Welk gedrag is geoorloofd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Welk gedrag is geoorloofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 19:31

Naar aanleiding van een aantal recente topics: welk gedrag thuis is geoorloofd? Mag je bijvoorbeeld roken in je eigen tuin? Mag je je stinkende stalschoenen buiten bij de deur laten staan? Mag je seks hebben in je eigen huis (met bijbehorende geluiden)? Mag je voetbal kijken met vrienden?

Dus: wat mag je nog wél in je eigen huis zonder dat je je buren irriteert?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:38

Ik rook in de tuin, mijn dochter lit haar stalschoenen buiten staan en voetbal kijken doen we ook, de buren gelukkig ook! Als we een feestje hadden waarschuwde we wel, vind ik wel zo netjes en wat de seks betreft, we wonen in een vooroorlogs huis en de isolatie is niet je van het, hoor de buurman soms snurken, dus daar hou je rekening mee maar voor de rest mogen we niet klagen.

Edit,moet er ook niet aan denken dat ik een zeurderige buurvrouw zou hebben.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:39

Nou dat lijkt me vrij simpel. Thuis mag je alles doen wat volgens de wet is toegestaan. Roken in de tuin, stalschoenen bij de deur, seks, voetbal kijken met vrienden...mag allemaal hoor.
Dat iemand zeg ergens aan ergert, zegt meestal meer over die persoon dan over hetgene waar over geklaagd wordt. Ik ben iemand die zeurt over de wk hysterie en dit zegt ook veel over mij. Ik hou nou eenmaal niet van veel mensen, hou van mn rust en heb snel last van geluid. Dus ook snel last van overlast door het Wk. Mag dit dan niet? Ojawel hoor, totdat het wettelijke grenzen over gaat, dan kan ik evt de politie bellen.
Roken in de tuin heeft 1 persoon in dat topic problemen mee gehad en die geeft zelf al aan dat ze moeilijk het de buren kan verbieden dus ze zal zelf haar raam dicht moeten doen.
Nu heb ik dus de vraag: wat zegt het over jou dat jij je zo ergert aan mensen die zich ergeren?

chanicha

Re: Welk gedrag is geoorloofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:42

Nou mij niks hoor, zolang ik er geen last van heb mogen ze zich ergeren. Als ze zich aan mij ergeren kunnen ze komen praten en dan is het aan mij of ik er iets mee doe.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:48

Mag je seks hebben in je eigen huis? Ja natuurlijk maar liever niet als het hoorbaar is voor je buren !!

En dit midden in de nacht...

Hier een buurvrouw die dat blijkbaar doodnormaal vind haar buren wakker te laten liggen als zij zin heeft.. Bed kraakt als de ziekte..

Heb haar al 2x erop gewezen (lijkt me ook voor haar niet prettig). Maar geen gehoor. Als het dan nog normale tijden waten, maar nee hoor 2/3/5 of 6 uur Snachts. Mijn nachtrust is aardig verstoord hierdoor.

Overige dingen: roken op balkon geen problemen mee, is niet te verbieden denk ik..
Stinkende schoenen, gebeurd hier niet, maar zou me ook niet uitmaken.
Harde muziek zolang het tussen 10 en 22 is geen probleem..

Eigenlijk precies wat ik zelf niet doe omdat ik vind dat ik kan maken, geldt voor mijn buren ook haha..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:41

Aan de ene kant mogen we alles vd buren, aan de andere kant mogen we niks want dan krijgen we gelijk een klachtenbrief. En dan gaat het echt over dingen als een avond bbq-en (stinkt), telefoneren in de tuin (want zij wil niet horen wat ik bespreek), mijn fiets na 23.00 in de schuur zetten (want dat maakt 'herrie'), de luxaflex in de keuken die te vaak dicht zitten (staat ongezellig en afwerend) etc etc

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:47

Ik mag vast wel voetbal kijken, maar of ik het zelf wil.. :')

Roken doe ik niet en seks is nog niet van pas gekomen. Mijn moeder zegt ook niets wanneer er jongens in huis zijn en toen mijn vriendje er was zei ze ook niets.. Dus vast wel :')

Enbehh mijn laarzen pleur
ik gewoon in de woonkamer. _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:49

Even een klein voorbeeldje: op zondagochtend, je buren slapen lekker uit en in de verte luiden wat kerkklokken. Is het dan fatsoenlijk om in je tuin als reactie daarop langdurig en zo hard je kunt koranteksten te gaan brullen?
Ik heb er wat van gezegd :o

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:50

Nou dan moeten ze maar in een hutje op de hei gaan wonen want je mag gewoon leven hoor en als ik mijn luxaflex, heb ik niet, de hele dag naar beneden laat moet ik dat lekker zelf weten, flinke buur die mij verplicht om die omhoog te doen <<)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:58

Hahaha die luxaflex _O- ik stoor me ontzettend snel aan andere mensen thuis. Ik heb standaard 1 gordijn dicht omdat de hond vrij snel blaft als hij mensen ziet. Ik woon in een rustig dorp in een stille straat maar heb een lawaaierige buurman. Dan ga ik maar binnen zitten met de ramen dicht, het is niet anders..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:03

Ik heb een buurhond die 6x per dag aanslaat, een buurmeisje die het om het minst geringste op een krijsen zet, een buurjongen die het nodig vind om voor mijn huis met zijn fiets slidings te maken in het grind, een merel in de boom die om 5 uur begint te fluiten... En dan woon ik vrijstaand :+
Ach ja :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:05

Tja, het is leven en laten leven. ALs je van mieren*** houd moet je in een hutje ergens op de noordpool gaan wonen.

leestmeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:06

Ik heb naast een echtpaar gewoond wat graag een biertje lustte. (Lees 7 a 8 kratten per week) en dat stel had altijd ruzie.
En ik kon de tuindeuren niet los hebben of relaxed buiten zitten want ik kon alles horen. 3 huizen verderop ook nog.
Stemvolume altijd op standje oorlog.
Kon ik niks van zeggen want dan kreeg ik het over me heen dus ik zat met 30 graden in huis. Alles dicht en binnen ook snikheet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:06

Oh, ik vergeet de buurhanen die om half 6 beginnen ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:08

Hier zit ook een adhd vogel in de boom voor mijn slaapkamer die urenlang achter elkaar hetzelfd pieppiep geluid maakt :roll: mijn zus had er ook zo een, ze heeft hem volgens mij hierheen gestuurd maar hij wil niet terug :(:)
Voor de rest eens een oude diesel die gestart wordt maar ik mag niet klagen :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:47

Oh die koranteksten brullen is ook erg ja. Wat was zijn reactie toen je wat zei?

Mijn buurvrouw moet inderdaad lekker in een hutje op de hei gaan zitten. Ze klaagt bij iedereen in de buurt. Altijd per brief, in gesprek gaan met haar is geen optie. Ze doet niet open of ze loopt weg :+
Stomme is wel dat het echt een deel van mijn woonplezier ontneemt. Denk altijd na bij wat ik doe een vooral: wanneer de kinderen eens brullen.
Van de week was ik het zat. Weer een briefje op de mat; of ik voortaan kon stofzuigen met de tuindeur dicht. Dit heeft ze jaren geleden ook al eens gevraagd en net als toen heb ik mijn stofzuiger in de tuin gezet, aan gedaan en ben op zolder de was op gaan hangen. Pffdf

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:48

Ik had een vriendelijk briefje door de deur gedaan met het verzoek om niet zo te zeuren of te verhuizen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:50

Heeft geen nut. Ook al geprobeerd

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:51

Dan vooral je er niets van aantrekken. Zou het briefje doorscheuren en terug bij haar in de bus gooien, misschien werkt dan.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:59

Bij mij is het altijd op zaterdagavond achtertuinfeest bij de achterburen als het zomer/warm weer is (zo ook nu). Kan er dan wel op rekenen dat ik tot 2-3 uur 's nachts mensen hoor roepen, lachen, praten etc. Niet zo chill als je op zondag vroeg op moet of graag nog van je dag wil genieten in plaats van tot 12 uur in je bed te liggen omdat je pas om 3 uur sliep. Ja, ik ben erg gevoelig voor geluiden buiten, nee, ik kan er niks aan doen. Als ik watjes in m'n oren stop wordt ik gek.

Nu kan ik natuurlijk niet zeggen dat ik het heilige buurmeisje ben, maar mijn buren staan hier al voor het minste geringste bij ons aan de deur, maar over die achtertuinfeesten (die vaak gepaard gaan met flinke house/dancemuziek) hoor je ze nooit.. ook staat er vaak zat politie voor de deur bij hun andere buren, die jongens veroorzaken zo veel overlast met hun scooters en mama lief loopt de hele dag met hoge hakken over het laminaat, zeggen ze ook niks van, maar als ik mijn muziek met iets te veel bas aan heb staan (volgens hun) staan ze hier weer.. hypocrisie much. De overbuurvrouw belt ook altijd aan als onze kliko bij haar voor de deur is gezet door de vuilnismannen. Of we hem even kunnen verplaatsen.. heb je iets aan je handjes?? Ook zeurde ze altijd dat, toen we nog een auto hadden, dat die op haar plek stond (aan onze kant van de straat zijn wel parkeerplaatsen, aan haar kant niet), terwijl zij een parkeerplaats speciaal voor haar auto achter haar huis heeft. Geloof zelfs op kenteken, maar nee, mevrouw wilde persé haar auto voor de deur hebben. Als mama mij ergens naartoe moest brengen op de tijd dat zij normaal thuis komt kon ze er ook op rekenen dat we geen plek meer hadden. Het maakte haar niet uit hoe asociaal breed ze stond, nee, hij moest en zou voor haar raam staan.

Onze hele buurt mag ons niet en het is mij een raadsel waarom. Achja, ze hebben blijkbaar niks beters te doen dan over anderen te roddelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:11

Ipv watjes zou je op maat gemaakte oordoppen (otoplastieken) kunnen overwegen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:16

Ïk woon in een best gehorige flat, en het is niet leuk om midden in de nacht wakker te worden doordat de buren ruzie hebben en met servies gaan smijten. Gelukkig geen kinderen, anders had ik echt bij iedere ruzie de politie gebeld.
Wat ik ook niet leuk vind is om mee te mogen genieten als een buurman zijn jointje buiten op het balkon rookt.
In het trappenhuis de plasjes en de keutels van andere honden tegen te komen waarvan de eigenaar te beroerd is om het op te ruimen vind ik ook niet leuk.
De kogelgaten te vinden in de ruiten omdat er een burenruzie is geweest ook niet.
Midden in de nacht politie in de flat, omdat er iemand met een mes een ander te lijf gaat: mwah, mag ik daarvoor bedanken?
Je breekt je nek over de fietsen bij de ingang (de helft ervan met lekke band die er al meer dan een jaar staan) maar ervan zeggen mag je ook niet.
In mijn brievenbus vind ik de nodige keren echt gore dingen waar ik niet over uit wil weiden.
En grafitti tegen de wanden...ik vind sommige dingen echt kunstig, maar wat ze hier tegen een baksteenmuur spuiten is alleen een naam. En nog nieteens mooi gedaan.

Kortom...het heet sociale woningbouw, maar maak er maar asociale woningbouw van.

Dus beste ts, ik begrijp dat je nog thuis woont: want zou voor jou een reden zijn om te klagen?