Molukkers willen Nederlands gezin weg

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irma_Maandag

Berichten: 2215
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:20


prugelpiet

Berichten: 12596
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:27

Moet niet gekker worden. Dit is potverdorie ons land!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:27

Blue_Eyes schreef:
Ilona_Ubique schreef:
of ga gewoon terug na je eigen land.

Dat. Is. Er. Niet. En dat is hier ook pas een paar keer uitgelegd.

Geerke, dat klopt, deels. Maar ik vind het nog steeds vrij hypocriet om te roepen 'Dat doen wij toch ook niet'. Nah.... Echt wel.

Irma_Maandag: daarom juist. Dat systeem zit zo vastgeroest in mensen, zie dat er nog maar eens uit te krijgen. En dat heeft Nederland toch echt zelf veroorzaakt.



Klopt...alleen als wij die marokkaan niet willen in een witte wijk komen er dezelfde reacties.
Ik snap die molukkers wel....die wijk is opgezet voor hun en nu komt er in ene een kaaskop wonen.Maar misschien dat wij toch iets toleranter zijn?Het is ook haast niet te doen om iedere keer te gaan protesteren als er een marokkaans gezin in een straat komt wonen...daar heb je een dagtaak aan in sommige wijken :+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:29

prugelpiet schreef:
Moet niet gekker worden. Dit is potverdorie ons land!

Ook hun land dus, t zijn gewoon Nederlanders.

Heel erg dubbel dit

Irma_Maandag

Berichten: 2215
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:30

LadyMadonna schreef:
prugelpiet schreef:
Moet niet gekker worden. Dit is potverdorie ons land!

Ook hun land dus, t zijn gewoon Nederlanders.

Heel erg dubbel dit


Dus waarom, als dit ons beider land is, kan dit (inmiddels) niet gewoon gemixt leven?
Ik snap werkelijk niet waarom de kapmessen geslepen moeten worden en de toekomstige bewoners en woningbouwvereniging met de dood bedreigd moeten worden....

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:34

zet er een marokkaans gezin in...dan slachten ze elkaar af :7

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:34

Denk het ook, betaalbare huurwoningen zijn dun gezaaid. Ik kan me voorstellen dat als je niet uit die stad komt je niet eens weet dat het een "molukse wijk" is. Ach het zal allemaal wel met een sisser aflopen. Jammer dat de stem van het tuig serieus genomen wordt, zo zal het niet snel veranderen. Je moet geen een groep het idee geven boven de rest te staan. We zijn allemaal gelijk, en wat voorouders hebben doorgemaakt, is geen reden voor speciale rechten of behandeling. Dat geldt voor alles. Alles verandert in de loop der jaren, of hrt nu de oorringen van zwarte piet betreft of de verdeling van huurwoningrn. Beloftes kun je niet eeuwig aan vasthouden. Beter laat je de dingen los en wees je gelukkig mrt alle goede dingen ipv te verbitteren en te verzanden in het willen brhalen van je gelijk.

Electra63

Berichten: 17899
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:36

LadyMadonna schreef:
prugelpiet schreef:
Moet niet gekker worden. Dit is potverdorie ons land!

Ook hun land dus, t zijn gewoon Nederlanders.

Heel erg dubbel dit


Daar vergis jij je in hoor. Ze hebben een bruin kleurtje, dus dan kunnen het geen Nederlanders zijn, volgens sommigen ;) :D

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:37

Das ook weer zo... Helaas...

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:37

Air schreef:
Het grote probleem is dat mensen zichzelf als 'wij' en als groep zien ipv. iedereen te bekijken als individu.
Ik behoor niet tot dezelfde 'wij' als racisten. Of die racisten nou pimpelpaars zijn of geel...



idem hier..

daarom gebruik ik 'wij' Nederlanders alleen maar op het moment dat wij Nederlanders ons misdragen heeft.. immers zo worden 'zij' ook behandeld.

ik gebruik het specifiek om te laten voelen hoe 'wij' versus 'zij' aanvoelt als 'wij' eens degene zijn die geminacht worden..

dus Wij hebben zelf de Molukkers misbruikt en gebruikt om onze doelen te verwezelijken onder niet na te komen beloften.. Wij hebben hen toen uit armoede maar meegenomen naar Nederland omdat wij 'ze' het leven daar onmogelijk gemaakt hebben..

Dus als men het heeft over 'ze', moet men maar eens nadenken over hoeveel 'ze's' er terecht kunnen terugwijzen naar 'ze' als zijnde ons. en vergis je niet, 'wij' hebben heel wat onzin en ongein uitgehaald op deze planeet.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:39

Ik niet hoor en de mensen die dat huis kregen toegewezen ook niet schat ik zo in.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:40

Electra63 schreef:
Daar vergis jij je in hoor. Ze hebben een bruin kleurtje, dus dan kunnen het geen Nederlanders zijn, volgens sommigen ;) :D



lol, sommige van de ze's zijn zo blank als wij zijn. alleen bruin haar en bruine ogen, je zou ze nauwelijks herkennen als je geen kennis hebt met 'indo's' of molukkers.. dat komt omdat 'onze mannen' eens handje hadden om iets ergens in te steken zonder te vragen.

dat is link hoor als je de zullies en wullies niet meer van elkaar kunt onderscheiden.. dan kun je namelijk niet meer naar 'ze' wijzen anders zou het wel eens per ongeluk toch een we kunnen zijn.


Ik vind de Mollukkers trouwens behoorlijk vernederlands.. immers 'wij' schreeuwen ook massaal moord en brand over 'ze's'.. alleen wijzen naar anderen mag natuurlijk wel, maar terugwijzen mag niet.. foei lol
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 27-11-14 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28970
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:42

delvira schreef:
Ja hoor......wat een idioot gedoe zeg....moest eens andersom zijn


Het is constant andersom. Veel Nl zijn nog steeds zo racistisch als de pest helaas. En nu betreft het een Nl gezin en staan de kranten er ineens vol van.....
als iedereen wat toleranter zou worden zou het leven een stuk fijner zijn.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:43

amen goof

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:45

Ik kom regelmatig in die wijk. Mijn oma woont er. Nouja die woont echt aan de grens van de wijk. En in die flatten wonen meer Nederlanders.

Hier doen ze dus ook totaal niet moeilijk over. Maar dit huis staat echt in de kern van de wijk. En ik bebegrijp deze mensen heel goed. Alleen niet hoe ze het hebben aangepakt.

Want het zijn echt vriendelijke mensen die er wonen. Doen normaal niks verkeerds. Mijn oma is hartstikke welkom op hun ouderenmiddagen. Word helemaal opgenomen in de groep.

Maar de Molukkers hebben het niet makkelijk gehad. En als je hun geschiedenis kent. Wat ik niet zomaar op internet zet. Vind ik het hartstikke logisch, dat ze de wijk Moluks willen houden.

Irma_Maandag

Berichten: 2215
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:48

geerke schreef:
zet er een marokkaans gezin in...dan slachten ze elkaar af :7


Laten we het zo dan maar oplossen....."Zij" (de oude Perzen, net als de Marokkanen óók Islamieten, dus scheer maar over één kam }> ) hebben immers de eilandengroep ooit ook uitgebuit...... :+

Zo tragisch dit allemaal...... Ga gewoon normaal doen met z'n allen. Groen, oranje, wit of bruin.... We leven anno 2014.....

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:48

Met hun geschiedenis in het achterhoofd snap ik het gevoel ergens wel, maar ben het er wel mee eens dat dreigementen en huizen besmeuren nou niet de beste manier van communiceren is.

Irma_Maandag schreef:
Maar kom op; we zijn inmiddels bij de 3e generatie aangekomen en 61 jaar verder.......

Dat was de eerste generatie...Ik weet dat zelfs nog in de jaren 80 Molukkers en Ambonezen nog best buiten gesloten werden en weinig kansvolle toekomst hadden, 't waren toch maar criminelen en treinkapers. Dan blijf je inderdaad maar liever bij elkaar omdat je in je eigen groep tenminste wel steun en begrip krijgt. Heb toen nog wat contact gehad met een clubje Ambonezen en dan hoor je nog eens wat...Ik denk zomaar dat het die generatie ook is die nu niet wil dat er Nederlanders tussen gewrongen worden. Je schakelt nou eenmaal niet ineens om van 'aparte groep' tot volledige integratie, dat zal toch moeten groeien en wennen. De jongeren zullen wel al beter inmengen dan hun ouders en waarschijnlijk zullen hun kinderen dan wel Nederlanders met een kleurtje zijn.

En dingen werken door, hé? Er zijn genoeg mensen van mijn leeftijd die ook nog last hebben van WOII. Niet letterlijk, maar doordat ze door hun ouders dingen hebben meegekregen die zwaar vallen.

Anoniem

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:50

Er wonen nog heel veel ouderen in de wijk. Die de treinkaping etc allemaal nog mee gemaakt hebben.

Irma_Maandag

Berichten: 2215
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:51

Ja, die kaping is ook weer lekker actueel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:51

delvira schreef:
Ja hoor......wat een idioot gedoe zeg....moest eens andersom zijn

Lekker naïef. Het gebeurt namelijk ook andersom. Een kennis komt uit een blank dorp, daar is laatst een negroide man met zijn vrouw komen wonen en dat is echt 'the talk of the town'. Zijn huis wordt misschien niet ondergeklad maar hij heeft te horen gekregen dat hij niet welkom is bij de plaatselijke bakker en hij wordt regelmatig toegeroepen op straat dat hij weer terug moet naar zijn eigen land.

Natuurlijk is het erg, maar het is erg van welke kant het ook komt. Discriminatie is echt nog wel een ding in Nederland, en ik kan heel goed begrijpen dat er bevolkingsgroepen zijn die hun plek gevonden hebben en dat graag voor zichzelf willen houden.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:52

Emmaa_ schreef:
delvira schreef:
Ja hoor......wat een idioot gedoe zeg....moest eens andersom zijn

Lekker naïef. Het gebeurt namelijk ook andersom. Een kennis komt uit een blank dorp, daar is laatst een negroide man met zijn vrouw komen wonen en dat is echt 'the talk of the town'. Zijn huis wordt misschien niet ondergeklad maar hij heeft te horen gekregen dat hij niet welkom is bij de plaatselijke bakker en hij wordt regelmatig toegeroepen op straat dat hij weer terug moet naar zijn eigen land.

Natuurlijk is het erg, maar het is erg van welke kant het ook komt. Discriminatie is echt nog wel een ding in Nederland, en ik kan heel goed begrijpen dat er bevolkingsgroepen zijn die hun plek gevonden hebben en dat graag voor zichzelf willen houden.



dat krijg je door dat 'zwartepietgedoe' ;)

Anoniem

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:55

Deze hele situatie is al lang voor de zwarte pieten discussie begonnen, en ik zie ook niet echt wat dat ermee te maken heeft. Discriminatie is discriminatie, en zwarte pieten buiten beschouwing gelaten vind ik iemand weigeren om 's morgens een broodje te komen halen omdat hij er anders uit ziet pure discriminatie. Ik kan me echt opwinden over opmerkingen als 'het is toch ons land'. ONS land ja, ook dat van hun. Iedereen die in Nederland woont is een Nederlander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:55

Maar normaal word er niemand daar gediscrimineerd. Ze doen tegen iedereen vriendelijk.

Mijn oma word goed in de gaten gehouden door hun. Dus als ze zien dat ze boodschappen heeft gedaan. Dan komen ze gelijk helpen.

Toen mijn opa overleed. Kwamen ze elke dag met kannen koffie aanzetten en heerlijke gebakken caken. Zodat wij daar geen onkosten aanhadden. En ook veel enveloppen met geld. En ze snapte maar niet waarom anderen niks mee namen.

Alleen ze willen geen Nederlanders in de wijk hebben wonen. Heel begrijpelijk. Snap alleen niet waarom ze voor deze manier kiezen. Maaf dat zal ik vanzelf wel horen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:00

Emmaa_ schreef:
rIedereen die in Nederland woont is een Nederlander.

Dat is dan weer niet waar :)

Jessix

Berichten: 16494
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:03

Jeetje, dit is een heel heftig topic voor een Moluks/Nederlands meisje zoals ik....