Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:iedere generatie kent dezelfde angst en in ieder tijdvak zijn er verschillende gevaren die aanleiding zouden kunnen zijn van een op handen zijnde derde wereld oorlog..
sterker nog, velen uit mijn generatie vinden dat de iraq oorlog feitelijk als derde wereldoorlog kon worden aangemerkt omdat zoveel landen zich hiermee bemoeiden en er belangen bij hadden..
er was toen ook sprake van terreurdreiging in Nederland en de mogelijkheid dat Sadams lange arm tot Nederland zou reiken..
net daarvoor was de bijlmerramp gebeurd, want ons op school en bij de kinderen thuis er nogmaals op wees hoe snel dingen voorbij kunnen zijn.. enkelen van ons woonden exact onder de bocht die het vliegtuig heeft beschreven.. anderen onder de bocht die een vliegtuig in nood hoort te beschrijven.. en weer anderen zouden fiks de pineut zijn als er een bommetje of wat op schiphol gemikt zou worden. Tesamen met het ontploffen van een chemische fabriek waarbij het dorp van onze school hermetisch werd afgesloten bracht dat aardig wat discussies op tafel.
Jaren voor mijn geboorte is er een gijzelingsactie met een terrostische achtergrond geweest in Nederland.. de foto waarop de tank met zijn loop op schiphol gericht op ons erf stond heeft jarenlang bij ons aan de muur gehangen.
ik denk dat je je niet door angst moet laten leiden.. zelfs niet als iets 'dichtbij' gebeurd. Als je je leven in angst leeft, dan leef je feitelijk niet.. zelfs als er ooit iets zou gebeuren en je zou zeggen 'zie je wel, mijn angst was terrecht'.. dan heb jij tot die dag met samengeknepen billen geleefd en na die dag ook net als iedereen.. terwijl anderen zich tot die dag aan het leven hebben kunnen laven.
geen angst is zo benauwend als angst voor het onbekende (dat mogelijk ooit zal komen) of angst voor de toekomst waarover geen zekerheid is..
geniet van iedere dag die je wel hebt en je haalt meer uit je leven.
UhNee schreef:Ik denk dat het allemaal wel meevalt, uiteindelijk.....
EvaLoveyouxx schreef:Dat is een mooi bericht. Die zal ik zeker onthouden.
Xfjord schreef:als IS of Rusland komt binnenvallen hebben we wel een probleem idd. dan komt Amerika vast wel even helpen. als het andersom is. tja, hebben wij er denk ik geen last van![]()
UhNee schreef:Ik denk dat het allemaal wel meevalt, uiteindelijk.....
en als het niet meevalt krijg ik van jou een miljoen?(nee grapje)
Xfjord schreef:maar elenaMM77 misschien komt er wel een derde WO. en dan zitten wij hier zonder echt goede wapens.......
maar ja je moet er ook niet echt over nadenken, ik vind dat je gewoon altijd moet genieten van het leven
Xfjord schreef:ben toch liever duitsland geweest denk ik haha![]()
![]()
maar Rusland? echt niet. snap geen bal van die taal
denk dat ik maar een cursus russisch ga volgen
Shadow0 schreef:Hoe meer angst, hoe groter de kans dat er domme dingen gedaan worden. Niet bang zijn dus en blijven nadenken, dat lijkt mij het beste advies![]()
Xfjord, wat zouden dan de 'goede' wapens zijn?
Xfjord schreef:dus dan neem ik aan dat wij geen super wapens hebben.
Shadow0 schreef:Xfjord schreef:dus dan neem ik aan dat wij geen super wapens hebben.
Maar het probleem is dat er geen wapens zijn die ons kunnen redden. De 'beste' wapens zijn al zo geavanceerd dat ze hele steden of meer tegelijk zouden kunnen vernietigen - daar win je geen oorlogen mee, daarmee vernietig je de wereld. Dan heb je dus niks gewonnen...
xxStitchxx schreef:De 3e wereldoorlog is al bezig, we worden onderdrukt zonder dat we het door hebben. Stukje voor stukje nemen ze onze vrijheid af en pas als het te laat is zullen mensen dit in (willen) zien.