Zwaar mishandelde kat overlijdt, kinderen zwaarder straffen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Zwaar mishandelde kat overlijdt, kinderen zwaarder straffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 08:44

Bron: http://www.examiner.com/article/paterso ... imal-abuse

In Amerika is een kat overleden aan de verwondingen die hij opliep ten gevolge van mishandeling door een paar 10 jarige kinderen. De verwondingen bestonden oa. uit twee gebroken poten, verwondingen aan de kop, interne bloedingen en uitgetrokken nagels, als gevolg van het proberen weg te komen.

De jongens hebben met bakstenen, stenen en stokken naar de kat gegooid en uiteindelijk zijn zij weg gejaagd door een stel tieners, niet veel ouder dan de daders. Zij hebben het dier geholpen en de dierenambulance gewaarschuwd.
Helaas mocht het niet baten en is de kat als nog aan zijn verwondingen overleden.

De jongens zijn opgespoord en geidentificeerd dankzij schoolgenootjes en zijn voor 5 dagen geschorst en krijgen therapie, maar voor alsnog blijft het daarbij.

Wat vindt bokt hiervan? Is de aanpak voldoende of moet dat anders? In het hoofd houdende dat het kinderen zijn natuurlijk. En wat zouden jullie dan graag zien?
Laatst bijgewerkt door Molfre op 27-05-14 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

eef_doortje

Re: Zwaar mishandelde kat overleidt, kinderen zwaarder straffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:46

als dit al op komt bij deze leeftijd zijn ze zwaar geestelijk gestoord lijkt mij dus ik vind therapie goed, maar mag wel een beetje zwaardere straf misschien naar een instelling?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:47

Opzich redelijk en ik geef ze er een taakstraf van een heleboel uurtjes in een asiel bij

Wendybrian

Ik had wel willen weten wat de straf van de ouders was, dan kan je daaruit ook een beetje zien hoe de ouders er in staan en welk effect dat weer heeft op de kids..
Kinderen worden niet zo geboren, het is een kwestie van gedrag wat niet eerder is gecorrigeerd door derde en een groep die elkaar niet verbeterd

nine1987

Ik heb al een bloedhekel aan kinderen.. Dit maakt dat ik ze alleen maar meer haat.. Walgelijke wezens..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:48

Hetis overlijden met de lange IJ.

En die straf klinkt in de eerste instantie echt belachelijk laag.
Kleine rot sadistjes.

Ze moeten sowieso blijvend in de gaten gehouden worden, niet normaal dat kinderen van die leeftijd zo weinig benul hebben. Klinkt als een toekomstige sociopaat. Of dat nou door de opvoeding is of niet.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 27-05-14 08:50, in het totaal 3 keer bewerkt

Mouzs_engel

Misschien een taakstraf? Vind het wel erg dat kinderen van 10 dit al doen.

Wendybrian

eef_doortje schreef:
als dit al op komt bij deze leeftijd zijn ze zwaar geestelijk gestoord lijkt mij dus ik vind therapie goed, maar mag wel een beetje zwaardere straf misschien naar een instelling?

Kinderen van 10zijn niet zwaar geestelijk gestoord, dit is slecht opvoed werk,niet omdat het kind gestoord is

DeEenhoorn

Ik zit hier echt :oo te kijken! Wat een lichte straf nog eigenlijk. Het zijn dam wel kinderen maar die moet je niet minder aanpakken 'want het zijn nog kinderen'...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:50

Wendybrian schreef:
eef_doortje schreef:

Kinderen van 10zijn niet zwaar geestelijk gestoord, dit is slecht opvoed werk,niet omdat het kind gestoord is

Echt niet.. Als je tien bent, dan ben je je echt wel al vewust van wat ie doet!!

Mouzs_engel

DeEenhoorn schreef:
Ik zit hier echt :oo te kijken! Wat een lichte straf nog eigenlijk. Het zijn dam wel kinderen maar die moet je niet minder aanpakken 'want het zijn nog kinderen'...

En wat voor kind is het nou als hij zulke dingen doet?

Wendybrian

nine1987 schreef:
Ik heb al een bloedhekel aan kinderen.. Dit maakt dat ik ze alleen maar meer haat.. Walgelijke wezens..

Maar goed dat jij ze niet krijgt dan... :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:51

Levenslange TBS en opsluiten zulke zieke wezens. Wordt toch nooit meer iets in de maatschappij, is de nieuwe generatie die scholen binnen gaat lopen en onschuldige mensen overhoop schiet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:52

ouders straffen! die moeten de kinderen morele waarden meegeven.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:52

Wendybrian schreef:
nine1987 schreef:

Maar goed dat jij ze niet krijgt dan... :=

Idd :)

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:53

Ik vind schorsen slecht, hier leren ze niks van. Het is meer vakantie.
Vroeger toen ik iets gedaan had (1 x iets) moest ik schrijven.
Me moeder kocht een blok met zo'n 100 blaadjes en pas als ik die vol had mocht ik wat anders doen.

Vooral dat praten vind ik niet werken. Ze zullen er naar luisteren en dan alles weer vergeten. Ze kunnen het spijt me zeggen maar volgende keer weer doen ze het toch weer.
Daarom vind ik schrijven, opruimen enzo een beteren optie. Natuurlijk excuses aanbieden ook.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:53

Julot_Engel schreef:
DeEenhoorn schreef:

En wat voor kind is het nou als hij zulke dingen doet?

Een kind wat waarschijnlijk niet goed opgevoed is. Die niet heeft geleerd wat normen waarden etc zijn en die op eerder grens overschrijdend gedrag niet terug gefloten zijn.
Geen enkel mens (ook kinderen niet) denken van op de anderen dag dat het wel leuk is om een kat te mishandelen.
Er gaat een heeele hoop aan vooraf

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:54

Ik heb heeeelemaal geen hekel aan kinderen maar als ik dit had gezien als voorbijganger had ik ze echt een rotschop verkocht en ook als het me eigen kind was

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:55

nine1987 schreef:

Gelukkig ben jij volwassen geboren!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:56

FemkeUtah schreef:
Ik heb heeeelemaal geen hekel aan kinderen maar als ik dit had gezien als voorbijganger had ik ze echt een rotschop verkocht en ook als het me eigen kind was

Ze zeggen wel eens : het kost een dorp om een kind op te voeden.
Dus ik geloof er ook heilig in dat als je op straat iets ziet gebeuren dat niet oke is dat je je hier ook in moet mengen.
Of het nou om anderen kinderen pesten gaat of om mieren dood pletten.
Offtopic natuurlijk

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:57

Jannepauli schreef:
nine1987 schreef:

Gelukkig ben jij volwassen geboren!

Ik denk het,jij zegt het.

Dit getuigd ook van een wat lager IQ.. :=

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:58

pepermunt14 schreef:
Ik vind schorsen slecht, hier leren ze niks van. Het is meer vakantie.
Vroeger toen ik iets gedaan had (1 x iets) moest ik schrijven.
Me moeder kocht een blok met zo'n 100 blaadjes en pas als ik die vol had mocht ik wat anders doen.

Vooral dat praten vind ik niet werken. Ze zullen er naar luisteren en dan alles weer vergeten. Ze kunnen het spijt me zeggen maar volgende keer weer doen ze het toch weer.
Daarom vind ik schrijven, opruimen enzo een beteren optie. Natuurlijk excuses aanbieden ook.

Dit is natuurlijk wel iets erger als een snoepje bij de hema pikken.
Kinderen die dit doen hebben denk ik wel een rugzakje, en die moeten zo snel mogelijk geleegd worden voor ze sneller afglijden..

( sorry voor eventueele spelfouten,)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:59

WendyBrian wat een domme poedersuiker opmerking.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:00

Amandavd schreef:
Levenslange TBS en opsluiten zulke zieke wezens. Wordt toch nooit meer iets in de maatschappij, is de nieuwe generatie die scholen binnen gaat lopen en onschuldige mensen overhoop schiet.

Inderdaad. Filteren die maatschappij.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:00

Deze kinderen zouden tot op veel hogere leeftijd in de gaten gehouden moeten worden. Veel misdadigers en seriemoordenaars zijn als kind op deze manier met hun hobby begonnen om de lat met de jaren telkens wat hoger te leggen. Op volwassen leeftijd vormen ze een nog groter risico voor de samenleving.