Hoe krijgen we meer paardensport op tv?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Hoe krijgen we meer paardensport op tv?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 07:48

Hallo,

[VN] Edward Gal met schitterende Kur naar Nederlandse titel

Er zijn de laatste tijd best weer veel wedstrijden gereden.
Helaas niks uitgezonden.

WQeet iemand hoe we meer paardensport op tv krijgen?
Dat we bv ook live kunnen kijken?

Moet je dan bij de sport zenders gaan klagen?
Kan Fox bv ipv allerlei herhalingen niet een keer paardensport uitzenden?

Iemand ideeen?

Lienboon

Re: Hoe krijgen we meer paardensport op tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 07:57

Ja, ik vraag me ook steeds af waarom paardensport zo weinig wordt uitgezonden. Blijkbaar wordt er niet genoeg mee verdiend ofzo, maar weet iemand waarom? Want NL is toch best goed in verschillende disciplines? Ook het ras KWPN lijkt me een goed exportproduct... soms zie ik bijv waterpolo (!) Uitgezonden worden, terwijl er een leuke internationale dressuurwedstrijd aan de gang is.... dan snap ik de wereld ff niet meer.... ben benieuwd wie er meer over weet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:04

Omdat er echt niet zoveel animo voor is. Bovendien is het al een stuk meer dan vroeger.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:23

Bizzybijtje schreef:
Omdat er echt niet zoveel animo voor is. Bovendien is het al een stuk meer dan vroeger.

Dit inderdaad.

Verder heeft Eurosport geloof ik alles/een groot deel uitgezonden. Daarnaast zijn er zo veel sporten die worden uitgezonden en is de zendtijd voor sport maar beperkt.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:28

Ik had het wel leuk gevonden als de KNHS een livestream had gemaakt voor het NK voor 2,50 oid (of gratis)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:55

DromenLies schreef:
Ik had het wel leuk gevonden als de KNHS een livestream had gemaakt voor het NK voor 2,50 oid (of gratis)

Sinds wanneer heeft de KNHS de rechten om het uit te zenden? ;) Kost geld...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:09

Soms zijn er ook wel eens herhalingen te zien op Horse & Country TV. Deze zender zit iig bij Ziggo in het pakket, maar dacht niet bij het basispakket en helaas ook niet te zien via de Ziggo app.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:23

Met voetbal wordt nog steeds het meeste binnen gehaald qua reclamegeld en dat geldt voor vele andere sporten niet. Niet alleen voor de paardensport, maar ook niet voor hockey, rugby, volleybal, tennis, etc. Deze sporten krijgen hooguit een paar seconden bekendheid bij sportprogramma's en that's it. Omdat de media meer aandacht aan voetbal dan aan andere sporten besteden (en ook supermarkten, want er zijn geen stickerboeken voor welke andere sport ook), zullen bedrijven bij voorkeur bij deze sport willen adverteren. Heel jammer...
Op Eurosport werd (of wordt nog steeds?) op de woensdagavond een hele avond paardensport uitgezonden, zowel dressuur als springen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:25

En voetbal heeft al genoeg tv kanalen. Ben allang blij dat er een paardensport kanaal is. :)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:29

Aangezien KNHS het organiseert lijkt het me ook dat zij de rechten hebben, of het recht hebben om die te verkopen. Net als dat de FIFA het recht heeft de uitzendrechten van de door hun georganiseerde wedstrijden te verkopen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:14

DromenLies schreef:
Aangezien KNHS het organiseert lijkt het me ook dat zij de rechten hebben, of het recht hebben om die te verkopen. Net als dat de FIFA het recht heeft de uitzendrechten van de door hun georganiseerde wedstrijden te verkopen.

Maar geen FEI of WEG ;) De internationale wedstrijden komen al amper op tv, laat staan de Nederlandse.

(verder, ze schrijven ze uit en geven aan welke wedstrijden er voor kwalificaties etc zijn. Het echte organiseren doen ze niet)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:15

Hoe je meer paardensport op t.v krijgt?
Misschien paarden laten voetballen,zwemmen of schaatsen onderbinden.....eerder niet ben ik bang.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:01

Ik weet dat NOS zo af en toe via de site wat uitzend. Duitsland heeft echt een aparte paardensportzender, maar dat is voornamelijk springsport. Springsport is leuk om naar te kijken, maar soms wil ook wel s ff lekker kwijlen op edward gal met zijn prachtige proeven.

Ik zou zeggen allemaal aangetekend brief naar de tv bond toe XD

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:48

Is die Duitse zender ook een beetje internationale wedstrijden of staan er dan nog steeds alleen maar Duitsers op de lijst?
Ik zou willen dat wij dat ook hadden. Nu vind ik het ook jammer dat we de pavocup niet kunnen volgen bijvoorbeeld (of heb ik het mis en kan dat wel?).

Ik denk ook dat Bokt misschien iets zou kunnen hebben op de voorpagina bv bij nieuws een linkje naar de paardentvgids oid zodat mensen ook meer weten wanneer er welk concours is en waar ze dat kunnen kijken. Misschien ook via de startlijsten dan een beetje aangeven welke Nederlanders of andere bekende namen er starten en dan gaat het ook meer leven is mijn vermoeden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:51

Eurosport en sport 1 en 2 zenden vaker paardensport uit.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:02

clipmyhorse zend ook regelmatig dressuur en Nederlandse wedstrijden uit.

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:51

Bagheera_206 schreef:
Soms zijn er ook wel eens herhalingen te zien op Horse & Country TV. Deze zender zit iig bij Ziggo in het pakket, maar dacht niet bij het basispakket en helaas ook niet te zien via de Ziggo app.

Helaas kost horse&country tv geld bij ziggo. Is wel eens een maandje gratis geweest (zender vd maand). Helaas wil mijn vader niet appart betalen voor die zender :(

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:14

Bizzybijtje schreef:

Dit denk ik inderdaad ook, maar dit heb je natuurlijk niet alleen met paardensport. Sporten als zwemmen, atletiek, basketbal ed. zijn ook een stuk minder op de televisie dan bijvoorbeeld voetbal.

Misschien ligt het ook aan het feit dat vrijwel iedereen weet hoe een potje voetbal werkt, maar bij een kür weet niet iedereen wat het 'doel' is, dus zal dit een veel kleiner publiek trekken. Daarnaast wordt voetbal erg veel gesponsord en kan de televisie hierdoor meer geld ophalen en daar draait het uiteindelijk allemaal om.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:20

Laat Horse en Country daar maar eens mee beginnen,dan steeds dezelfde herhalingen. Hebben we een ruitersportzender,maar geen eens live uitzendingen van wedstrijden.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:22

Ik vind het ook irritant dat voetbal in het nieuws besproken wordt zo na de chaos in Oekraine en de oorlog rondom Isis. Of als ze zeggen 'en dan nu tijd voor sport' en dan alleen voetbaluitslagen bespreken. Op nu.nl is het ook hoofdzakelijk voetbal maar het kan me echt werkelijk geen bal schelen en ik kom er niet omheen.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:24

vanavond documentaire bij Max over Totilas. Heel benieuwd

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:25

Met voetbal wordt nu eenmaal het meeste geld verdiend en hierdoor draait het helaas vaak allemaal om dat -:(- -:(- -:(- voetbal..... ik weet nog wel dat er vroeger een klein deel van de barragerit van de winnaar uitgezonden werd :') dus wat klagen we dan nu :D

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:24

Ik geloof dat paardensport een aparte zender krijgt, stond in de PaardenSport. Echter was dit alleen als je Ziggo had, hebben wij wel maar je moest er nog iets voor hebben.. ben vergeten hoe t heet.. Had iets te maken met internet vgm :P