Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 22:45

http://www.at5.nl/artikelen/133889/video-agent-schiet-aanstormende-hond-neer

Een agent in West heeft vanochtend meerdere keren op twee honden geschoten, één van de twee beesten is uiteindelijk door een kogel geraakt.

De honden zijn volgens de politie losgebroken en hebben een voorbijganger met een hond aangevallen en ook gebeten. Een politiewoordvoerder meldt ook dat een auto zou zijn vernield.

Toen de gewaarschuwde politie ter plaatse kwam, bleven de beesten agressief. Een van de agenten heeft eerst twee keer in de lucht geschoten. Op beelden is te zien dat de honden daarna op één van de agenten komen afrennen.

De agent schiet vervolgens gericht op de beesten en komt ten val. De eerste twee schoten misten nog hun doel, als de honden weer op de agent afkomen treft een derde kogel één van de beesten in de borst.

De gewonde hond is in een trapportaal aan de Hegelhof gevonden en door de Dierenambulance meegenomen. De andere hond is door de politie en hondenbegeleiders overmeesterd.

Eigenaren: 'Onterecht geschoten'
AT5 sprak de eigenaren van de hond, 'Max was juist heel lief'. Volgens hen is er onterecht op hun hond geschoten. De voorbijganger die is aangevallen door de twee honden zegt zich af te vragen of dat schieten echt nodig was.

Echt verschrikkelijk :( Snap de reactie van de politie wel enigzins, maar het had anders kunnen gaan als ze mensen hadden ingeschakeld die er verstand van hebben, want wat ik zie op het filmpje is dat de honden helemaal niet agressief waren.

lifeofmarit

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:46

Hij is niet dood hoor :D

Vind het wel verschrikkelijk... Baas had ze gewoon bij zich meoten houden..

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 22:48

De hond is wel overleden :( en de honden waren ontsnapt, dat kan altijd gebeuren. Vind ik geen reden om ze maar neer te knallen :n

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:48

Wat ik gelezen heb op facebook is de hond wel dood gegaan. Waar is het te vinden dan dat ie nog leeft?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:49

Staffords zijn nou niet de leukste honden om los tegen te komen als je met je hond loopt.
Ik ga niet oordelen of het wel of niet goed is hoe de agent gehandeld heeft.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 29-08-14 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:49

Ze kwamen anders niet gezellig knuffelen...ze vertoonden wel degelijk agressief gedrag. Ik snap die agent wel, zeker als je op de grond ligt, wil je een agressief dier niet bij je hebben...

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:50

Sammy_xxs schreef:
De hond is wel overleden :( en de honden waren ontsnapt, dat kan altijd gebeuren. Vind ik geen reden om ze maar neer te knallen :n

Dat is inderdaad geen reden, een hond die je aanvalt echter wél. Een van de honden had al eerder mensen aangevallen en gebeten, daarom kwam de politie er op af.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:51

miepmiep1 schreef:
Wat ik gelezen heb op facebook is de hond wel dood gegaan. Waar is het te vinden dan dat ie nog leeft?

TV! werd net gezegd dat hij door de Dieren Ambulance is opgehaald! :)

Nessavende

"Hij was heel lief"... Ja maar hoe kan het dan dat de eerste persoon is aangevallen door de honden?

Ik lees trouwens in het AD dat de hond stabiel is, dus helemaal niet is overleden?

tones

Heel triest.....

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:52

Beetje vaag dus allemaal. Hopen dat alles dan goed komt met het hondje.

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:52

Vreselijk....

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 22:53

Ja maar dat is wat de media ervan maakt, de honden hadden helemaal geen mensen aangevallen. ze hadden een hond aangevallen, die eigenaar van die hond die werd aangevallen haalde ze uitelkaar waardoor hij dus werd gebeten, door welke hond hij was gebeten wist hij niet eens. En ik weet niet of je het filmpje heb gekeken, maar de honden waren gewoon aan het blaffen en helemaal niet in de aanval, dan hadden ze die agent te pakken genomen toen hij op de grond lag, maar toen liepen ze weg.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:55

ik vind het laatste schot erg vreemd.

ze stoven eerst met zijn tweëen op de agent af, die schoten kan ik begrijpen..

maar bij de laatste jumpte de hond halfslachtig richting de agent en was nog op behoorlijke afstand toen de agent nogmaals schoot. Dat laatste schot had hij geknield kunnen afwachten tot het dier daadwerkelijk een aanval in zou zetten.. bij het laatste schot vond geen 'aanval' plaats maar een halfslachtig uitdagen van het dier.

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:57

Wie is je? :? Ik heb het filmpje gekeken, maar ga niet oordelen of de agent wel of niet goed heeft gehandeld. Hij heeft gehandeld naar wat hem op dat moment het beste leek, kijkend naar zijn veiligheid en die van de andere personen in zijn omgeving. Mijn vraag was gericht op de uitspraak van de eigenaar, die zegt dat hij zo lief is/was. Hoe komt hij dan ineens zo agressief naar andere honden tzt personen? Waarom liep de hond los? Was hij uitgebroken? Dat kan ik niet uit de bronnen opmaken.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:58

Sammy_xxs schreef:
Ja maar dat is wat de media ervan maakt, de honden hadden helemaal geen mensen aangevallen. ze hadden een hond aangevallen, die eigenaar van die hond die werd aangevallen haalde ze uitelkaar waardoor hij dus werd gebeten,

nee dat hij een andere hond aan heeft gevallen en daarna de eigenaar heeft gebeten maakt het minder erg. :=

Maar het blijft erg triest dat het dier de dupe is van waarschijnlijk de opvoeding van zijn baas.
Laatst bijgewerkt door loulou op 29-08-14 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:59

Sammy_xxs schreef:
Ja maar dat is wat de media ervan maakt, de honden hadden helemaal geen mensen aangevallen. ze hadden een hond aangevallen, die eigenaar van die hond die werd aangevallen haalde ze uitelkaar waardoor hij dus werd gebeten, door welke hond hij was gebeten wist hij niet eens. En ik weet niet of je het filmpje heb gekeken, maar de honden waren gewoon aan het blaffen en helemaal niet in de aanval, dan hadden ze die agent te pakken genomen toen hij op de grond lag, maar toen liepen ze weg.

Ik zou doodsangsten uit staan als twee wilde losgeslagen honden op mij af komen stormen. Dan had ik waarschijnlijk ook geschoten.. Dat kan op dat moment je enige verdediging zijn, want je weet niet wat voor honden het zijn.

Honden horen trouwens ook niet zomaar aan te vallen (mensen, dieren, soortgenoten, e.d.) Bijten horen ze al helemaal niet te doen.

Anoniem

Hond leeft nog hoor....

geerke

Sammy_xxs schreef:

oh...ze hadden een hond aangevallen...dan is het goed |o

Kimbers

Je zou daar maar lopen met die rondvliegende kogels. Wat een klungel van een agent zeg.

Snap zijn actie daarentegen wel. Je kan van agenten niet verwachten dat zij de 'hondentaal' kennen. Snap dat een leek dit als agressief en angstaanjagend beschouwd.
Jammer dat het dier moet lijden door de nalatigheid van de eigenaren.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:00

Sammy_xxs schreef:

Want jij was erbij?
Ga er maar eens staan als je net een melding gehad hebt dat er iemand is gebeten Door 2 loslopende agressieve honden.
Laatste Schot begreep ik niet helemaal maar niet het gehele voorval word gefilmd.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:01

Ik vind niet dat het laatste schot nodig was. Echt agressief deed de hond op dat moment niet. Maar wat er na het schot komt kan ik niet aanzien, ik loop spontaan naar mijn eigen hond om hem te aaien :n

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 23:01

Op de fbpagina van de eigenaar staat dat de hond is overleden...

Ja inderdaad elena de laatste schot was helemaal niet nodig.

Maar ik vind het gewoon belachelijk, als je zo'n melding binnen krijgt, dan ga je daar toch niet alleen heen. En al helemaal niet als je bang bent voor honden, want dat was deze agent overduidelijk. Dan stuur je toch de dierenpolitie, met spullen waarmee ze de hond kunnen vangen?
In plaats van daar als een james bond staan, en als die honden op je afkomen gaan schieten.
Had heel anders kunnen worden opgelost.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:02

hij had denk ik geen clicker bij zich,oom agent...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 23:02

Nee maar ik heb toch het filmpje gezien, dat die man die is "gebeten"zelf zegt dat hij niet eens weet of hun hem wel hadden gebeten...
maar dus als je hond een andere hond bijt mag tie maar afgemaakt worden?
belachelijk!