Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Collie2008 schreef:Waarom kijk je het dan?
Ik heb ooit 1 filmpje toen gezien van alqaida (hoe schrijf ik dat) en ik heb er echt wekenlang last van gehad dat dat beeld op m'n netvlies stond, het geluid, het gegorgel etc. Nooit maar dan ook nooit meer dat ik zo'n filmpje aanklik. Bovendien gun ik het die monsters niet dat mensen het beeldmateriaal bekijken. Doodnegeren
leoenpat schreef:Nou dan mankeert er wel iets aan jou als je daar niets bij voelt. Dat kan ik me nauwelijks voorstellen
Het is beeld,materiaal dat ik niet hoef te zien want dat krijg ik niet meer van mijn netvlies. Wagelijk!
Blacky94 schreef:Het vervelende is dat je er met die afspeelfunctie op facebook ook niet altijd onderuit komt.
Heb al verschillende filmpjes gezien die bij het scrollen/lezen van een bericht er boven/onder automatisch afspelen. Hoe mensen of dieren doodgeschoten worden, kuikens vermalen of een stier als "spel" zijn nek wordt doorgehakt. En dan is iets van 2 sec of alleen de bovenste/onderste helft van dat soort filmpjes soms al genoeg.
Dat soort mensen die dat delen (en dan er vaak nog bij zetten hoe verschrikkelijk het is) ontvolg of ontvriend ik dan ook. Hoef dat soort dingen niet te zien...
Deijs schreef:Nou en bedankt he.. rare opmerking.
Ik leg er gewoon geen verbinding mee, ik denk er niet bij na, ik kijk gewoon en het is voor mij eigenlijk de ver-van-mijn-bed-show.
LadyMadonna schreef:Voor vertoning kan je gewoon uit zetten.
Ik heb erg veel gelezen over de ramp met mh17, en dan kom je ook weleens beelden tegen die je misschien liever niet zag. Verschil is wel dat deze mensen al dood zijn.
Zien hoe iemand op gruwelijke wijze van het leven wordt beroofd, nee dank je.... Snap ook niet dat mensen dit wel willen zien, om wat voor reden dan ook.
Trouwens, dergelijke filmpjes moet je vaak delen om te kunnen zien. De enige reden dat dat moet is om virussen en troyan horses te verspreiden
Mars schreef:Deijs schreef:Nou en bedankt he.. rare opmerking.
Ik leg er gewoon geen verbinding mee, ik denk er niet bij na, ik kijk gewoon en het is voor mij eigenlijk de ver-van-mijn-bed-show.
Deijs, ik heb precies hetzelfde als jij.
Waar ik dan niet goed tegen kan zijn filmpjes waarop dieren worden mishandeld. Op FB komen zulke filmpjes regelmatig voorbij omdat anderen ze delen 'tegen dierenleed'. Dan begint zoiets automatisch af te spelen en voel ik mijn maag al omdraaien, bah.
Dan kijk ik naar mijn eigen diertjes en kan ik oprecht heel verdrietig zijn.
Deijs schreef:Mars schreef:
Deijs, ik heb precies hetzelfde als jij.
Waar ik dan niet goed tegen kan zijn filmpjes waarop dieren worden mishandeld. Op FB komen zulke filmpjes regelmatig voorbij omdat anderen ze delen 'tegen dierenleed'. Dan begint zoiets automatisch af te spelen en voel ik mijn maag al omdraaien, bah.
Dan kijk ik naar mijn eigen diertjes en kan ik oprecht heel verdrietig zijn.
Nee tegen die dierenfilmpjes kan ik ook absoluut niet!