ALS Ice Bucket Challenge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

ALS Ice Bucket Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 16:35

{Excuus als dit verkeerd staat}

Hebben jullie al gehoord van de ALS Ice Bucket Challenge? Je gooit een bak ijswater over je hoofd en doneert geld aan de ALS association. Heel veel celebrities doen hieraan mee, o.a. Justin Timberlake, Bill Gates, Charlie Sheen en velen anderen: http://www.alsa.org/fight-als/ice-bucket-challenge.html

Er staan onwijs leuke filmpjes op Youtube hiervan!!
Doe jij mee? Of doneer jij alleen?? Of vind je het allemaal maar onzin??

Nayomie

Re: ALS Ice Bucket Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:59

Mijn enige vraag is, wat schiet je ermee op. Heel leuk en aardig, maar ik hoef mijn hoofd niet verkoeld te hebben :=

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:01

Het koude water verlamd je lichaam een beetje, wat een beetje vergelijkt met het gevoel van de ziekte. Volgens mij was dat de reden.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:03

Vind het goed bedacht. Er is zo veel aandacht voor de ziekte en hopelijk veel geld voor onderzoek.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:05

Ik vind het een top initiatief :j als ik me niet vergis doneren de meeste celebs ook als ze de challenge hebben uitgevoerd.
Ze schieten er dus zeker wat mee op ;)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:25

The ALS Association has received $22.9 million in donations compared to $1.9 million during the same time period last year (July 29 to August 19). These donations have come from existing donors and 453,210 new donors to The Assosciation.

Bron: officiele ALS website - http://www.alsa.org/news/media/press-re ... 81914.html

Ik kan het dus alleen maar toejuichen *\o/*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:31

Ahh, ik wist niet dat er een achterliggende gedachte aan zat. In dat geval vind ik het een mooi initiatief :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:32

Ik zag het op facebook voorbij komen bij mijn favoriete band! Erg leuk, mooi initiatief.
Vind het beter dan dat belachelijke nomineer gedoe waar niemand iets mee opschiet behalve natte kleren.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:44

Ik vind het een geweldig initiatief!

Zelf spring ik op 7 september in de gracht van Amsterdam om 2014 meter te zwemmen voor de stichting ALS.

Als je wilt doneren kan dat via de site.
www.amsterdamcityswim.nl

Elke euro is er 1!

Ik denk niet dat ik hier mijn eigen 'doneer' pagina neer mag zetten, maar eventuele informatie kan via PB ;-)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:00

Ik vindt dit een super super initiatief!

Mijn oom is aan deze verschrikkelijke ziekte overleden en dus van dichtbij gezien hoe snel en vuil deze ziekte tekeer kan gaan.
Ik heb al geweldige filmpjes voorbij zien komen, Bill gates was briljant.

Angelkiss ontzettend veel succes!!!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:04

Ik kwam vandaag het filmpje van Daley Blind tegen, maakte mijn klotedag toch weer een beetje goed :j
Vind het idee ontzettend leuk, maar vooral het feit dat de 'rijken' ook nog echt doneren maakt het helemaal geweldig!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:37

Dank je Mala!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:41

Top initiatief! Helaas maak ik deze onmenselijke ziekte nu van dichtbij mee bij mijn vader. Kan het dus alleen maar toejuichen!

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:45

Ik vind het ook een super idee! Voor de mensen die niet helemaal weten hoe het gaat: Als je genomineerd/uitgedaagd wordt moet je binnen 24 uur een bak ijswater over je hoofd gooien, dat filmen, het op het internet zetten en drie andere mensen nomineren/uitdagen! Bij celebrities is het ook nog eens zo dat als je genomineerd bent, je minimaal €100/$100 aan het ALS fonds moet doneren. Als je geen celebrity bent is een euro ook prima!
Omdat zoveel grote beroemdheden hier aan meedoen komt ALS veel meer in de spotlicht te staan en wordt er veel meer geld gedoneerd!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:46

Ik doneer standaard iedere maand. Afgelopen week afscheid genomen van mijn oom!

8 jaar geleden werd bij hem ALS geconstateerd. Hij zou volgens doktoren nog 3 jaar hebben. Het is bij zijn voeten begonnen.... Dat is een 'voordeel' geweest! Vorig jaar hebben we nog feest gehad! Hij werd 70 jaar!

Hij heeft tot het laatste moment lol en plezier gehad. Dus we hebben er allemaal vrede mee. Al blijft het enorm moeilijk!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:54

Ik vind dat hele facebook nominatie gedoe eigenlijk sowieso heel stom en irritant en nu mag je het ineens niet eens meer stom en irritant vinden omdat het voor een goed doel is ^) .

Ik vind eigenlijk dat je iemand die je nomineert nu op een beetje een oneerlijke manier voor het blok zet. Ludieke manieren van geld verzamelen voor je goede doel zijn natuurlijk hardstikke leuk en ook vaak effectief maar imo zou het veel leuker zijn als mensen niet werden opgeroepen anderen te nomineren maar gewoon uit zichzelf een emmer water over zich heen gooien.

@amyxdomo: Ik had begrepen was dat je een bak ijswater over je hoofd gooit en dan een tientje doneert of je weigert en dan 100 "moet" betalen het ijswater levert je dus korting op

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 00:05

Ik vind het een goed initiatief!

Ik heb genoten van de filmpjes van Bil Gates, Tom Hiddleston(!), John Barrowman, Charlie Sheen en Duff Mckagan. John Barrowman heeft David Tennant genomineerd, dus nu hopen dat hij het ook doet :D

Edit. Wou toch even die van John Barrowman plaatsen :') Hij had geen emmer...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:59

Hier een reactie van een ALS-patiënt die er zelf daadwerkelijk blij mee is: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=137666 (aan de rechterkant kan je ook een deel van het gesprek met de journalist beluisteren). Ik vind het een mooi initiatief, eens een keer niet een onzinnige zuipnominatie.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:04

Aan de ene kant vind ik het een mooi initiatief, en zoals Jorinda al zei: '...eens een keer niet een onzinnige zuipnominatie', maar aan de andere kant ben ik het wel met liedje89 eens. Je zet mensen wél ontzettend voor het blok, op een manier waar zij misschien helemaal niet zo blij van worden...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:12

Prachtig initiatief en door de nominaties komt deze actie steeds verder en bereik je veel meer mensen. Niet iedereen volgt 1 specifiek persoon, maar als het wordt doorgegeven aan meer mensen verspreid het als een olievlek. Hierdoor nemen de donaties en het bewustzijn alleen maar toe.

En die beroemdheden doen niet aan zuipnominaties, maar nomineren om een groter bereik te creëeren

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:14

Ik las vanmiddag dat de 'uitvinder' van de icebucketchallenge is overleden door verdrinking. heel cru

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:19

mala26 schreef:
Ik las vanmiddag dat de 'uitvinder' van de icebucketchallenge is overleden door verdrinking. heel cru

En volgens mij heeft er ook iemand zijn nek gebroken en is eraan overleden...

Maar sommigen zijn ook echt wel idioot hoor. Vanaf een dak een paar meter boven het hoofd van het "slachtoffer", niet met een emmer, nee met een grote bak of zelfs vuilnisbak water dat uit hun handen valt boven op het "slachtoffer". Je kan zelf toch ook nagaan dat dat niet wil :n

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:21

De 'uitvinder' is niet tijdens de challenge overleden, laat dat duidelijk zijn. Hij is omgekomen bij een auto ongeluk toch?

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:22

dat is ook erg, je nek breken met zo iets.

ja soms zie je filmpjes voorbij komen dat ik denk ga die van bill gates even bekijken die heeft een stappenplan

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:22

Jorinda schreef:
De 'uitvinder' is niet tijdens de challenge overleden, laat dat duidelijk zijn. Hij is omgekomen bij een auto ongeluk toch?

nee door verdrinking las ik in de krant. van een pier gesprongen ofzo iets

edit kranten artikel http://www.telegraaf.nl/buitenland/2298 ... ken__.html