Speciale woonwijken voor homosexuelen en transgenders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Speciale woonwijken voor homosexuelen en transgenders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 13:02

Nav:

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1544112W/

Teneerste viel mijn mond open van verbazing dat iemand dit uberhaubt durft te opperen. Het lijkt mij niet dat de 'acceptatie' door de maatschappij (wordt dit echt steeds minder ipv meer??) verbeterd door een beveiligde wijk te gaan bouwen :\

Ben blij toe dat de reacties veelal negatief zijn.

Zijn er hier uberhaubt mensen die wél in zo'n wijk zouden wonen als deze bijv. in elke gemeente gebouwd zou worden?

Edit: Het blijkt om een stunt te gaan: http://www.nu.nl/binnenland/3806209/til ... stunt.html
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 27-06-14 20:23, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Toevoegen nieuwe informatie

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:05

Wie verzint dit?! 8)7 Wat een stom plan :n

Meraki

Mijn mond iel ook even open.. laten we dan ook wijken bouwen voor mensen met bruin haar en een wijk voor rood haar of blond haar.
Schoenmaat 37 en 38 kunnen misschien wel in één wijk maar 39 en 40 zou ik ook een speciale wijk voor doen.

:n .. lekker die hokjes

Anoniem

Re: Speciale woonwijken voor homosexuelen en transgenders

Ja hoor ik wil best in zo'n wijk wonen, dan hoef ik de idioten die dit bedacht hebben niet tegen te komen.

Sunnda

ik ging stuk toen ik het las!! :')

Als we nu gewoon de gekken die homoseksualiteit niet accepteren in een beveiligd 'dorp' stoppen, dan kunnen de homo's en anderes gewoon door heel Nederland lopen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:06

Ik moest gelijk aan de tweede wereldoorlog denken, daar werden die mensen ook apart gezet. Vond dit eerlijk gezegd niet normaal en ik mag hopen dat dit er niet doorheen komt?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:28

purny schreef:
Ik moest gelijk aan de tweede wereldoorlog denken, daar werden die mensen ook apart gezet. Vond dit eerlijk gezegd niet normaal en ik mag hopen dat dit er niet doorheen komt?

Idem hier. Laat ze wat gaan doen aan de homo-haters ipv andersom.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:31

gekvanfleur schreef:
ik ging stuk toen ik het las!! :')

Als we nu gewoon de gekken die homoseksualiteit niet accepteren in een beveiligd 'dorp' stoppen, dan kunnen de homo's en anderes gewoon door heel Nederland lopen.

Precies!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:44

purny schreef:

Ik moest hier om de een of andere manier ook aan denken. Mensen zijn gelijk en mogen van mij wonen waar ze willen, ongeacht seksualiteit, geslacht en ras.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:45

Ik vind het ook een bizar idee, maar dacht ook gelijk dat het een 'grap' moest zijn.
Om deze zaken nog eens extra onder de aandacht te brengen. Het zou immers idioot zijn dat we de samenleving in hokjes moeten opdelen om veiligheid te creëren.
Mocht het geen grap zijn dan vrees ik dat de veiligheid er niet beter op wordt. Dan is zo'n wijk juist een makkelijker doelwit.
Discriminatie en daders aanpakken lijkt me een betere optie.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:56

oh leuk een holebi getto echt een goed idee, mensen die je liever niet ziet wegstoppen in een eigen wijk met een muur er omheen.
weet je wie ook van die goede ideeen had?? Hitler! :(

als je dit zou voorstellen voor welke andere minderheid dan ook heb je binnen no time een aanklacht wegens discrimminatie aan je broek en terecht!

no way in hell dat ik daar ga wonen -:(-

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:06

Maar holebi's zijn niet verplicht hier te gaan wonen. Als je niet wilt, blijf je toch lekker wonen waar je nu woont? Dat is ook wat nu gebeurt: er is amper vraag naar de woningen, dus de vraag is in hoeverre dit project überhaupt doorgaat.

De vergelijking met de Tweede Wereldoorlog snap ik wel, maar vind ik dan ook ongepast. De context en motieven zijn totaal anders. Het 'opsluiten van een bepaalde groep mensen' in een 'hokje' gebeurt over de hele wereld al, en er zijn landen waar mensen van eenzelfde groep (ras, seksuele voorkeur, sociale klasse) zelf dit soort projecten opzetten, zodat ze naar eigen gevoel veilig wonen in een omgeving met gelijkgestemden. Kennelijk is er dus wel in andere delen van de wereld vraag naar. Misschien heeft de bedenker zich daar wel door laten inspireren, en niet door de Tweede Wereldoorlog. Dat vind ik echt nogal een statement.

Neemt niet weg dat ik persoonlijk ieder idee van een gated community verwerpelijk vind, dus ook dit lijkt me vooral een heel erg slecht idee :)

Amerikaans onderzoek wijst keer op keer uit (uitzonderingen daargelaten) dat het alleen de schijnveiligheid vergroot, en op de werkelijke veiligheid en acceptatie van minderheidsgroepen alleen maar averechts werkt. In andere landen is die situatie waarschijnlijk vergelijkbaar, maar ontbreekt grootschalig onderzoek nog omdat de VS nu eenmaal heel veel gated communities heeft. Maar ik durf wel te stellen dat deze Amerikaanse onderzoeksuitkomsten ook in Nederland kunnen ontstaan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:09

Ik grinnikte echt even hardop, het is zo triest dat het bijna grappig is..

Zou er zelf best willen wonen overigens, niet omdat ik transgender of homosexueel ben, maar degene die ik ken zijn hardstikke aardig :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:11

In de tweede wereldoorlog werden deze mensen ook weggestopt. Vandaar mijn reactie. Neemt natuurlijk niet weg dat ik het letterlijk bedoel zo maar het lijkt er op. We leven in een moderne maatschappij waar iedereen naast elkaar woont dus waarom deze mensen weg stoppen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:23

Ik zat ook echt even dom te kijken toen ik dit net op TV hoorde. Kom op zeg. Ook leuk trouwens, overal waar je je adres op moet geven weten ze dus meteen ook je sexuele voorkeur. Dit gaat toch niet werken :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:28

Mijn eerste reactie was boosheid, maar het ligt natuurlijk aan de potentële bewoners zelf.

Als zij zich prettiger en vooral ook veiliger voelen, dan vooral doen! Maar niet omdat er helaas nog mensen in dit land wonen die nog niet ver genoeg zijn geëvolueerd.
Laatst bijgewerkt door Selka op 18-06-14 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:30

Bizar idee. Anderzijds: de wijk Castro in San Francisco, staat bekend als LGBT wijk. En dat lijkt me echt een superwijk om te wonen.

Verschil is (denk ik) dat die wijk is ontstaan vanuit iets positiefs. Het is nooit gebouwd of aangewezen als LGBT-wijk, maar mensen zijn er gaandeweg gaan wonen omdat ze graag op die plek wilden zijn. En er staat gelukkig geen muur omheen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:16

LZP -> NM

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:42

safina schreef:
Bizar idee. Anderzijds: de wijk Castro in San Francisco, staat bekend als LGBT wijk. En dat lijkt me echt een superwijk om te wonen.

Verschil is (denk ik) dat die wijk is ontstaan vanuit iets positiefs. Het is nooit gebouwd of aangewezen als LGBT-wijk, maar mensen zijn er gaandeweg gaan wonen omdat ze graag op die plek wilden zijn. En er staat gelukkig geen muur omheen.

Er bestaan wel meer LGBT wijken wereldwijd, maar die onstaan idd spontaan, net zoals "zwarte" wijken eigenlijk.

Het verschil idd, en wat het zo erg maakt, is dat ze er een muur om willen.
Dat is lief bedacht als bescherming, maar werkt, en dat is ook eerder aangegeven, averechts.

Het is wel duidelijk dat er iets gedaan moet worden voor de veiligheid van de LGBT´s, en dat gebeurt gelukkig ook al via voorlichting op scholen bv, maar als je ziet hoe sommige ouders en jongeren zelf daar al op reageren, zie ik het somber in.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:51

Ik denk dat het misschien door de mensen die niet tot deze groep behoren ook nog anders voelt (al hoor ik van hun ook dat ze het belachelijk vinden). Ik zelf, mijn vriendin en al mijn vriendinnen voelen ons hier echt heel erg door gekwetst en misschien nog het meest wel in de zeik genomen.

Er wordt altijd maar geroepen dat Nederland zo gay friendly is, zó gay friendly dat we allemaal achter een hekje mogen gaan wonen zodat we lekker veilig zijn. Dat we verder worden uitgescholden als we elkaar een kus geven of starende blikken hebben als we hand in hand door de stad lopen doet er niet toe. Want nee het is gewoon niet zo rooskleurig en geweldig om als LGBT in Nederland rond te huppelen als dat Nederland zelf doet lijken.

Als ze het geld van het geweldige project, want het zal vast niet gratis zijn. Nou eens in nóg meer voorlichting gaan stoppen, om echt de mentaliteit van de mensen aan te pakken in plaats deze dierentuin te creëren.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:55

het moet niet gekker worden! Komt dit omdat mensen van bepaalde ethnische groepen graag bij elkaar wonen, dat alle homosexuelen ook maar op 1 grote hoop moeten wonen?!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:08

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 22:19

Nah ja :roll:

Dat is al de zoveelste die een stunt uithaalt..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:21

Heel apart.
Zou ook wel heel makkelijk zijn voor homo haters etc. Je hoeft immers niet meer te zoeken, je klopt gewoon aan bij een willekeurig huis in die wijk en je kan je uitleven.
Sterker nog, plaats een goede sterke boem en je hebt geheid succes.

Zouden ze ook een "rode zone" krijgen in die wijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:39

Mijn mond valt er van open... Het zijn niet de homoseksuelen/transgenders etc. die een probleem vormen (integendeel), maar juist de mensen die er iets op tegen hebben.. Zoals Joolien zegt; zet mij maar lekker in zo'n wijk hoor, zit ik tenminste tussen over het algemeen lieve en vriendelijke mensen :j