Vrijdag 3 oktober is het weer nationale ouderendag. Een dag waarop er wensen worden vervuld van ouderen die zo graag "nog die ene keer [vul maar in]"
Dit jaar heb ik de lijst voor 3 oktober wat zitten doorsnuffelen, en in de gemeente Sint Oedenrode staan maarliefst 4 aanvragen voor een ritje met een kar & paard.
Op een rijtje (wel 4 verschillende soorten)
- Met een koets door St. Oedenrode
- Vanaf Toon Vertier in Best rondrijden
- Naar de liempdseweg Bloem & tuin
- Naar de gasthuishoeve in Boskant
Niet geschoten is altijd mis denk ik maar dan, zijn er bokkers in de omg. St. Oedenrode die misschien ook maar 1 van deze 4 wensen kunnen waarmaken? Vaak is het toch dat beetje aandacht, of er toch weer even uit zijn wat zo veel voor een oudere kan doen.
Om het Nationaal Ouderenfonds maar te quoten:
Het gaat vaak om kleine wensen van ouderen bijvoorbeeld een kopje koffie drinken, wandeling maken, autoritje, maar met name om dat kleine beetje aandacht.
Vroeger was ik actief voor de ouderen in mijn gemeente, maar dan ga je studeren en ga zo maar door, dus het heeft op een laag pitje gestaan. Momenteel ben ik weer bezig, met als laatste taxi-chauffeuse spelen voor de ouderen die met Geer & Goor op vakantie gaan voor het nieuwe programma. Altijd een heerlijke ervaring om bezig te zijn. Gisterenavond nog een man van 94 in de auto, die mentaal nog helemaal bij is, maar lichamelijk eigenlijk gewoon niet meer kan. Hij heeft toch nog 2 dagen in Parijs gezeten en een geweldige tijd gehad!
Voor degene niet in de buurt van Sint Oedenrode, maar misschien een van de andere gemeentes:
http://www.nationaleouderendag.nl/dashb ... ullen.aspx
Het is vaak zo simpel, ik ga bijvoorbeeld een mevrouw meenemen voor een bakje koffie op 10 minuten van haar huis, gewoon omdat ze er zelf niet meer kan geraken maar het nog zo graag wil.
Dus, wie heeft tijd/kan/wil en doet?