Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Wel juist de illegaliteit van drugsgebruik staat de laatste tijd zeer ter discussie, en terecht.
Ik denk dus dat het niet zo "natuurlijk" is het hier niet mee eens te zijn.
Ik ben wél bereid deze petitie te tekenen.
Ik gebruik overigens zelf geen illegale drugs.
desi92 schreef:In spuiten en slikken benoemden ze dat je kunt kiezen uit 2 opties 1. Een geld boete en 2. Een advocaat.
Kies je voor optie 1 krijg je t strafblad. Optie 2 wordt bijna niet gebruikt omdat het vaak lang duurt om een advocaat te latwn komen en er vaak zo door politie wordt gepraat dat men snel voor optie 1 kiest.
Daardoor dus strafblad en geen vog.
Ik steun de petitie.
Ik volg nu mijn minor verslavingskunde. In deze minor komt naar voren dat alcohol drinken gedurende bv een festival of avondje stappen veel slechter en schadelijker is dan wanneer je een pilletje neemt en gewoon fris en water drink.
Dus tsja het is maar wat je slecht vind.
Ik zelf gebruik geen drugs ivm medicatie anders had ik misschien toch liever een pilletje gepakt dan een hele avond alcohol
Maaike_Melis schreef:Ik snap je punt, ik snap waarom deze ter discussie staat, echter wanneer iemand 20 pillen op zak heeft voor eigen gebruik en ze vervolgens toch verder te verhandelen is niet oke. (Die natuurlijk was bedoeld vanwege mijn studie).
Nayomie schreef:Naast dat je een gevaar voor jezelf bent, ben je daarbij, mits je het gebruikt, ook een gevaar voor een ander. Ik zou zo'n petitie niet tekenen. Dit zou juist mensen kunnen stimuleren om drugs te gebruiken.
Kuggur schreef:Maaike_Melis schreef:Ik snap je punt, ik snap waarom deze ter discussie staat, echter wanneer iemand 20 pillen op zak heeft voor eigen gebruik en ze vervolgens toch verder te verhandelen is niet oke. (Die natuurlijk was bedoeld vanwege mijn studie).
Met alle respect, dit is dus baarlijke nonsens; óf je hebt een paar pilletjes voor eigen gebruik op zak (en daar gaat de petitie over), óf je bent een dealer met die 20 pillen op zak voor de handel (en daar gaat de petitie niet over). Jij haalt hier opzettelijk zaken door elkaar.
senna21 schreef:Ik vind de hele VOG een aanfluiting.
Ons rechtssysteem is er op gebaseerd dat iemand na een veroordeling weer opnieuw een kans krijgt.
Dus een '(jeugd)zonde' zou niet je hele toekomst moeten beïnvloeden.
En daarbij: het is niet zo dat iemand zonder VOG betrouwbaar is.
Zo'n papiertje is een vorm van schijnveiligheid.
desi92 schreef:Nayomie schreef:Naast dat je een gevaar voor jezelf bent, ben je daarbij, mits je het gebruikt, ook een gevaar voor een ander. Ik zou zo'n petitie niet tekenen. Dit zou juist mensen kunnen stimuleren om drugs te gebruiken.
Drink jij alcohol?
Waarom roken mensen?
Zelf drink ik alcohol omdat ik het lekker vind en net ieta losser wordt.
Ik 'zuip' niet. Drink max 5 glazen op een avond en 1x in de 2 a 3 maanden. Maar daae gaat dit topic niet over
Het maakt mijn, net zoals mij collega's en medestudenten geen slechte hulpverleners
Sterker nog 1 van mijn docenten, hulpverlener binnen iriszorg heeff ook al eens een pilletje gehad. Maakt je dat per definitie een slechte hulpverlener?
Yessy schreef:Ik heb de aflevering gezien en ik zou niet tekenen. Als je met (hard)drugs op een festival verschijnt vind ik het namelijk niet meer dan logisch dat je van te voren uitzoekt wat de risico's zijn. Wel vind ik dat mensen die hiervoor worden opgepakt (op een festival of ergens anders) goed voorgelicht moeten worden zodat ze bewust de keuze maken om dit met of zonder advocaat af te handelen.
desi92 schreef:Nayomie schreef:Naast dat je een gevaar voor jezelf bent, ben je daarbij, mits je het gebruikt, ook een gevaar voor een ander. Ik zou zo'n petitie niet tekenen. Dit zou juist mensen kunnen stimuleren om drugs te gebruiken.
Drink jij alcohol?
Waarom roken mensen?
Zelf drink ik alcohol omdat ik het lekker vind en net ieta losser wordt.
Ik 'zuip' niet. Drink max 5 glazen op een avond en 1x in de 2 a 3 maanden. Maar daae gaat dit topic niet over
Het maakt mijn, net zoals mij collega's en medestudenten geen slechte hulpverleners
Sterker nog 1 van mijn docenten, hulpverlener binnen iriszorg heeff ook al eens een pilletje gehad. Maakt je dat per definitie een slechte hulpverlener?
Citaat:Dit is een voorbeeld hoe het zou kunnen gaan. Al heb je 5 pillen op zak om deze te dealen. Je zou de poltie ALTIJD wijs kunnen maken dat deze voor eigen gebruik zijn en zo ontkom je alsnog straf.
Maaike_Melis schreef:senna21 schreef:Ik vind de hele VOG een aanfluiting.
Ons rechtssysteem is er op gebaseerd dat iemand na een veroordeling weer opnieuw een kans krijgt.
Die VOG is in bepaalde beroepen van belang. Zo mag ik al niet op een forensisch lab werken zonder dit papiertje. Stel dat deze afgeschaft wordt. Dan zou een ex gedetineerde bij forensisch lab aan het werk kunnen. Vind ik persoonlijk minder betrouwbaar overkomen.
Iris82 schreef:Citaat:Dit is een voorbeeld hoe het zou kunnen gaan. Al heb je 5 pillen op zak om deze te dealen. Je zou de poltie ALTIJD wijs kunnen maken dat deze voor eigen gebruik zijn en zo ontkom je alsnog straf.
Gebruikershoeveelheden zijn ook al ooit bepaald. Dus jouw stelling gaat niet op.
Heb de petitie getekend overigens.
senna21 schreef:Ik vind de hele VOG een aanfluiting.
M_D_H schreef:senna21 schreef:Ik vind de hele VOG een aanfluiting.
Even ter verduidelijking van de VOG.
bij de verkering omtrent gedrag wordt er aangegeven waarvoor die verklaring nodig is en alleen op die onderdelen wordt onderzocht.
Voorbeeld: iemand die een strafblad heeft vanwege pedofilie zal, wanneer er een VOG aangevraagd wordt voor docentschap, geen VOG krijgen.
Maar wanneer voor een ander beroep wat niks met kinderen te maken heeft een VOG door diezelfde persoon wordt aangevraagd zal hij of zij de VOG wel krijgen.
Wanneer iemand die aangehouden wordt met pillen ligt het aan zijn of haar beroepskeuze of dat invloed heeft voor zijn of haar VOG
Ik ben trouwens tegen de petitie en ik teken niet.
Ik vind dat het jou eigen verantwoordelijkheid is om met pillen te lopen. Je weet wat de gevolgen zijn en daar deal je mee.
Iris82 schreef:Eens. Maar moet je derhalve keihard optreden? Nee het mag niet. Maar er zijn zat mensen die overvallen plegen of anderen on elkaar trimmen die 20u taakstraf krijgen. Ik vind de straf niet in verhouding.