Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rowdine schreef:Ik vind dat hier niet zo over gezeurd moet worden. Ben blij dat je jezelf tegen ziektekosten kan verzekeren.
En in de toekomst worden de bedragen alleen maar hoger ivm de vergrijzing, dus ik bereid je maar vast voor
Raponsje schreef:Rowdine schreef:Ik vind dat hier niet zo over gezeurd moet worden. Ben blij dat je jezelf tegen ziektekosten kan verzekeren.
En in de toekomst worden de bedragen alleen maar hoger ivm de vergrijzing, dus ik bereid je maar vast voor
Nederland zou er ook voor kunnen kiezen om het zorgstelsel niet commercieel te maken.
Ik betaal hier in het Verenigd Koninkrijk 0,00 voor operaties, bezoekjes aan de dokter, alle medicijnen zijn gratis, anticonceptie is gratis. Je kunt zelfs gratis condooms ophalen als je wilt.
Wél betaalt elk huishouden gezamelijk 10 maanden per jaar gemeente belasting om dit voor iedereen te kunnen bekostigen. Maar dat is zo'n £100 tot £150 per huishouden, dus niet per volwassene.
Als niet Nederland vind ik het te gek voor woorden dat je een zorgverzekering moet betalen en als je wat hebt ook nog eerst zelf een paar honderd euro op moet hoesten.
phormicola schreef:Dan moeten ze de verzekeringsplicht opschorten. Je kunt mensen niet verplichten én zoveel zelf te betalen én ook nog maandelijks een bedrag neer laten leggen. Ik kan echt niet meer missen, wij hebben onze neus nu al nog maar net boven water.
Suzann3 schreef:@Rowdine
Ook in Wales en Engeland werkt dit zoIn Engeland betaal je iets van 8 pond per herhaal recept, meer niet! Toch wonen daar 53 million mensen.
phormicola schreef:Er zijn nu al heel veel schulden omdat mensen de hoge kosten niet op kunnen hoestende plicht veranderd daar geen bal aan.
Veulen84 schreef:Ik vind het ook van de gekke dat je straks als normaal gezin met 2 kinderen en 2 volwassenen gemiddeld 650 euro per maand kwijt gaat zijn. Zonder dat je overal voor verzekerd bent. Dat is zelfs voor een modaal inkomen een enorm zware belasting. Laat staan voor het groot aantal gezinnen dat (ver) onder modaal zit.
En dan zouden de meeste mensen eigenlijk ook wel gewoon een aanvullende verzekering moeten hebben voor tandarts of fysio.
Rowdine schreef:Suzann3 schreef:@Rowdine
Ook in Wales en Engeland werkt dit zoIn Engeland betaal je iets van 8 pond per herhaal recept, meer niet! Toch wonen daar 53 million mensen.
Betaal je hier meer per herhaal recept dan? Ik neem weinig zorg af kun je wel merken
Ik vind het allemaal gezeur, eerlijk waar.
In Engeland betaal je 10.000 pond collegegeld per jaar. Dus je bent het hoe dan ook wel ergens aan kwijt.
Rowdine schreef:phormicola schreef:Er zijn nu al heel veel schulden omdat mensen de hoge kosten niet op kunnen hoestende plicht veranderd daar geen bal aan.
Maar wat wil je dan eigenlijk?
Dat wanneer men zich niet heeft laten verzekeren en de zorg nodig heeft maar in een hoekje moet gaan liggen huilen?
Of dat de samenleving die kosten gaat dragen omdat ziekenhuizen verplicht zijn te helpen?
wendy1987 schreef:Ik heb het afgelopen jaar denk 1000 euro zelf kunnen betalen, niet 360...
Rowdine schreef:Kinderen zijn toch gratis meeverzekert?
Rowdine schreef:Ik vind dat hier niet zo over gezeurd moet worden. Ben blij dat je jezelf tegen ziektekosten kan verzekeren.