chimello schreef:Eerlijk gezegd interesseert het me niet of mijn appel glimt... Sterker nog ik eet de schil niet eens. Als je een appel goed afveegt aan je broek zie je er een hele vieze laag op afgedrukt staan... En mensen eten dit dus op als ze hem niet afvegen. Bah!
Mij ook niet. Ik wil een verse appel, het liefst direct van de boom. Dat er een deukje of plekje op zit boeit niet. Fruit uit de supermarkt eet ik al niet omdat er gewoon geen smaak aan zit, liever lokale seizoensproducten bij de groenteboer die je eerst mag proeven, of nog beter, gewoon direct bij de bioboer vandaan. Als je ziet wat er van de volkstuinen vandaan komt ziet dat er ook niet altijd perfect uit maar dat is toch een partij lekker!
Zo goedkoop mogelijke productie is trouwens ook wat de consument wil, dus eigenlijk doen 'we' het gewoon zelf. Misschien als er maar steeds weer voedselschandalen opduiken dat men dan eens gaat afvragen of goedkoop en duizend smaken nou echt alles is...
Zal eerlijk zijn, goedkoop doe ik ook wel aan mee, maar dat ligt gewoon aan mijn zeer smalle beurs en dat kun je ook niet iedereen aanrekenen. Je kunt wel bewust kiezen voor seizoensproducten en kijken of je bepaalde spullen zelf kunt maken of viavia kunt krijgen, maar soms houdt het qua geld gewoon op.