filmpje onthoofding Amerikaanse journalist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

filmpje onthoofding Amerikaanse journalist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:55

Bah bah bah, waarom kijk ik toch ook naar zulke filmpjes!
Namelijk de onthoofding van die Amerikaanse journalist. Ik krijg daar door vaak echt een rot gevoel.

Wat vreselijk dat zulke dingen gebeuren. Hoe zal deze man zich gevoeld hebben? Had hij een gezin in Amerika? Met kinderen.. Die deze beelden ook kunnen zien..
Afschuwelijk...

Wie herkent dit?

Collie2008

Re: filmpje onthoofding Amerikaanse journalist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:56

Waarom kijk je het dan?

Ik heb ooit 1 filmpje toen gezien van alqaida (hoe schrijf ik dat :+ ) en ik heb er echt wekenlang last van gehad dat dat beeld op m'n netvlies stond, het geluid, het gegorgel etc. Nooit maar dan ook nooit meer dat ik zo'n filmpje aanklik. Bovendien gun ik het die monsters niet dat mensen het beeldmateriaal bekijken. Doodnegeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:03

Collie2008 schreef:
Waarom kijk je het dan?

Ik heb ooit 1 filmpje toen gezien van alqaida (hoe schrijf ik dat :+ ) en ik heb er echt wekenlang last van gehad dat dat beeld op m'n netvlies stond, het geluid, het gegorgel etc. Nooit maar dan ook nooit meer dat ik zo'n filmpje aanklik. Bovendien gun ik het die monsters niet dat mensen het beeldmateriaal bekijken. Doodnegeren

Omdat ik stiekem wel nieuwsgierig ben.... Maar later bedenk dat ik dat helemaal niet wou niet...

Iel wat deden ze in dat filmpje? Hoef geen link.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:13

ik kijk dat soort filmpjes gewoon niet,
ik mis die lugubere interesse om het perse te moeten zien.

ik denk dat die journalist exact hetzelfde gevoeld heeft als iedereen die weet dat hij gaat sterven, alleen bij hem is het de wereld rondgegaan, terwijl aan het aan de lijdensweg van jan de melkboer of piet de krantenjongen die op een andere manier sterven geen aandacht wordt geschonken.

die filmpjes worden alleen geplaatst om de wereld te shockeren en voor hun doel warm te laten lopen of als 'waarschuwing'. alleen daarom kijk ik ze niet.

er is veel leed in de wereld en persoonlijk richt ik mijn gevoel dan liever op de mensen/nabestaanden die niet de aandacht krijgen of de steun die ze net zo hard verdienen. Kijk maar eens om je heen.. hoeveel ouderen in je buurt (dus geen familie) hebben net hun partner van jaren verloren? of wellicht een gezin met een ernstig ziek kindje? ik ken mijn buren en zij kennen mij, als er eens wat is staan we klaar voor elkaar (nu even niet, ben net verhuisd, dus moet ze nog leren kennen).. Tegenwoordig lijkt het alleen maar interessant wat ver weg gebeurd en vooral via facebook en andere social media met elkaar delen van deze zaken, terwijl we onze buren en hun leed niet meer (willen) kennen..

ik kijk dus principieel niet en neem het alleen voor kennisgeving aan.. rot voor de familie dat zeer zeker, maar ik kan niets voor ze betekenen.. voor anderen wel.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:14

ik google bewust niet op dat soort filmpjes maar moet ook zeggen dat ik ze nooit toevallig tegenkom.
vind het echt verschrikkelijk!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:22

Ik heb ook een keer een filmpje van een onthoofding door Isis geopend uit pure nieuwschierigheid.
Werd er echt kots misselijk van!! Nog nooit zo een wreedheid gezien en wil het ook nooit meer zien!!
Echt afschuwelijk die lui daar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:39

Aan de ene kant heeft het wel treinramp aantrekkingskracht om het maar een naam te geven... maar ik weiger principieel die filmpjes te kijken...
De makers willen die filmpjes zoveel mogelijk bekeken hebben om maar zoveel mogelijk angst in te boezemen en ik weiger gewoon categorisch...

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:40

Ik kijk het en lig er niet wakker van :') op één of andere manier voel ik er gewoon niets bij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:43

Ik weiger de terroristen hun plezier om mensen te shockeren /waarschuwen door dat soort materiaal niet te zien. T is al erg genoeg voor de families dat hun geliefde op die manier ten toon wordt gesteld aan de wereld en hun einde zo gruwelijk expliciet in beeld wordt gebracht...

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:45

Nou dan mankeert er wel iets aan jou als je daar niets bij voelt. Dat kan ik me nauwelijks voorstellen

Het is beeld,materiaal dat ik niet hoef te zien want dat krijg ik niet meer van mijn netvlies. Wagelijk!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:47

leoenpat schreef:
Nou dan mankeert er wel iets aan jou als je daar niets bij voelt. Dat kan ik me nauwelijks voorstellen

Het is beeld,materiaal dat ik niet hoef te zien want dat krijg ik niet meer van mijn netvlies. Wagelijk!

Nou en bedankt he.. rare opmerking.

Ik leg er gewoon geen verbinding mee, ik denk er niet bij na, ik kijk gewoon en het is voor mij eigenlijk de ver-van-mijn-bed-show.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:51

Ik heb er ook niks mee, ik vind het erg voor de familie dat ze dit overkomt. Maar er sterven elke dag mensen aan de meest ergere dingen. De mannen die worden onthoofd worden verlost van al het kwaad en zullen er niet hun hele leven mee moeten dealen in tegenstelling tot de slachtoffers van terrorisme en oorlog. En ik kijk dit soort filmpjes niet.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:59

Het vervelende is dat je er met die afspeelfunctie op facebook ook niet altijd onderuit komt.
Heb al verschillende filmpjes gezien die bij het scrollen/lezen van een bericht er boven/onder automatisch afspelen. Hoe mensen of dieren doodgeschoten worden, kuikens vermalen of een stier als "spel" zijn nek wordt doorgehakt. En dan is iets van 2 sec of alleen de bovenste/onderste helft van dat soort filmpjes soms al genoeg.

Dat soort mensen die dat delen (en dan er vaak nog bij zetten hoe verschrikkelijk het is) ontvolg of ontvriend ik dan ook. Hoef dat soort dingen niet te zien...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:07

Voor vertoning kan je gewoon uit zetten.
Ik heb erg veel gelezen over de ramp met mh17, en dan kom je ook weleens beelden tegen die je misschien liever niet zag. Verschil is wel dat deze mensen al dood zijn.
Zien hoe iemand op gruwelijke wijze van het leven wordt beroofd, nee dank je.... Snap ook niet dat mensen dit wel willen zien, om wat voor reden dan ook.
Trouwens, dergelijke filmpjes moet je vaak delen om te kunnen zien. De enige reden dat dat moet is om virussen en troyan horses te verspreiden

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:07

Ik moet heel eerlijk bekennen dat dat soort filmpjes mij ook nooit zoveel doen.
Op de een of andere manier komt het niet echt binnen, soort zelfbescherming? Of ik vind het zo onwerkelijk dat ik het eigenlijk zowat niet geloof.
Terwijl ik bij dierenfilmpjes het Veel erger heb, daar barst ik gelijk in tranen uit..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:10

Blacky94 schreef:
Het vervelende is dat je er met die afspeelfunctie op facebook ook niet altijd onderuit komt.
Heb al verschillende filmpjes gezien die bij het scrollen/lezen van een bericht er boven/onder automatisch afspelen. Hoe mensen of dieren doodgeschoten worden, kuikens vermalen of een stier als "spel" zijn nek wordt doorgehakt. En dan is iets van 2 sec of alleen de bovenste/onderste helft van dat soort filmpjes soms al genoeg.

Dat soort mensen die dat delen (en dan er vaak nog bij zetten hoe verschrikkelijk het is) ontvolg of ontvriend ik dan ook. Hoef dat soort dingen niet te zien...

Dat soort dingen kun je uitzetten bij je instellingen. En je kunt aangeven dat je dat niet meer wilt zien

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:17

Ik heb die afspeelfunctie na een tijdje weten uit te zetten. Ik zat na het WK te kijken en was tegelijkertijd even op Facebook aan het snuffelen. Toen ik mijn hoofd weer na mijn telefoon draaide zag ik net op dat moment een kitten die in brand werd gestoken. Dat beeld zit nog in mijn hoofd. Al moet ik wel zeggen dat het leed bij mensen mij choqueert maar het leed bij dieren choqueert mij nog vele malen erger.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:19

Ik kijk er niet naar, want hoe meer kijkers hoe meer aandacht en daarbij geloof ik ook zo wel dat het gruwelijk is en dat hoef ik niet nog eens extra te zien.
Negeren van die gekken is nog het beste, want ze sturen die filmpjes rond om aandacht te krijgen. Hoe minder kijkers, hoe minder aandacht, hoe minder "succes" die oorlogsmisdadigers hebben. Want het zijn gewoon (oorlogs)misdaden die dat tuig pleegt.
En ik hoop dan ook dat die figuren ooit terecht daarvoor staan.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:21

Dat soort beelden kijk ik ook nooit,ook van dierenleed kijk ik niet! :n
Ik kan daar niet tegen en word er echt ziek van.Er veranderd toch niks of je nu wel of niet kijkt. -O- ;(

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:24

Ik heb zo wel eens iets gezien op youtube.
Echt walgelijk en geschokt dat kinderen dat ook zouden kunnen zien.

Het ging over monniken ofzo.
En als die stierven dan snijden de anderen hem open en leggen hem neer voor de gieren.
Nou bah echt te ranzig. Echt ben dagen kots misselijk geweest.

Of het wel bekende beeld van de soldaat met het kindje in de armen waar de vellen aanhingen.
Omdat er zo'n 'bom' was neer gekomen.
Walgelijk echt heel erg. Kindje heeft het overleeft

Ik zoek zulke filmpjes niet bewust op.
Soms kom je er toevallig op.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:27

Deijs schreef:

Ik leg er gewoon geen verbinding mee, ik denk er niet bij na, ik kijk gewoon en het is voor mij eigenlijk de ver-van-mijn-bed-show.

Deijs, ik heb precies hetzelfde als jij.

Waar ik dan niet goed tegen kan zijn filmpjes waarop dieren worden mishandeld. Op FB komen zulke filmpjes regelmatig voorbij omdat anderen ze delen 'tegen dierenleed'. Dan begint zoiets automatisch af te spelen en voel ik mijn maag al omdraaien, bah.
Dan kijk ik naar mijn eigen diertjes en kan ik oprecht heel verdrietig zijn.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:29

LadyMadonna schreef:
Voor vertoning kan je gewoon uit zetten.
Ik heb erg veel gelezen over de ramp met mh17, en dan kom je ook weleens beelden tegen die je misschien liever niet zag. Verschil is wel dat deze mensen al dood zijn.
Zien hoe iemand op gruwelijke wijze van het leven wordt beroofd, nee dank je.... Snap ook niet dat mensen dit wel willen zien, om wat voor reden dan ook.
Trouwens, dergelijke filmpjes moet je vaak delen om te kunnen zien. De enige reden dat dat moet is om virussen en troyan horses te verspreiden

Dat weet ik wel want hij staat bij mij op "alleen wifi".
Want ik vind het helemaal niet erg dat veel filmpjes vanzelf afspelen omdat 99% van mijn vrienden gewoon "normale" mensen zijn en ik dan net wat makkelijker filmpjes en dingen die zij online hebben gezet kan bekijken zonder dat ik extra hoef te klikken of er gelijk geluid bij komt kijken. Maar er zijn ook heel veel mensen (en kinderen) die dit niet weten.

Overigens is alleen een like of een reactie onder het orginele bericht al genoeg. Die hoef je niet op je eigen tijdlijn te delen om andere mensen "mee te laten genieten".

Bij die stier heb ik bijv op ongepast gedrukt en reden mishandeling oid ingegeven maar kreeg een mailtje terug dat het niet verwijderd werd omdat het volgens FB niet onder die noemer viel.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:31

Mars schreef:
Deijs schreef:

Waar ik dan niet goed tegen kan zijn filmpjes waarop dieren worden mishandeld. Op FB komen zulke filmpjes regelmatig voorbij omdat anderen ze delen 'tegen dierenleed'. Dan begint zoiets automatisch af te spelen en voel ik mijn maag al omdraaien, bah.

Nee tegen die dierenfilmpjes kan ik ook absoluut niet!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:35

Deijs schreef:
Mars schreef:

Nee tegen die dierenfilmpjes kan ik ook absoluut niet!

Ik heb ook meer moeite met nare filmpjes van dieren dan van mensen. Weet niet zo goed waar dat door komt eigenlijk :')

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:37

Kan me niet voorstellen dat zoiets je niet raakt, maar aan gezien er hier meer zijn die dat hebben zal er misschien een soort gewenning optreden? Ik vind het vreselijk om te zien en kan er niet tegen lig er wakker van en trek me dat vreselijk aan zelfde als dierenmishandeling of ander dierenleed. De vraag is moet je deze mensen van IS een podium geven waarvan ze handig gebruik maken. Ik denk dat de beste strategie is dat niet te doen .