Dennis papegaaien om te huilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Dennis papegaaien om te huilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 23:06

Hallo,
de vogel kenners onder ons zullen vast wel eens van deze afschuwelijke zaak hebben gehoord.
vaak zieke vogels, geen garantie erop.
en nu net kwam ik weer iets tegen waar ik echt van schrok en echt om kan huilen!
Dit kan gewoon niet!!!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Dit moet echt stoppen!
onderteken aub de petitie :'(

http://www.petities24.com/stop_dennis_papegaaien

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:10

Wow, Bestaat Dennis nog?! Ik weet dat er 15 jaar geleden al een rechtzaak was omdat meneer de zaakjes niet op orde had. dacht dat hij toen gestopt was. Of het is een andere Dennis papegaaien?

Maar wat is er nu zo erg aan deze foto's? Ik heb jaren in een dierenzaak gewerkt en alle vogels kwamen aan in dit soort kooitjes voordat ze overgeplaatst werden in grote kooien.

Hoe weet jij dat dit geen vervoerskooien zijn en dat ze echt lang in deze kooien moeten blijven?

Cowgirl

Re: Dennis papegaaien om te huilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:13

Dit zijn gewone transport kooien, al een paar keer gezien op schiphol bij het dierenhotel. Daar is niks mis mee.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:15

Zo werkt de broodfok helaas :( Zo ongeveer alles wat je in de doorsnee dierenwinkel tegen komt wordt op die manier gefokt. Hamsters, muizen, konijnen, ratten, reptielen.. blijkbaar vogels dus ook, dat wist ik dan weer niet. Diep en diep triest, is veel te weinig aandacht voor dit soort praktijken. Veel mensen weten niet dat dit gaande is.
Is ook de reden waarom je nooit maar dan ook nooit dieren uit de DW moet halen.. tenzij je weet waar de beestjes vandaan komen en het niet dit soort praktijken zijn, wat in 90% van de gevallen zo is.

edit: als dit voor de transport is, is het misschien een ander verhaal.. weet wel dat veel knaagdieren in dergelijke kooien gehouden en gefokt worden door broodfokkers.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 23:17

Tuurlijk zijn het transport kooien dat snap ik ook wel maar dit mag gewoon niet! zo klein beestjes kunnen zich niet draaien, verwonden elkaar of zichzelf! ik werk ook in een dierenwinkel maar als er mensen zo bij mij aan komen stuur ik ze toch echt weg hoor! ziekelijk dit, en voor de rest van de verblijven.
https://www.facebook.com/dennisbirdexport
alsjeblieft.
deze diertjes worden naar azie en al verstuurd, de helft zal dood zijn als ze daar aankomen!.
misselijkmakend!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:22

Ja, hier ook slechte ervaringen met hem. De papagaai die wij gekocht hadden bleek niet in orde te zijn :n

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:31

Ik schrok van de foto's, maar als dit echt transportkooien zijn voor kortdurend transport.......
ik zeg niet dat ik het 100% goedkeur, maar.........

wat is dan het verschil met dat wij paardenliefhebbers 2 paarden in een trailer proppen dan? ....... bekijk het even in verhouding, dan komt dat op ongeveer het zelfde neer.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:33

Als ik de Facebookpagina bekijk zie ik de vogels ook gewoon in grote kooien zitten. Dan zijn dit denk ik toch echt gewoon transportboxen.
Moet je eens kijken hoe vee hier vervoerd word, op dezelfde manier in verhouding.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:36

Ik heb wel eens slechter transport gezien van vogels hoor.
Toen ik dit topic las en op de linken klikte dacht ik alleen.....mooie reclame voor hun zo

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:37

Dit zijn inderdaad verzendkooien, sterker je mag je volgens niet eens op een andere manier transporteren naar het buitenland..

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 23:37

Ik vind het voor paarden net zo erg! maar die staan meestal nog in een eigen ruimte zonder dat er andere dieren bij staan.
uit eigen ervaring!! Papegaaien en andere vogels pikken elkaar dood als ze in een te kleine ruimte zitten!
Deze vogels gaan niet voor een korte rit, deze gaan naar azie, vanuit den haag.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:39

zanakuzies schreef:
Tuurlijk zijn het transport kooien dat snap ik ook wel maar dit mag gewoon niet! zo klein beestjes kunnen zich niet draaien, verwonden elkaar of zichzelf! ik werk ook in een dierenwinkel maar als er mensen zo bij mij aan komen stuur ik ze toch echt weg hoor! ziekelijk dit, en voor de rest van de verblijven.
alsjeblieft.
deze diertjes worden naar azie en al verstuurd, de helft zal dood zijn als ze daar aankomen!.
misselijkmakend!

Ik weet niet bij welke dierenwinkel je werkt,
Maar ik heb gewerkt bij een groothandel voor dieren en alle dieren komen op deze manier ons land binnen. Vaak vanuit Tsjechië en Oostbloklanden. Vaak zitten de dieren er voor zo'n 2 a 3 dagen in.

De groothandel waar ik gewerkt heb heeft 89% van alle dierenwinkels in NL als klant, dus grote kans dat ze bij jullie ook leveren... met het afleveren zitten de dieren wel in een plastic bak.

En inderdaad is het zielig en niet tof...
Maar het is wel de harde werkelijkheid. :(

Ps Dennis papagaaien heb ik wel een hekel aan, maar dat komt meer door alle zieke vogels die hij verkoopt en niet door deze transport kooien.
Laatst bijgewerkt door Djoena op 02-10-14 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:42

Volgens mij is het ook de bedoeling dat de transport kooien zo klein zijn, omdat rond gefladder alleen maar stress oplevert bij vogels. Volgens mij is dit wel gebruikelijk en niet verboden mits ze niet te warm, koud of op de tocht staan en op tijd wat water en voer krijgen.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 23:47

Robynn schreef:
zanakuzies schreef:
alsjeblieft.
misselijkmakend!

Ik weet niet bij welke dierenwinkel je werkt,
Maar ik heb gewerkt bij een groothandel voor dieren en alle dieren komen op deze manier ons land binnen. Vaak vanuit Tsjechië en Oostbloklanden. Vaak zitten de dieren er voor zo'n 2 a 3 dagen in.

De groothandel waar ik gewerkt heb heeft 89% van alle dierenwinkels in NL als klant, dus grote kans dat ze bij jullie ook leveren... met het afleveren zitten de dieren wel in een plastic bak.

En inderdaad is het zielig en niet tof...
Maar het is wel de harde werkelijkheid. :(

Ps Dennis papagaaien heb ik wel een hekel aan, maar dat komt meer door alle zieke vogels die hij verkoopt en niet door deze transport kooien.

Vrijwel al onze dieren komen particulier binnen en niet van de groothandel.
het enige wat van de groothandel komt zijn reptielen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:54

hmm TS, verkoopt jouw DW ook dieren dan? (edit: ja dus, had die post nog even niet gezien) Ik weet natuurlijk niet hoe het er bij jullie aan toe gaat, maar je kan je denk ik beter druk maken om hoe de dieren worden gefokt dan hoe ze bij jou terecht komen. In de DW zelf hebben ze vaak (iig alle DW's waar ik ben geweest) ook niet echt een huisvesting om over naar huis te schrijven, en daar zitten ze soms wel weken lang in..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:56

Ben even gaan googlen naar deze man. Deze transportkooien zijn niet het ergste probleem, wel zijn verkoophandelswijze.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:58

Netjes dat jullie met particulieren werken. Dan zijn jullie 1 van de weinigen.
Bij welke dierenwinkel werk je?

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 00:08

Robynn schreef:
Netjes dat jullie met particulieren werken. Dan zijn jullie 1 van de weinigen.
Bij welke dierenwinkel werk je?

Ik werk bij rob's dierenshop in rotterdam!
wij hebben wel ruime verblijven voor onze dieren, niet zo'n standaard dierenwinkel indeling.
konijnen zitten in een grote ren, zeg 1,5 bij 1,5 doorsnee.
en cavia's hebben een verblijf van 1x1 met een max aan 5 kleine of 3 grote.
hamster verblijven zijn 50 x 50. nog best groot voor een DW.

ik vind er niks aan om dieren bij een groothandel vandaan te halen, vaak mager, ziek enz, het kost meer als dat het opbrengt om het zo maar te zeggen.

onze cavia's zijn eigen kweek, dus daarvan weet ik ook zeker dat ze goed gezond zijn en goed behandeld worden :3
alle cavia's krijgen 2 nestjes met tussen poze van 1 maand tussen jongen ervan af en opnieuw dekken.
daarna worden ze gewoon als leuke huisdiertjes verkocht!

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 00:09

Oh mijn hemel die foto's en die ara.
Ik heb zelf een ara gehad, zulke mensgerichte dieren.. alle papegaaien trouwens.
ik ga tekenen echt verschrikkelijk.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 00:17

Dennis papegaaien...... daarvan gaan mijn haren rechtop staan, beetje googlen en je snapt waarom......

Dit zijn transport bakken, voor transport zijn vele regels (helaas).
Zelfde geld voor reptielen, meer dan 90% wordt niet eens zelf gefokt maar rechtstreeks uit het wild gehaald en getransporteerd. Nu zitten veel diersoorten met cites, hoe dit precies zit weet ik ook niet. Ik heb zelf een dierenwinkel maar verkoop eigenlijk geen dieren, sporadisch wat reptielen die wij via particulieren (rattenslangen baard agamen en gekregen dieren) inkopen.
Ik zal dan ook maar niet in woorden uitleggen hoe die reptielen binnen komen bij de groothandel want die hebben het vaak nog slechter dan die vogels op de foto's!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 21:54

Hij verkoopt veel via marktplaats.
Lage prijzen incl. een kooi(tje).

Ben er zelf nooit geweest.