naar aanleiding van een ander topic, open ik hier een topic. Ik wil daar niet offtopic gaan, maar er valt mij iets op waar ik mijn vraagtekens bij heb

Ik laat even wat voorbeelden zien:
Steeds vaker zie ik bovenstaande ( of andere vergelijkbare, er zijn er écht veel) afbeeldingen voorbij komen. Via facebook maar ook dit soort dingen met reclames. Zo maakte Dove een reclame voor de stevige vrouw en werd die al snel verwezen naar de victoria secret, met dunne vrouwen.
Wat is dit voor ontwikkeling? Namelijk, dat het lijkt alsof overgewicht wordt gezien als iets wat beter is dan dun/gezond gewicht. Je ziet steeds vaker reclames met teksten van "gezonden echte vrouw". Dat zijn dan vrouwen met maat 42-44. banketstaaf gezegd, ook al is maat 40/42 gemiddeld in Nederland, is dat toch al te dik. Eenderzijds wordt er reclame gemaakt voor sporten en gezond voedsel, anderzijds zie ik voorbij komen dat overgewicht hebben mooi is. Ik heb het dan niet over extreem overgewicht, maar de maten die ik hierboven noemde.
Waarom wordt er zo positief gereageerd op ( bijvoorbeeld) die reclame campagne van Dove? Wanneer je een mode show ziet met vrouwen waarbij je de ribben ziet, heeft iedereen het erover ( dat het walgelijk is ect) maar wanneer je vet rollen ( niet extreem hoor, puur voorbeeld) ziet is dat opeens prachtig want zo hoort een lichaam te zijn?
Mijn mening? Ik heb zelf een sportief en slank lichaam en ben er trots op. Het kost mij veel werk om dit zo te houden en ik let op wat ik eet en de hoeveelheden hier van. Ik zit op een gezond gewicht. Ik vind dat mensen gemotiveerd moeten worden om een gezond gewicht te hebben en geen onder/overgewicht. Ook vind ik het belachelijk dat dunne mensen uitspraken als "spriet" of "plank" moeten pikken en dat wanneer je iemand dik noemt de wereld te klein is.
De reclame campagne van Dove ( maar er waren er meer, ik kan ze even niet vinden)
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... P0cj75YTJR
Overigens bedoel ik dit helemaal niet vervelend, ik zie gewoon een ontwikkeling en ik ben nieuwsgierig hoe hier over gedacht wordt. Dus ik hoop niet dat er nu mensen komen van ik ben ook wat te dik maar heb die en die ziekte.. Want daar gaat het me niet om. Je bent mooi zoals je bent.
Ik hoop op een leuke discussie met misschien wel een hele andere kijk op de ontwikkeling die mij is opgevallen

Groetjes, Agnes.