jongetje van 3 herinnert vorig leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dito

jongetje van 3 herinnert vorig leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 11:10

Petrichor

Re: jongetje van 3 herinnert vorig leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:12

Mooi verhaal. :)

Er zijn wel meer mensen die zich wat herinneren van het vorige leven.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:13

Internet geloof ik sowieso nooit 100%. Het kan net zo goed zijn dat die ouders mediageil zijn en dit dus in scene hebben gezet of zo, is al eens eerder gebeurd toch? Met een ballon of iets. :')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:15

wel toevallig dat het net gebeurd in een cultuur die gelooft in reincarnatie. Ik zeg broodje aap.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:15

Ik heb het filmpje gezien, indrukwekkend!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:16

Ik heb altijd een beetje mijn vraagtekens bij dit soort artikelen. Je dikt het hier en daar een beetje aan en er kan zo'n verhaal uit rollen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:16

sallandval schreef:
wel toevallig dat het net gebeurd in een cultuur die gelooft in reincarnatie. Ik zeg broodje aap.

:j :j :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:17

Heeft zo'n kleuter van 3 überhaupt wel de woordenschat om alles uit te leggen?
Geef mij later maar zo'n intelligent kind.

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:18

Ik geloof er wel in, niet per se in dit verhaal, maar wel in het idee van reïncarnatie.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:19

Er komen ook met regelmatig berichten in de media dat in Nigeria een vrouw is bevallen van een baby met een islamitische gebedssnoer rond haar hals. Of eentje die beviel van een paardenfoetus. In Noord-Korea hadden ze een tijd terug het skelet van de mythische eenhoorn teruggevonden.
Zulke dingen zijn altijd moeilijk na te gaan, wat er echt is geweest en wat er compleet verzonnen wordt om buitenstaanders maar het idee te geven dat zij gelijk hebben met hun levensvisie.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:22

danienappy schreef:
Ik geloof er wel in, niet per se in dit verhaal, maar wel in het idee van reïncarnatie.

Oh ik ook wel hoor, maar dit is wel erg convenient: als we dan al reincarneren is het wel zo praktisch als we zo dicht in de buurt geboren worden zodat we ons eigenlijk lijk nog aan kunnen wijzen.

Niemand kan dit soort verhalen controleren. Ik geloof ook wel dat zíj het geloven hoor. Als er een skelet wordt opgegraven en een bijl is het redelijk eenvoudig om je te herinneren dat je kind daar al iets over gebrabbeld had vóór ("of was het nou ná? Nee het was zéker vóór") dat ze het vonden en toch al geloven in reïncarnatie.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:25

Hoe kan hij nou weten waar hij begraven ligt? Dat heeft hij toch niet meegemaakt, toen was hij al dood?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:26

Rytm schreef:
Hoe kan hij nou weten waar hij begraven ligt? Dat heeft hij toch niet meegemaakt, toen was hij al dood?

Zijn ziel niet :Y)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:29

Hmm, ik vind het maar een vreemd verhaal. Ik geloof dan ook in de schepping, niet in reïncarnatie :)
Wel erg apart!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:32

Rytm schreef:

_/-\o_ Zo had ik er nog niet tegen aan gekeken :))

Persoonlijk geloof ik wel in reincarnatie.. kan eigenlijk niet zo goed uitleggen waarom, maar ik geloof er al in zo lang ik me kan herinneren, dus ook al voor dat ik dat hele woord ooit gehoord had. Op de een of andere manier vind ik het gewoon heel logisch.

Dit verhaal treed alleen wel heel diep in de detail, ik denk dat het enorm aangedikt is. Al denk ik wel dat je als klein kind veel meer herinnert van een (mogelijk) vorig leven. Net als wanneer je een hele levendige droom hebt gehad; als je net wakker bent lijkt het alsof je er nog midden in zit, maar soms ben je binnen een uur al meer dan de helft weer kwijt. Dus misschien (als er dan idd zoiets is als een vorig leven) herinner je je als kind alles beter en sijpelt het langzaam weg naarmate je ouder wordt.

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:33

Geloof er niks van. Kan zo verzonnen zijn :')

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 11:35

zou het ook niet kunnen zijn dat ouders iemand missen en de kleine zo opvoeden dat het lijkt alsof diegene dan weer in leven is? dus geloven gaan in eigen leugen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:42

Ik geloof best in reïncarnatie, maar ik vind dit ook wel erg toevallig allemaal.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:48

wat apart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:52

Apart, ikzelf geloof niet in reïncarnatie.
Weet die alleen maar wie hem gedood heeft en waar die begraven ligt? Niet ofzo wie zijn familie was/is etc?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:57

Ik geloof ook best in reïncarnatie. Maar ik geloof dan ook dat er buitenaards leven bestaat en dat er ook zoiets is als het paranormale :')

Mijn oud-leraar had me wel ooit eens een eng verhaal verteld. Hij had ooit eens gedroomd over een oude vrouw, hij had haar nog nooit van zijn leven gezien. Wat later ging hij op reis naar Amerika en was hij over straat aan het wandelen, komt hij plots die vrouw in zijn droom tegen. Hij en de vrouw stopten allebei heel verbaasd, zegt mijn leraar "dit klinkt misschien heel vreemd, maar ik heb ooit over u gedroomd", waarom de vrouw helemaal in shock zegt "dit zal ook wel vreemd klinken, maar u lijkt echt als twee druppels water op mijn overleden zoon". Ze had hem ook zelfs een foto laten zien van haar overleden zoon.
In hoeverre het verhaal waar is weet ik niet, maar het is toch best eng om erover na te denken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:58

Snollygoster schreef:
Ik geloof ook best in reïncarnatie. Maar ik geloof dan ook dat er buitenaards leven bestaat en dat er ook zoiets is als het paranormale :')

Mijn oud-leraar had me wel ooit eens een eng verhaal verteld. Hij had ooit eens gedroomd over een oude vrouw, hij had haar nog nooit van zijn leven gezien. Wat later ging hij op reis naar Amerika en was hij over straat aan het wandelen, komt hij plots die vrouw in zijn droom tegen. Hij en de vrouw stopten allebei heel verbaasd, zegt mijn leraar "dit klinkt misschien heel vreemd, maar ik heb ooit over u gedroomd", waarom de vrouw helemaal in shock zegt "dit zal ook wel vreemd klinken, maar u lijkt echt als twee druppels water op mijn overleden zoon". Ze had hem ook zelfs een foto laten zien van haar overleden zoon.
In hoeverre het verhaal waar is weet ik niet, maar het is toch best eng om erover na te denken :')

Zal het nog enger maken, je kan geen mensen in je droom zien die je nog nooit in het echt hebt gezien. Je hersenen kunnen geen gezichten verzinnen...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:59

Doanique schreef:
Snollygoster schreef:

Zal het nog enger maken, je kan geen mensen in je droom zien die je nog nooit in het echt hebt gezien. Je hersenen kunnen geen gezichten verzinnen...

nou dat is dan wel erg :brr:

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:00

Dan weten we ook gelijk wie die vorige persoon vermoord heeft, met een bijl... Begraven heeft en na 3 jaar hun zoon het verhaal laten vertellen O:)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:00

Doanique schreef:
Snollygoster schreef:

Daarom net, als hij gereïncarneerd is van die overleden zoon zou het misschien wel kunnen dat hij zich haar herinnert van zijn vorig leven ;)