Russische vliegtuigen onderschept in verschillende landen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Russische vliegtuigen onderschept in verschillende landen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 08:10

Citaat:
Bron: http://www.nu.nl
Op verschillende plekken in de wereld zijn afgelopen week Russische militaire vliegtuigen onderschept.
Nadat vrijdag duidelijk werd dat woensdag twee Russische bommenwerpers het Zweedse luchtruim binnen waren gedrongen, kwamen ook meldingen uit de VS, Canada en Groot-Brittannië.

Twee Amerikaanse straaljagers onderschepten donderdag zes Russische vliegtuigen.
De Russen naderden bij Alaska het Amerikaanse luchtruim. Het ging om twee Mig-31 straaljagers, twee bommenwerpers van het type Bear en twee tankvliegtuigen. Toen twee Russische bommenwerpers het Canadese luchtruim naderden, grepen de Candezen in.

Amerikaanse regeringsfunctionarissen denken dat het bezoek van de Russen mogelijk te maken had met het bezoek van de Oekraïense president Petro Porosjenko aan de VS.

Woordvoerder van het Pentagon John Kirby heeft het nieuws bevestigd tegenover CNN. "We houden het in de gaten en we zullen het op een geschikt moment met Rusland bespreken."

Verschillende plekken

Eerder vrijdag werd bekend dat Zweden de ambassadeur van Rusland heeft ontboden omdat twee gevechtsvliegtuigen uit dat land deze week het Zweedse luchtruim waren binnengedrongen. De twee Soechoj Soe-24-jachtbommenwerpers vlogen woensdag in het Zweedse luchtruim ten zuiden van het eiland Öland
Britse media meldden vrijdag dat vanuit Schotland ook twee straaljagers zijn opgestegen om Russische vliegtuigen tegen te houden. De bommenwerpers vlogen richting het Britse luchtruim en werden onderschept.

Op 21 augustus kwamen ook al twee Nederlandse F-16-gevechtsvliegtuigen in actie omdat twee Russische bommenwerpers boven Nederlands gebied vlogen.

Wat vinden jullie hier nou van? Ik schrik er toch wel een beetje van. Omdat Amerika en Rusland niet al te beste vrienden zijn en je de laatste tijd meer negatieve dingen van Rusland hoort dan positieve dingen hoop ik niet dat het binnenkort gaat botsen :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:14

Ik schrik hier niet meer van,dit kan toch nooit goed blijven gaan zo in deze wereld.
Ik leef van dag tot dag en geniet elke dag die er is.Ik heb al járen in gedachten dat er 1 [gek] een keer op die knop drukt. Niet druk om maken,geniet van je leven!
Putin is een ex-KGBer,die zijn echt levens gevaarlijk.

Cassidy

Re: Russische vliegtuigen onderschept in verschillende landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:17

Rusland doet dit soort dingen wel vaker hoor, regelmatig vliegen russische vliegtuigen over Nederlands en Europees grondgebied. Gewoon kijken of we wakker zijn. Schrik ik niet meer van....

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 08:21

@ Cassidy
Ik vind het toch wel apart dat ze zoiets doen... Gewoon zonder toestemming over een ander land vliegen.
@gohya
Jij hebt een goede instelling! Lekker dan als je president bent en misschien wel schuldig bent aan al die moorden en terreur.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:22

Ben blij dat ik hier zit..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:23

Er is al een keer in het verleden een computerfout geweest en een rus die zijn verstand heeft laten werken voordat hij idd op die knop drukte anders had de wereld er heel anders uitgezien.

Toen ik klein was had je het SDI project van President Reagan en zaten we midden in de koude oorlog. Voelde een stuk ongezelliger dan nu moet ik zeggen. Ik weet nog wel dat ik met mijn Opa de discussie had over een eventuele WOIII.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:24

Maak me meer zorgen om het oprukkende IS. De beelden van de vluchtelingen aan de Turkse grens zijn hartverscheurend, dood en verderf zaaien ze. Dat is een volgens mij een een reëel gevaar voor de wereldvrede.. De russen hebben dit soort provocerend gedrag vaker vertoond , is niet echt alarmerend denk ik.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:26

Maar nu is het wel anders he,zowat de hele wereld is tegen Putin en dat pikt hij gewoon niet.
De IS vind ik persoonlijk minder gevaarlijk,die gaan dit nooit winnen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:28

http://www.kennislink.nl/publicaties/mi ... kernoorlog

Putin kan dit nooit alleen doen, daar heeft hij meelopers voor nodig. En ik hoop dat er ergens nog een stuk fatsoen zit bij die meelopers die even verder kijken dan dat stukje macht wat ze zouden krijgen. Ze hebben in eigen land al problemen zat.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 08:29

Idd Gohya! Je weet het gewoon niet met die Putin. Ze hebben een grote legermacht en staan best sterk. Maar hoop niet dat het ooit tot een oorlog komt.

De IS is inderdaad ook geen lievertje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:35

Eens. Doen ze vaker, maar nu komt het ineens uitgebreid in de media om het vuurtje nog eens extra op te stoken....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:42

We moeten ons pas zorgen gaan, als Rusland dat niet meer doet, zei een deskundige onlangs.
Het biedt zowel Rusland als de navo-landen enkele voorbeelden.

Hier zie je hoe vaak het is voorgekomen de afgelopen jaren

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Quick_Reaction_Alert

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:58

leoenpat schreef:
Maak me meer zorgen om het oprukkende IS. De beelden van de vluchtelingen aan de Turkse grens zijn hartverscheurend, dood en verderf zaaien ze. Dat is een volgens mij een een reëel gevaar voor de wereldvrede.. De russen hebben dit soort provocerend gedrag vaker vertoond , is niet echt alarmerend denk ik.

Idd IS vind ik enger. Zeker als je bedenkt hoe snel ze kunnen oprukken :\

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:09

In West Europa wordt A verteld en in Rusland wordt B verteld.
Ze zitten alleen maar haat te zaaien..
Ik luister al lang niet meer naar het nieuws.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:15

Ik snap niet dat ze alles maar in de media gooien. Alsof ze alle mensen bang willen maken en de neuzen 1 kant op willen laten steken ofzo.

Lekker onrust stokuhhh :z

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:47

Ze maken mensen niet bang,als je logisch nadenkt,begrijp je toch wel dat dit nooit goed kan blijven gaan.Steeds meer en meer landen hebben oorlog,steeds meer landen waar ellende,honger en pijn is.
De wereld is beter af als alles in 1 keer weg gevaagd word.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:09

Vreemd artikel, omdat het helemaal niet zo bijzonder is. Er worden al jaren af en toe (de precieze frequentie weet ik niet) Russische vliegtuigen in het Nederlandse luchtruim onderschept. Dat zal vast ook in andere landen gebeuren. Het is toevallig dat het nu tegelijk in enkele landen gemeld wordt, maar ik vind het nog lang niets abnormaals. Of beter gezegd: niets nieuwswaardigs.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 10:13

Apart dat dat dan zo in het nieuws is terwijl het al jaren gebeurd. Lijkt nu net of de landen het tegen elkaar aan het opstoken zijn...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:41

Het kan ook dat het nu toevallig (toevallig?) sneller achter elkaar bij verschillende landen gebeurt. En dan, een tweetal bommenwerpers die een rondje Nederland, Engeland en Zweden doen, zijn nog steeds maar 2 bommenwerpers, en niet 6.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:49

gohya schreef:
Ze maken mensen niet bang,als je logisch nadenkt,begrijp je toch wel dat dit nooit goed kan blijven gaan.Steeds meer en meer landen hebben oorlog,steeds meer landen waar ellende,honger en pijn is.
De wereld is beter af als alles in 1 keer weg gevaagd word.

In een keer weg hoeft nu ook weer niet. Flink uitdunnen is voldoende. Zoiets als de Pest in de Middeleeuwen, waar op dat moment geen geneesmiddel voor was. Ebola zou zomaar hetzelfde effect kunnen hebben.

struikgewas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:09

Dat doen ze al jaren, niets nieuws onder zon.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:29

Kleine nuance op jullie berichten: als je kijkt naar de afgelopen keren dat ze bij ons 'kwamen kijken', dan ging de QRA er op af om ze door het Nederlands verantwoordelijkheidsgebied (en dat is dus essentieel wat anders dan het Nederlands luchtruim en 'over een ander land') te begeleiden naar een ander gebied. Dit doen veel landen precies zo.