Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nnicolex schreef:Ik volg even, ben benieuwd naar de reacties van medebokkers! Ik werk zelf in de ouderen revalidatiezorg en krijg vaak te maken met mensen die terug mogen naar huis en tegen dezelfde problemen aanlopen. Helaas wordt het vanaf 2015 inderdaad wel op deze manier geregeld en zullen er nog veel meer mensen tegen dit probleem aanlopen.. Ik vind het schandalig
Eleionomae schreef:Dat verschilt per gemeente arankahier in Heerenveen vervalt de HH1 in principe helemaal vanaf juli 2015. De gemeente is nu wel aan het onderzoeken of de hulp kan blijven, maar de kans zit er in dat alleen de mensen met het allerminste inkomen en zonder mantelzorg hulp blijven krijgen vanuit de gemeente
NatasjavE schreef:Als er geen mantelzorgers zijn is de gemeente na 1 januari gewoon verplicht om deze 3 uur huishoudelijke hulp te betalen.
Wat ze nu alleen doen is mensen eerst stimuleren om zelf iets te regelen.
Eleionomae schreef:Als je het echt niet zelf kunt regelen of het financieel niet op kunt brengen zal de gemeente toch echt met een oplossing moeten komen
Ik werk zelf als hulp dus sta er momenteel midden in. Veel van mijn cliënten zullen de keus maken wel hulp te houden, maar dan in minder uren. Zodat het toch nog enigszins betaalbaar blijft.
bigone schreef:Zorgen voor een goedkoper(kleiner) huurhuis, onder de subsidiegrens van 700 euro zodat hij recht op huursubsidie heeft. Kan zo maar honderden euro's per maand schelen. De huisarts inschakelen omdat hij toch achteruit is gegaan.
Goof schreef:Heb jij niet de financiele middelen om af en toe iemand te laten komen?
Als je om de week een hulp laat komen hoef je het zelf ook maar om de week te doen. Scheelt weer wat wellicht.
jilleroo schreef:Ik zou dat nakijken, ik betaal hetzelfde aan huur, woon alleen en krijg huurtoeslag... De grens staat op 699..
max66 schreef:bigone schreef:Zorgen voor een goedkoper(kleiner) huurhuis, onder de subsidiegrens van 700 euro zodat hij recht op huursubsidie heeft. Kan zo maar honderden euro's per maand schelen. De huisarts inschakelen omdat hij toch achteruit is gegaan.
Hij betaald 600-625 euro (kale) huur. Toen mijn moeder nog leefde hadden ze wel recht op huurtoeslag, maar nu is mijn vader alleen. De grens voor de huurtoeslag wordt dan ook lager en hier zit hij net weer boven..... Verhuizen zal hij sowieso niet willen (zijn leven staat al behoorlijk op z'n kop nu mijn moeder er niet meer is, hij wil het liefst dood), maar los daarvan zal hij niet veel goedkoper uit zijn met een ander huurhuis