Betaalchip in hand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Betaalchip in hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 09:07

Ik hoor dus net op het nieuws dat t zich al een chip geeft, die je in je hand kan laten zetten en waar je mee kan betalen, inchecken in het ov en zo nog wat meer..

Ben ik dan de enige die dit 'enge' technologie vindt? Wie kunnen er bij je gegevens op de chip? Zijn het echt alleen je bankgegevens op de chip? Hoe makkelijk is het te hacken?

http://electronica.infonu.nl/diversen/6 ... iddel.html

Ik persoonlijk vind t helemaal niks.. :n

Wat vindt bokt ervan?

JuliaKamm

Re: Betaalchip in hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:12

Brr klinkt wel erg eng, een chip in je hand, geef mij maar een kaartje hoor!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:13

Ik ben er ook niet van overtuigd nee :n

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:16

Dat is de toekomst. Niks geen pasjes meer. Iedereen een chip. Net als zelfrijdende auto's enz

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:23

Nou dit hoeft van mij dus echt niet. ..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:28

beetje banketstaaf als ze je willen beroven.. ben je je hand kwijt in plaats van je tas. :+
Laat maar, geen interesse

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:30

Ik vind het ook maar een beetje eng. Ben inderdaad liever een pas kwijt dan een hand, ben namelijk bang dat het dan wel zo ver gaat komen. :=

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:55

Dreamy schreef:
Ik vind het ook maar een beetje eng. Ben inderdaad liever een pas kwijt dan een hand, ben namelijk bang dat het dan wel zo ver gaat komen. :=

haha ja indd als je rijk bent, maar dat ga ik toch nooit worden :o :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:03

gedeelte van je hand niet aanwezig??? :D (zogenaamde welbekende gat in je hand??) :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:05

En dan om de zoveel tijd wordt ie gehackt, blijkt ie niet veilig enz enz en moet versie 2.0, 3.0 enz enz geimplanteerd worden. Totdat je helemaal vol zit met chips. :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:12

Da's ook lekker, dan worden er straks geen passen meer gejat maar mensen gegijzeld. Zijn we klaar mee :=

We hoeven in ieder geval niet bang te zijn dat robots de wereld overnemen, we veranderen gewoon zélf in robots.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:15

Dat artikel waar jij naar linkt komt uit 2011 en is gepubliceerd op een site waar iedereen artikels kan schrijven. Volstrekt onbetrouwbaar dus. En direct als tip voor de mensen die reageren: geloof niet alles klakkeloos wat geschreven wordt. Dat het toevallig op internet staat maakt het niet ineens de waarheid. Check eerst de bron, zoek eventueel zelf even naar ondersteunende bronnen vóórdat je een hele discussie aangaat over een non-onderwerp.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:20

Als het ooit zover zou komen is het voor oudere mensen volstrekt zinloos,sommige kunnen geen boodschappen doen,hoe doen ze dat dan,

Lijkt me ook niet dat dit er ooit komt.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:30

Ik ken mensen die deze chip hebben en die vinden het een tof ding. 'Mijn' piercer is de enige in Nederland die deze chips mag plaatsen, hij heeft ze laatst ook bij de makers/ontwerpers van de chip geplaatst en heeft er zelf ook een. Hij gebruikt de chip onder andere om zijn laptop te beveiligen. Hij heeft geen wachtwoord meer nodig. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn wil ik via PB de naam van de desbetreffende piercer geven.
Even ter verduidelijking: het artikel in de OP is oud. Er kan op dit moment nog niet met zo'n chip betaald worden of als OV dienen. Er kan van alles mee, maar verder ben ik er niet van op de hoogte.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:35

pipo schreef:
gedeelte van je hand niet aanwezig??? :D (zogenaamde welbekende gat in je hand??) :+

Ik dacht ook direct:'Geeft een hele nieuw dimensie aan: 'een gat in je hand hebben.''

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:50

bah wat een eng idee zeg. ik hoop dat ik dit niet meer hoef mee te maken als het echt gebeurt. netals mijn kinderen die ik ooit nog hoop te krijgen :P

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:55

Ik vind het tof! Over een paar jaar als het meer doorontwikkeld is (wat ik wel verwacht), dan zou ik er wel eentje nemen. Lijkt me heerlijk gemakkelijk.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:55

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 11:25

Dani schreef:
Dat artikel waar jij naar linkt komt uit 2011 en is gepubliceerd op een site waar iedereen artikels kan schrijven. Volstrekt onbetrouwbaar dus. En direct als tip voor de mensen die reageren: geloof niet alles klakkeloos wat geschreven wordt. Dat het toevallig op internet staat maakt het niet ineens de waarheid. Check eerst de bron, zoek eventueel zelf even naar ondersteunende bronnen vóórdat je een hele discussie aangaat over een non-onderwerp.

Het was vanmorgen op t NOS nieuws op 3fm.. Om 8.00 om precies te zijn.. Heb de link erbij gezet van de eerste site die ik tegenkwam over het onderwerp..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:13

nou echt niet dat ik hier aan mee ga werken. Je hele privacy na de klote voor zover we dat nog hebben. En dan ben je letterlijk en figuurlijk een nummer. Hebben ze teveel naar futurama gekeken op comedy central.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:20

Een nummer ben je sowieso al. BSN. ;-)
En hoezo zou je privacy verder naar de klote gaan door zo'n chip? Je bepaald zelf wat je er mee doet. En je privacy blijft hetzelfde als je er mee betaald e.d. Tenzij er ooit een GPS of andere meetinstrumenten in komen, maar zo ver is het nog niet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:26

moet je je voorstellen wat ze in 1985 over de pinpas zeiden.

"betalen met een plastic pasje? Waanzin!" haha

mensen zijn altijd zo bang voor het onbekende en nieuwe.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 16:21

_Ekenna schreef:
Een nummer ben je sowieso al. BSN. ;-)
En hoezo zou je privacy verder naar de klote gaan door zo'n chip? Je bepaald zelf wat je er mee doet. En je privacy blijft hetzelfde als je er mee betaald e.d. Tenzij er ooit een GPS of andere meetinstrumenten in komen, maar zo ver is het nog niet.

En dat is precies wat ik bedoel..
Weten wij veel of er al een gps of wat ook in zit? T is totaal niet transparant naar de consument..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:29

Lijkt me een eng idee. Want chips en zulk soort gadgets zijn áltijd te hacken ofzo. Het zou wel verdomd handig zijn.. Nooit meer mijn OV kaart vergeten of bankpas in de random reader laten zitten (handig als je net wilt afrekenen en je komt er pas achter dat je pas thuis ligt :') )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:12

Marjoow schreef:
Lijkt me een eng idee. Want chips en zulk soort gadgets zijn áltijd te hacken ofzo. Het zou wel verdomd handig zijn.. Nooit meer mijn OV kaart vergeten of bankpas in de random reader laten zitten (handig als je net wilt afrekenen en je komt er pas achter dat je pas thuis ligt :') )

Leuke woordspelingen trouwens.

Geen leuke technologie brr doet me denken aan een film die ik langer geleden zag, daar hadden mensen een soort streepjescode met een aftel klok in hun arm zitten. Daarmee werd betaald in levensjaren, hoe rijker hoe meer tijd. Daar werden dus ook armen afgehakt om de jaren te jatten,