Dit gaat een beetje een lang verhaal worden. Alvast excuses.
Toen ik afgelopen maandag in de trein zat. Kwam ik met een meidje in gesprek over homoseksualiteit en dan voornamelijk over lesbiennes. Ik vertelde haar dat ikzelf bi was en niet zo goed alles kende in de gay scene. Ze raadde me daarom aan om Brenda op mijn telefoon te installeren.Dit zou een app zijn om vrouwelijke gay's met elkaar in contact te laten komen. Zo nieuwsgierig dat ik ben heb ik deze app dan ook geïnstalleerd...
Ikzelf was er meer op uit voor een gezellig gesprek en eventueel nieuwe vrienden te maken. Maar

Maar dit soort taferelen kom ik ook tegen op whats app . Misschien ligt het ook een beetje aan mijn leeftijdscategorie. Ik zit in meerdere groepsapps en daarin worden ook nogal wat foto's en de namen van zo geheten snapchat sl*tjes rond gestrooid.
Deze meiden sturen blijkbaar foto's van zichzelf in lingerie of naakt naar iedereen die het zien wil. En ik vraag me dan af in godsnaam waarom? Dit zijn meiden voornamelijk van de leeftijd 14 tot 25 jaar.
Zijn ze dit nou normaal gaan vinden? Misschien leef ik wel een beetje onder een steen maar toen ik hierover met andere had kreeg ik letterlijk het antwoord: "Ach is toch leuk? Een beetje op en aan sl*tten."

Blijkbaar worden dit soort taferelen steeds vaker als gewoon gezien. Maar ik vraag me dan af of je dan überhaupt enige vorm van eigenwaarde hebt. Ik denk dan bij mezelf hoe moet dat dan later als je opzoek gaat naar werk. Je zou maar ergens gaan solliciteren en degene die jou interviewt herkend jou van foto's die je via snapchat hebt verstuurd.
Of een foto die je verstuurt naar een knappe "leuke" klasgenoot en die stuurt hem wel even door naar zijn maten. Want ja sharing is caring! En de hele school ziet dan jouw mooie foto. Op die manier heb ik er namelijk al een aantal voor bij zien komen.(ook van meiden die ik persoonlijk ken)
En als je mensen erop aanspreekt om de foto niet door te sturen omdat je zo nogal een deel van het leven van dat meisje verpest. Zeggen ze dat het meisje dat dan verdiend omdat ze die foto heeft gemaakt. Hetzelfde ongeveer zoals nu bij de f*pping gebeurt.
Dusja zijn er meer mensen die dit soort dingen herkennen? En wat is jullie mening hierover?
Ikzelf vind dit zeer verontrustend dat er zo makkelijk over seksualiteit word gedaan. Ff appe en je hebt een paar foto's en een nachtelijke afspraak. Dat meisje had die naakt foto niet mogen maken dus haar eigen schuld dat haar ex of haar vriend de foto doorstuurt.
Moderatoropmerking:
Vanuit het moderatorteam het verzoek om deze discussie op het onderwerp te houden en al te 'grafische' beschrijvingen/seksuele details achterwege te laten.
Waar is de eigenwaarde en zelfrespect gebleven?