Hopelijk blijft het bij deze ene boerderij! Helaas ook de voor mensen gevaarlijke variant. Betekent het nu ook dat kippen die gewoon op het erf lopen ´opgehokt´ moeten worden als je in die 10 kilometer zit?
Alles moet opgehokt. Alsjeblieft doe het. Ik ben zelf pluimveehouder geweest (wij hebben in dec'13 de tak afgestoten) en weet hoe vreselijk stress we alleen al hadden bij de milde variant. Laat staan bij deze.
Ik dat het eier en kip vervoerverbod wel mee gekregen, maar ophokplicht dus niet. De vorige keer zijn ze hier geent ertegen. Eens gaan navragen morgen bij de dierenarts.
chanicha
Geplaatst: 16-11-14 20:49
Inderdaad ophokken en zeil erover, ook de mensen met drie hobbykippen oid. Je voorkomt zo heel veel ellende.
friesiszwart
Geplaatst: 16-11-14 20:51
sterkte voor alle betrokkenen.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 16-11-14 20:55
Ok inmiddels meer informatie gevonden. De dames hebben vandaag wel buiten gelopen omdat ik het niet wist. Gelukkig hebben we hier de mogelijkheid dankzij een overdekte ren en hok ze toch voldoende ruimte te geven samen met hun binnenhok. Morgenochtend dus weer het verbindende stukje dak aanbrengen en dan kunnen ze weer wat rondscharrelen overdekt.
De vorige keer zijn ze geent omdat we in het gebied zaten waar toen besmette wilde vogels waren gevonden. Ze mochten toen na de enting vervoerd worden en loslopen weer. Als er dit keer weer een entronde komt doen we er weer aan mee. En tot die tijd maar weer even ophokstraf ipv de hele tuin.
Nachtruimte is 5 bij 2 en buiten dan dadelijk 3,5 bij 1. Nu zijn ze wel gewend bij een dag of paar dagen weg helemaal binnen te zitten. Net een weekend weg geweest en ze dus vandaag na een paar dagen opsluiting net weer losgelaten.
Meliaforever
Geplaatst: 20-11-14 23:04
Er is in Ter Aar ook vogelgriep aangetroffen. 43.000 kippen.