Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babeth schreef:Volgens mij is dit onderwerp niet erg in trek bij bokkers.
Marloez schreef:Ik vind het nogal een zinloos en duur project, zo'n oninteressant zwevend brok steen.. Niks bijzonders aan eigenlijk.. Beter dat ze dat geld verdelen over arme wereldbevolking om waterputten of huisjes aan te leggen.. Maarja dat is met zoveel zinloze onderzoeken en projecten.. ergerlijk. Letterlijk geld de lucht in schieten.
Oliiviia schreef:Dat vind ik een beetje kortzichtig (maar mijn mening is misschien ook te 'langzichtig' )
Binnen honderden of duizenden jaren is deze planeet uitgeput/overbevolkt waardoor er niet genoeg voedsel zal zijn voor de wereldbevolking die massaal toeneemt.
Projecten zoals deze zouden een tweede 'Aarde' ontdekken en verkennen, mogelijk kunnen maken.
En dat is volgens mij de enige oplossing voor ons alsmaar uitbreidende mensenras.
Marloez schreef:Oliiviia schreef:Dat vind ik een beetje kortzichtig (maar mijn mening is misschien ook te 'langzichtig' )
Binnen honderden of duizenden jaren is deze planeet uitgeput/overbevolkt waardoor er niet genoeg voedsel zal zijn voor de wereldbevolking die massaal toeneemt.
Projecten zoals deze zouden een tweede 'Aarde' ontdekken en verkennen, mogelijk kunnen maken.
En dat is volgens mij de enige oplossing voor ons alsmaar uitbreidende mensenras.
Nou dat vind ik helemaal een ondenkbare gedachte.We zorgen ervoor dat onze aarde onbewoonbaar wordt en daarna gaan we zeker overstappen naar andere planeten om daar uiteindelijk hetzelfde te doen.. Ah het past wel bij onze 'aard'.. Het zal me niets verbazen..
Er is meer dan genoeg ruimte op de aardbol voor ons allemaal, en ook genoeg voedsel, maar alles is buitengewoon oneerlijk en heel onlogisch verdeeld.
En zelfs al zou zoiets gebeuren dan zou een handjevol rijke mensen die overstap naar een andere planeet kunnen maken, en het grootste gedeelte vd wereldbevolking zal alsnog sterven oid.
Ik denk ook dat het veeel sneller en doeltreffender werkt als je al dat geld in projecten die al bestaan stopt, dan dat je eindeloos naar iets zoekt in het oneindige universum.
Oliiviia schreef:Ik raad je aan om eens wat meer informatie op te zoeken over de wereldbevolking en hoe die de laatste 50-100 jaar enorm toeneemt. Er zal zeker een tijd komen dat er gewoon te veel mensen zijn op deze aardbol, wees maar gerust. Maar niemand weet wanneer dat zal zijn en ach, het zal toch niet in ons leven gebeuren dus boeit niet, toch?
Oliiviia schreef:Ik raad je aan om eens wat meer informatie op te zoeken over de wereldbevolking en hoe die de laatste 50-100 jaar enorm toeneemt. Er zal zeker een tijd komen dat er gewoon te veel mensen zijn op deze aardbol, wees maar gerust. Maar niemand weet wanneer dat zal zijn en ach, het zal toch niet in ons leven gebeuren dus boeit niet, toch?![]()
@Fiffill: Haha nee, staat wel op de planning![]()
Zoals je zegt, het is echt enorm interessant!
Marloez schreef:Ik denk ook dat het veeel sneller en doeltreffender werkt als je al dat geld in projecten die al bestaan stopt, dan dat je eindeloos naar iets zoekt in het oneindige universum. Waarom geld in bestaande projecten stoppen, als blijkt dat daar geen nuttige informatie uit te halen valt?
Shenavallie schreef:Als iets niet lukt, dan ga je andere wegen bewandelen. Dit is niet iets wat je zomaar even bedenkt, hier gaan jaren overheen. Het uitdenken, het uitrekenen, het bouwen en vervolgens na vele testen, testen en nog eens testen (waar jaren overheen gaan) een poging doen om het apparaat het universum in te sturen. Dit is dus geen project waar ze pas 10 jaar geleden aan begonnen zijn, maar jááááááren daarvoor al. Het is waarschijnlijk al een project wat bestond, maar dat na vele testen (en dus geld in een bestaand project stoppen) gestart kon worden. Het is ook geen eindeloos zoeken, men had deze komeet al op het oog. Iets meer in het onderwerp verdiepen en je komt uit op informatie die al jouw vragen kan beantwoorden en ook het waarom.
Marloez schreef:Ik vind het nogal een zinloos en duur project, zo'n oninteressant zwevend brok steen.. Niks bijzonders aan eigenlijk.. Beter dat ze dat geld verdelen over arme wereldbevolking om waterputten of huisjes aan te leggen.. Maarja dat is met zoveel zinloze onderzoeken en projecten.. ergerlijk. Letterlijk geld de lucht in schieten.