle tankstations aan de grens failliet gaan en deze mensen allemaal ww en bijstand moeten krijgen wordt voor het gemak vergeten erbij te tellen.. Bij het tankstation hier in NL stond ie 1,53 en in België heb ik vanmorgen getankt voor 1,23 := 30 cent verschil, wat normaal zo'n 15 cent was.
Er moet echt dringend iets veranderen, want dit kan gewoon niet lang goed gaan zoals nederland bezig is.
Meer belastingen en hogere premies betekent nu eenmaal minder geld voor andere dingen, minder koopkracht, slecht voor de bedrijven, dus slecht voor de economie.
Wat ik ook niet snap is dat mensen zonder baan in de bijstand gewoon meer verdienen dan ik, terwijl ik een baan heb van rond de 32 uur, en van dat geld moet ik ook nog zelf de benzine betalen, de afschrijving van de auto, en ik heb nauwelijks tijd voor het huishouden, boodschappen en eten koken.. Zou ik stoppen met werken dan zou dat veel gunstiger zijn voor mij 8)7 hoe is dat mogelijk? Werken zou toch beloond moeten worden?! Mijn vriend heeft een mooi loon, maar van het geld wat zijn baas aan hem kwijt is gaat uiteindelijk meer dan de helft naar de overheid 8)7 en houdt vriendlief zelf nog niet belachelijk veel over.. En nog krijgt nederland de financiën niet rond.. Dan gaat er toch flink wat mis. Maarja, als je moet kiezen tussen 1000 euro voor elke burger, of een paar slechte straaljagers om te slijmen bij Amerika.. Lastig hoor _-:(

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:42

daarbij blijft men ook nog steeds massaal doneren o.a aan t glazen huis etc.
zolang ze daar bij t kabinet zien dat we nog steeds kansloos geld over de balk smijten, en onder t mom van goed doel terwijl je iemand anders zijn bank rekening spekt.
(glazen huis, 555, etc kijk naar waar die tsunami is geweest dat land heeft miljoenen gehad maar van al dat geld is er nog vrij weinig naar de burgers gegaan)
blijven hun komen met bezuinigingen want tjah nederlanders hebben nog geld zat, ze kunnen nog gerust nog veel meer missen.
Daarbij kunnen nederlanders gewoon meer en meer gaan betalen en ag we vinden t allemaal wel best dat we daar voor steeds minder voor terug krijgen.

en als we t even over t glazen huis hebben, hoeveel school kinderen op basis scholen worden tegenwoordig gepushed om te zorgen dat mensen maar blijven doneren.
en als je kind er niet aan mee hoeft te werken dan hoort je kind er niet bij op school en wel meer van dit soort achterlijke dingen {:)-:(
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 13-12-14 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:43

WW is 70% van je laatst verdiende loon, bijstand is nog minder. Dus ik weet niet waar jij dat vandaan haalt?
Ik denk niet dat een grote demonstratie Den haag af laat remmen in hun plannen...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:45

purny schreef:
WW is 70% van je laatst verdiende loon, bijstand is nog minder. Dus ik weet niet waar jij dat vandaan haalt?
Ik denk niet dat een grote demonstratie Den haag af laat remmen in hun plannen...

Maar er is een minimum voor de bijstand he. Voor een alleenstaande is dat rond de 1000 euro dacht ik..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:48

Maximale bijstand is 951 euro. Ik hoop niet dat jij zo weinig verdiend dan kan je niet eens rondkomen. Heb je wel toeslagen enzo?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:49

8nnemiek schreef:
purny schreef:

Maar er is een minimum voor de bijstand he. Voor een alleenstaande is dat rond de 1000 euro dacht ik..

Voor een alleenstaande is dat 50% van het minimumloon....
Dus als jij minder verdient dan dat moet je snel iets anders zoeken :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:51

NathalietjeB schreef:
zolang ze daar bij t kabinet zien dat we nog steeds kansloos geld over de balk smijten, en onder t mom van goed doel terwijl je iemand anders zijn bank rekening spekt.

Wow, nee, dat is niet hoe het werkt...

Purny: wat stel je dan voor? Gewoon maar accepteren? Bovendien, ik wil graag weten dat ik geprobeerd heb het te veranderen. Dat is beter dan het niet proberen te veranderen.

8nnemiek: er is inderdaad een minimum, de bijstandsnorm. Maar dat is wel weinig, en gaat per huishouden, niet per persoon.

(Maar iedereen die echt denkt dat het zo ideaal is: wissel met een bijstandsontvanger van situatie. Zij jouw baan, jij hun uitkering. En als je nu aankomt met 'jamaar' - dan is dat een reden waarom je blijkbaar toch wel voordelen ziet in je eigen positie, en de bijstand toch misschien niet het paradijs is dat het lijkt. Want je krijgt dan natuurlijk wel het hele pakket: vervelende gesprekken, administratieve chaos, verplichte cursussen, stapels sollicitaties, verplicht werk zonder salaris, geen recht op teveel bezit zoals een te dure auto of teveel waarde in je huist, etc.)