Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SFC schreef:Hoe ons vlees gehouden worden is ook geen leven dus het probleem van halal snap ik niet. Wel snap ik TS haar probleem.
Kan dat offerfeest niet verplaatst worden (weet niet hoe dat zit met datums en waar die op gebaseerd zijn)?
SFC schreef:Hoe ons vlees gehouden worden is ook geen leven dus het probleem van halal snap ik niet. Wel snap ik TS haar probleem.
Kan dat offerfeest niet verplaatst worden (weet niet hoe dat zit met datums en waar die op gebaseerd zijn)?
piezze schreef:Tja je wil dus alleen reacties van mensen die het ook niet goed vinden dat het samenvalt, begrijp ik aan je laatste alinea?
Ik denk aangezien niemand er iets aan kan doen dat je gewoon je eigen ding doet. Geniet van jouw dierendag op jouw manier!
Nessah schreef:Ja, het zal heus wel gewoon door gaan.. Maar ik vind het gewoon krom. Was benieuwd of ik daar de enige in was.
Ik vind ook dat sommige feestdagen elkaar niet zouden mogen kruisen.. Multi culturele samenlevening toch? Daarin houd je rekening met de gewoontes/opvattingen/feestdagen etc van elkaar.. Dus in hoeverre kan er dan rekening worden gehouden met "onze" ( let op komma's) tradities/feestdagen wanneer dit samenvalt met die van andere geloven/culturen.
JoyCiej007 schreef:Ik vind dat krom ja. En wel omdat we hier in Nederland leven, met Nederlandse gebruiken en tradities. Tot op bepaalde hoogte dient er idd rekening gehouden te worden met de gebruiken en tradities van 'allochtonen', Nederland is een vrij land dus helemaal prima.
Echter........ wordt het in mijn ogen anders als onze eigen tradities worden ondergeschoven/niet worden gerespecteerd.
Net als dat ik al dat gezeur omtrent Sinterklaas & Zwarte Piet gewoon echt niet vind kunnen, vind ik het ook niet kunnen dat het Slachtfeest samenvalt met dierendag.
We leven tenslotte uiteindelijk toch echt in Nederland, daar zou Nederlandse traditie de hoofdtoon moeten voeren, met daarbij ruimte voor andere culturen en geloven, maar het binnenlandse moet niet worden ondergesneeuwd.
Halal slachten ben ik ook enorm tegen, dat zou verboden moeten worden. Dat doen ze maar ergens anders, maar niet in Nederland waar dierenwelzijn meer en meer belangrijk wordt.
Shoot me, ik verwoord het nu nog netjes, maar ja, ik ben zeer zeker rechts georienteerd vwb politiek.
Overigens verdwijnen er hier rondom het Slachtfeest regelmatig schapen............... we hebben een groot AsielZoekersCentrum hier in de buurt.
You do the maths......
Lynnepinny schreef:Ik vind het helemaal niet erg, eigenlijk. Zelf vind ik dierendag iets leuks, en doe er zelf ook aan mee, maar het doet mij eerlijk gezegd niets dat deze islamitische feestdag op dezelfde dag als dierendag valt.
Waarom? Het is niet alsof de complete slachtindustrie in Nederland en de rest van de wereld die dag stilstaat, die gaat ook gewoon door. Die paar schapen die er dan bij worden geslacht stelt dan eigenlijk niets voor...
Jessix schreef:Nessah schreef:Ja, het zal heus wel gewoon door gaan.. Maar ik vind het gewoon krom. Was benieuwd of ik daar de enige in was.
Ik vind ook dat sommige feestdagen elkaar niet zouden mogen kruisen.. Multi culturele samenlevening toch? Daarin houd je rekening met de gewoontes/opvattingen/feestdagen etc van elkaar.. Dus in hoeverre kan er dan rekening worden gehouden met "onze" ( let op komma's) tradities/feestdagen wanneer dit samenvalt met die van andere geloven/culturen.
Er zijn ook Nederlanders die moslim zijn hoor... Het is een geloof, geen afkomst, land of cultuur.
Neej schreef:Lynnepinny schreef:Ik vind het helemaal niet erg, eigenlijk. Zelf vind ik dierendag iets leuks, en doe er zelf ook aan mee, maar het doet mij eerlijk gezegd niets dat deze islamitische feestdag op dezelfde dag als dierendag valt.
Waarom? Het is niet alsof de complete slachtindustrie in Nederland en de rest van de wereld die dag stilstaat, die gaat ook gewoon door. Die paar schapen die er dan bij worden geslacht stelt dan eigenlijk niets voor...
Dat is dus ongeveer letterlijk wat ik wilde schrijvenIk vind het niet "anders" dan wanneer het op, ik noem een zijstraat, 12 augustus gevierd zou worden. Sinds wanneer is dierendag ook een nationale feestdag?