vandaag 6/6 baby gered uit auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

vandaag 6/6 baby gered uit auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:16

http://m.telegraaf.nl/binnenland/article/22712512/#_=_

KAATSHEUVEL - Politie en ambulance hebben op een parkeerplek nabij winkelcentrum Hoofdpoort in Kaatsheuvel vrijdagmiddag een baby uit een warme auto bevrijd. Ze sloegen daarvoor twee ruitjes in.De ouders waren op dat moment een boodschap doen. "Ze zeggen dat ze maar enkele minuten zijn weggeweest en waren zich van geen kwaad bewust", zegt een politiewoordvoerder. Het kindje mankeerde niets en is aan de ouders meegegeven.

Vind het sowieso raar om je baby onbeheerd achter te laten.
Maar dit???
Ongelofelijk dat er nog steeds mensen zo achterlijk zijn die hun kind/dier in een hete auto laten!

Ojajoh

Re: vandaag 6/6 baby gered uit auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:18

idd uberhaupt je kind zo achter laten!

en waar is jeugdzorg nu? Zulke mensen behoren geen kinderen te mogen houden

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:19

Ik zou nog geen meter lopen van m'n baby vandaan. Laat staan de supermarkt inlopen terwijl de baby in de auto ligt...

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:20

eerlijk... ik denk dat veel mensen heust wel eens ff snel een boodschap halen terwijl de baby slaapt en ze hen niet willen wakker maken. Toen mijn meiden nog baby waren rende ik ook wel eens heen en weer de bakker binnen, terwijl de auto er voor de deur stond. Dus sja gelijk gaan roepen over jeugdzorg vind ik een beetje ver gaan,
Dat het nu te warm is ja dat is geen slimme actie.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:20

Omdat ze 1 fout maken mogen ze geen kinderen hebben?
Beetje overdreven vind je niet?

Stel ze vertellen de waarheid en waren echt maar een minuutje weg?
Even snel een fles drinken halen onderweg ergens naartoe, of snel een bos bloemen voor een verjaardag?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:24

Snap alleen niet dat als je er met beide ouders bij bent dat niet 1 van de 2 bij blijft.

maar goed dure les, want 2 kapotte autoruiten zijn niet bepaald gratis. Denk niet dat ze dit nog een keer zo dom doen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:33

dito schreef:
eerlijk... ik denk dat veel mensen heust wel eens ff snel een boodschap halen terwijl de baby slaapt en ze hen niet willen wakker maken. Toen mijn meiden nog baby waren rende ik ook wel eens heen en weer de bakker binnen, terwijl de auto er voor de deur stond. Dus sja gelijk gaan roepen over jeugdzorg vind ik een beetje ver gaan,
Dat het nu te warm is ja dat is geen slimme actie.

nou eerlijk, never nooit niet dat ik dat doe he! ik voel mij al ongemakkelijk dat ik haar alleen moet laten met tanken en daarom tank ik alleen nog maar met pas!

dus ja jeugdzorg ja, ouders zijn ruim 25 minuten weg geweest!
dat is geen foutje meer maar een doodzonde!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:35

ik vind jou oordeel wel erg snel gemaakt hoor...je weet de hele situatie niet en dan gelijk jeugdzorg erbij halen gaat mij iets te ver.Nogmaals ik praat het gedrag niet goed met deze hitte maar het kan ook anders opgelost worden dan te zeggen dat zulke mensen geen kinderen horen te hebben

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:36

Pfuh, een kind achterlaten in deze hitte..
Het is al zoveel gebeurt met slecht resultaat als gevolg, dat ouders het nog steeds doen is onvoorstelbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:39

Bij een ander nieuwsbericht hier over staat dat de baby al 10 minuten in de auto zat. En dat is vanaf dat het opgemerkt is door omstanders he!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:40

Nouja, dan had een ouder er toch bij kunnen blijven?

Ik zou m'n huisdier nog niet alleen in de auto achter laten (met dit weer)...

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:18

Baby is 2 weken :( omg dit vind ik redelijk heftig.
En dan ook nog samen gaan winkelen, geen van beide wilde blijkbaar al die tijd in de auto wachten tot de andere terug was.
Helaas had de 2 weken oude baby niets in te brengen.
De meeste mensen laten niet eens hun tas achter in de auto omdat ze bang zijn hem kwijt te raken :D
Maar ja met een beetje geluk heb je na 9 maanden weer een nieuwe baby }>
Misschien wel een verbeterde versie, baby 2.0 of zo iets _-:(

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:27

dito schreef:
ik vind jou oordeel wel erg snel gemaakt hoor...je weet de hele situatie niet en dan gelijk jeugdzorg erbij halen gaat mij iets te ver.Nogmaals ik praat het gedrag niet goed met deze hitte maar het kan ook anders opgelost worden dan te zeggen dat zulke mensen geen kinderen horen te hebben

de situatie lijkt mij voldoende beschreven als je goed op het net zoekt en leest

je praat over een baby he...... een baby van 2 weken....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:30

dat je als je alleen bent heen en weer rent kan ik nog begrijpen... maar als je met zijn tweeen bent blijft er toch één bij het kind? Heel bijzonder...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:35

ze zijn pas 2 weken ouders.. misschien hebben ze nu een wijze les geleerd..

hoewel iedereen moet toch weten dat dat niet kan of hoort..

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:40

Nou, ik vind dat hier e.e.a. wel overtrokken wordt. In de krant kan ik niet verder komen dan dat ze 10 minuten weggeweest zijn. Stel babietje sliep lekker, de temperatuur in de auto was normaal en je gaat even naar binnen... Om dan meteen over jeugdzorg te praten gaat mij te ver hoor. Heb mijn dochter ook wel eens in de auto gelaten voor een boodschapje. Voordat kinderwagen uit de auto was, kind uit autostoeltje in wagen en de hele boel weer omgekeerd als je terug kwam voor een kort bezoekje aan de winkel... Ik had vanmiddag mijn auto in de 'brandende' zon staan en ben boodschappen wezen doen (zonder kind erin); toen ik na een half uur terugkwam was de temperatuur nog prima hoor. Die is niet meteen 60 graden...

Staat ook in het berichtje dat het kindje niks mankeerde en weer mee mocht met de ouders...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:51

Netje schreef:
Nou, ik vind dat hier e.e.a. wel overtrokken wordt. In de krant kan ik niet verder komen dan dat ze 10 minuten weggeweest zijn. Stel babietje sliep lekker, de temperatuur in de auto was normaal en je gaat even naar binnen... Om dan meteen over jeugdzorg te praten gaat mij te ver hoor. Heb mijn dochter ook wel eens in de auto gelaten voor een boodschapje. Voordat kinderwagen uit de auto was, kind uit autostoeltje in wagen en de hele boel weer omgekeerd als je terug kwam voor een kort bezoekje aan de winkel...

Dus omdat jij dezelfde beslissing zou maken/hebt gemaakt is het goed?
Ik vind het onverantwoord om dat te doen, en ja dan duurt het maar wat langer om een boodschap te halen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 00:18

En wie weet hadden ze wel de airco oid aan laten staan in de auto.
Dan wordt het ook niet warm, en kan baby rustig doorslapen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 00:25

Netje schreef:
Nou, ik vind dat hier e.e.a. wel overtrokken wordt. In de krant kan ik niet verder komen dan dat ze 10 minuten weggeweest zijn. Stel babietje sliep lekker, de temperatuur in de auto was normaal en je gaat even naar binnen... Om dan meteen over jeugdzorg te praten gaat mij te ver hoor. Heb mijn dochter ook wel eens in de auto gelaten voor een boodschapje. Voordat kinderwagen uit de auto was, kind uit autostoeltje in wagen en de hele boel weer omgekeerd als je terug kwam voor een kort bezoekje aan de winkel... Ik had vanmiddag mijn auto in de 'brandende' zon staan en ben boodschappen wezen doen (zonder kind erin); toen ik na een half uur terugkwam was de temperatuur nog prima hoor. Die is niet meteen 60 graden...

Staat ook in het berichtje dat het kindje niks mankeerde en weer mee mocht met de ouders...

In het bericht staat niet dat ze 10 minuten weg zijn geweest, er staat dat de omstanders in elk geval 10 minuten hebben gezien dat de baby in de auto zat zonder een ouder erbij.
En ik ben van mening dat je ook in de winter geen kind alleen moet laten in je auto.
Het is geen tas of extra regenjas, het is een levend wezen die volledig afhankelijk is van jou.
En om hem dan maar als een tas boodschappen in je auto achter te laten "omdat het anders zo lang duurt voor je kind en kinderwagen uit de auto hebt gehaald" vind ik echt zeer kwalijk.
Laatst bijgewerkt door cam op 07-06-14 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Ik heb nooit mijn kinderen in de auto gelaten, ook niet als het niet warm was. Ik vind het onverantwoordelijke ouders die van mij een dikke vette boete mogen krijgen.
Er zal maar een auto tegenaan knallen ofzo.

MyWup

Volgens mij kan de airco alleen aan als de motor aan is.
Dat zal wel niet.
Ik vind het niet kunnen...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 00:48

Dat doe je toch gewoon NIET |o

Of het nou koud is of warm

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 00:48

Onbegrijpelijk.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 00:49

Dit hebben wij ook eens meegemaakt. We hadden boodschappen gedaan toen we er door andere mensen op attent werden gemaakt dat er een auto stond met een baby er in. Het kind was compleet in paniek en de ouders waren nergens te bekennen.
De politie werd gebeld en een minuut of tien later kwamen de beide ouders rustig de supermarkt uit lopen. Ze begrepen maar niet waarom wij een de inmiddels andere omstanders zo boos op ze waren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 01:01

Ik ga nog geen minuut weg met de hond in de auto als het warm is... De temperatuur kan zo snel oplopen.
Hoop dat er voor deze ouders wel een sanctie aan verbonden is. Mensen zijn al zo vaak gewaarschuwd...