Nationale ouderendag - vervul een wens!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Nationale ouderendag - vervul een wens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 23:08

Aangezien bokt zo groot is, met zoveel paardenliefhebbers en hebsters leek het me toch dat hier misschien wel iemand is die een wens kan vervullen :D

Vrijdag 3 oktober is het weer nationale ouderendag. Een dag waarop er wensen worden vervuld van ouderen die zo graag "nog die ene keer [vul maar in]"

Dit jaar heb ik de lijst voor 3 oktober wat zitten doorsnuffelen, en in de gemeente Sint Oedenrode staan maarliefst 4 aanvragen voor een ritje met een kar & paard.
Op een rijtje (wel 4 verschillende soorten)
- Met een koets door St. Oedenrode
- Vanaf Toon Vertier in Best rondrijden
- Naar de liempdseweg Bloem & tuin
- Naar de gasthuishoeve in Boskant
Niet geschoten is altijd mis denk ik maar dan, zijn er bokkers in de omg. St. Oedenrode die misschien ook maar 1 van deze 4 wensen kunnen waarmaken? Vaak is het toch dat beetje aandacht, of er toch weer even uit zijn wat zo veel voor een oudere kan doen.
Om het Nationaal Ouderenfonds maar te quoten:
Het gaat vaak om kleine wensen van ouderen bijvoorbeeld een kopje koffie drinken, wandeling maken, autoritje, maar met name om dat kleine beetje aandacht.

Vroeger was ik actief voor de ouderen in mijn gemeente, maar dan ga je studeren en ga zo maar door, dus het heeft op een laag pitje gestaan. Momenteel ben ik weer bezig, met als laatste taxi-chauffeuse spelen voor de ouderen die met Geer & Goor op vakantie gaan voor het nieuwe programma. Altijd een heerlijke ervaring om bezig te zijn. Gisterenavond nog een man van 94 in de auto, die mentaal nog helemaal bij is, maar lichamelijk eigenlijk gewoon niet meer kan. Hij heeft toch nog 2 dagen in Parijs gezeten en een geweldige tijd gehad!

Voor degene niet in de buurt van Sint Oedenrode, maar misschien een van de andere gemeentes:
http://www.nationaleouderendag.nl/dashb ... ullen.aspx

Het is vaak zo simpel, ik ga bijvoorbeeld een mevrouw meenemen voor een bakje koffie op 10 minuten van haar huis, gewoon omdat ze er zelf niet meer kan geraken maar het nog zo graag wil.

Dus, wie heeft tijd/kan/wil en doet? _/-\o_

Grit

Re: Nationale ouderendag - vervul een wens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:13

Een vriendin heeft zich aangemeld voor een dame die heel graag nog een keer op een paardenrug wil zitten. Als het doorgaat, mag ze op 3 oktober op mijn brave knuffellobbes komen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:13

Leuk initiatief, jammer dat er niets bij is in het Noorden van het land. Anders had ik zeker wel iets voor iemand willen regelen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-14 23:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 23:15

@Grit, wat leuk! Ben heel benieuwd of het doorgaat :D

@Wuis, ja het valt me echt tegen hoe veel gemeentes er nog maar meedoen. Maar het is toch grotendeels op vrijwilligers gebaseerd, en helaas zijn die niet overal actief :\

Hier in de buurt ook niet, maar vraag me ernstig af of ik het hier wel wil gaan coördineren :p

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:17

Graah zou ik die dag gewoon met mn verzorgmini als knuffelpony dienen voor een uurtje ofzo

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:18

Anke98 schreef:
Graah zou ik die dag gewoon met mn verzorgmini als knuffelpony dienen voor een uurtje ofzo
Je kan kijken of een dergelijke wens in jouw buurt voorkomt in de wensenlijst.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 23:23

Grit schreef:
Anke98 schreef:
Je kan kijken of een dergelijke wens in jouw buurt voorkomt in de wensenlijst.

Of eventueel een verzorgingstehuis o.i.d. contacteren. Het is nationale ouderendag en initatieven worden (als het goed is :') ) zeker gewaardeerd.

Al ga je maar gewoon eens bij iemand langs, en ga je koffie drinken!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 07:31

Wat me erg tegenstaat is soms de grootte vd wens en dat dat uit mijn portemonnee moet komen

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 07:40

Mijn gemeente staat niet in de lijst en alles is zo ver weg.. Vind ik wel jammer, had er wel tijd voor vrij willen maken, met of zonder paard.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 07:41

Ik woon ook in best een grote stad, maar die staat er ook niet bij -O-

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 09:35

benangelique schreef:
Wat me erg tegenstaat is soms de grootte vd wens en dat dat uit mijn portemonnee moet komen

Die zitten er soms ook tussen inderdaad, in dat geval ben ik ook niet de aangewezen persoon hoor ;)

Maar een kopje koffie, een paard aaien, ergens winkelen, een zus bezoeken en ga zo maar door. Tzja, why not denk ik dan?

En nee een ballonvaart ga ik ook niet regelen :+
Maar er zijn particulieren en bedrijven die dit soort dingen weer wel aankunnen, en in dergelijke gevallen, het is en blijft een wens, en die kun je opgeven. Dus een duurdere wens blijft ook een wens :)

Het is inderdaad wel jammer dat er nog maar vrij weinig steden meedoen!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:25

Wat zou ik zo graag iets willen doen, wat een ontzettend goed initiatief. Zie wel de gemeente verderop tussen de lijst staan, maar kan helaas op dit moment niets bieden. Wie weet in de toekomst :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:27

Wuis schreef:
Leuk initiatief, jammer dat er niets bij is in het Noorden van het land. Anders had ik zeker wel iets voor iemand willen regelen..

precies dit dus, erg jammer :(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:18

vreemde site, als je geen gemeente kiest zie je van alles in en om Utrecht, maar klik je op gemeente Utrecht of Utrechtse Heuvelrug dan krijg je geen enkele vermelding... ??

Ik vind het een erg leuk initiatief!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:48

Blijkt inderdaad geen duidelijke site. Mijn vriendin dacht dat ze in de lijst van Oss aan het kijken was, maar dit bleek niet het geval. De wens blijkt in Noordwijk te zitten, voor ons helaas geen optie.
Dus voor ons gaat het niet door, gelukkig gaat de wens van deze dame in Noordwijk wel in vervulling door een manege in de buurt. Dat is toch het belangrijkste.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:00

Wat een mooi initiatief! Bij dingen als "dieren knuffelen" of "een praatje met iemand maken" breekt mijn hart toch wel een beetje... Vraag me af of we in België ook zoiets doen.. Zou echt mooi zijn als alle oudjes hun wens uitkomt :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 04:59

Solleke_Noah schreef:
Bij dingen als "dieren knuffelen" of "een praatje met iemand maken" breekt mijn hart toch wel een beetje...
Erg he, zo'n kleine gemakkelijk te vervullen wensen. Geeft toch een vervelend gevoel hoe eenzaam ouderen kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:44

Helaas niet mijn gemeente , had graag wat gedaan

Die met de ballon kan die niet de zonnebloem benaderen? Die heeft een speciale mand voor rolstoelers , met bijhorende luchtballon LO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:43

Ik zit erover te denken in een plaatselijk bejaardentehuis te gaan vragen of er animo is voor een paar uurtjes kat-knuffelen. Ik heb daar een hele geschikte kat voor. Zouden ze hier bij bejaardentehuizen positief op reageren denken jullie?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:47

Dieren worden naar mijn idee altijd geaccepteerd. Toen ik werkzaam was op de PG afdeling kwamen er altijd een paar honden langs met hun baasjes. Die oudjes gingen helemaal opbloeien.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:55

Wuis, denk dat dat zeker leuk zou zijn. Vooral bij bijvoorbeeld een afdeling als kleinschalig wonen (dementerende mensen). Ik heb bij mijn vorige stage wel gemerkt hoe leuk mense n het vinden om dieren te zien/aaien etc.