Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 11:35

Naar aanleiding van dit krantenbericht/spoetdebat

http://www.nu.nl/politiek/3776133/kamer ... ekers.html

hierin word verteld dat er een spoeddebat word gehouden om de grenzen te sluiten voor Eritrese asielzoekers, omdat ze op dit moment in grootte aantallen komen.

http://www.nu.nl/weekend/3771111/waarom ... komen.html
in deze link staat waarom dat zo is. wat die mensen allemaal meemaken.

Wat vind bokt hier nou van? moeten wij de grenzen sluiten voor (eritrese) asielzoekers? of moeten wij de grenzen sluiten voor alle asielzoekers?

Ik zelf weet het niet zo goed. aan een kant denk ik, mja, er lopen hier al heel veel. de helft heeft geen baan, en wij zelf, nederlanders zegmaar hebben het op dit moment ook lastig genoeg met werk zoeken. dus eigenlijk vind ik niet dat je nu nog meer mensen naar Nederland moet halen voordat je de (werk)problemen in nederland opgelost hebt.

aan de andere kant, zijn wij niet verplicht om onze medemensen te helpen? daar waar het zo slecht gaat, waar je kans hebt om neergestoken te worden, mishandelt te worden, om te komen van de honger, moeten wij daarvoor de grensen sluiten? als je de 2e deel leest mogen wij in onze handen knijpen en blij zijn dat het niet zo gaat in Nederland.

verder vind ik dat je of iedereen toe moet laten, of helemaal niemand. dus niet de eritrese asielzoekers niet maar de syrische asielzoeers wel

Dus bokkers: wat vinden jullie? moet Nederland de landsgrenzen sluiten voor (Eritrese) asielzoekers?

kleinvosje

Re: Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:39

Ik zeg dichtgooien die grenzen. Het is heel prima om je medemens te willen helpen, maar wij kunnen niet alles maar klakkeloos binnenlaten vind ik. Het is al vol genoeg zonder buitenlanders, en we betalen ons helemaal blauw aan belastingen en weet ik veel wat, hebben moeite met het vinden van een baan en daarmee woonruimte, en iedereen die binnenkomt krijgt een plekje op kosten van de staat. Als ik dan lees dat er alleen al uit Eritrea de afgelopen tijd meer asielzoekers binnen zijn gekomen als vorig jaar alle asielzoekers uit alle landen bij elkaar, gaat er toch echt iets fout. Andere landen kunnen ook nee zeggen, waarom wij dan niet?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:40

Vanmorgen was er in België nog op de radio dat in een stad als Antwerpen bijvoorbeeld over 10 jaar meer dan 60% van de mensen allochtoon zal zijn..
Vinden we dat nog normaal? Dat er meer mensen met andere nationaliteiten etc onze landen gaan overnemen?

Dit was naar aanleiding over de verkiezingen dat de partijen meer rekening moeten houden met de allochtonen en hun wensen en noden etc.

Euh Hallo?? We leven toch nog in België denk ik dan. Al wie naar ons toe wil komen heeft zich aan te passen aan onze gebruiken en onze normen en waarden en anders gaan ze heel cru gezegd maar terug naar waar ze vandaan komen :)

Om terug te komen op jouw post en topic. Jep, ik vind dat ze goede redenen hebben om te zeggen dat zegeen mensen meer toelaten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:42

In Nederland is het precies hetzelfde Yontheke. Nederland is Nederland niet meer, het mesne-uit-andere-landen-land. Ik heb echt helemaal niets tegen buitenlanders, absoluut niet, maar we kunnen niet onbeperkt maar alles vol laten stromen met buitenlanders. Er zijn nu al in grote steden wijken waar je als Nederlander niet prettig meer rond kunt lopen, waar de buitenlandse cultuur alles over heeft genomen. Dat gaat straks met de rest van het land ook gebeuren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:44

De cijfers zijn flink gemanipuleerd, en daarnaast komt de plotselinge toestroom omdat we Italie steeds het vuile werk op lieten knappen en ze nu hebben gezegd 'wij doen het niet meer, we regelen het samen of we regelen het niet.'

Ons asielbeleid is overigens al behoorlijk streng en tamelijk onmenselijk. Dat de situatie nu flink is veranderd, doordat Italie een signaal heeft gegeven, zou eerder een aanleiding moeten zijn om het gezamelijke beleid nog eens onder de loep te nemen. Stukken effectiever dan te roepen om het strenger maken van een wetgeving die al heeeeel erg dicht zit.
Zie bv ook http://sargasso.nl/de-onzin-van-teeven-duizend-asielzoekers-per-week/

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:45

Sluiten met die handel. Wij zijn meer geld kwijt aan het onderhouden van deze mensen dan we iets aan de armoede bestrijding doen in eigen lang (ook het geld wat naar het buitenland wordt gestuurd mag van mij gehalveerd worden) Weten jullie dat als wij iemand terug sturen naar het land van herkomst dat die persoon nog jarenlang elke maand bij 1.000 krijgt?? Belachelijk toch.

Kijk werk je als buitenlander voor je geld hier in nederland en doe je goed je best om nederlands te leren spreken en een onderdeel van de maatschappij te worden, prima dan heb ik geen probleem met je. Ik heb het puur over de wetsovertreders, de bankhangers en de niksnutten.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:47

Ik zou zeggen; sluit die grenzen.
Maarrrrr ze zijn mijn brood :o

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:51

Yontheke schreef:
Vanmorgen was er in België nog op de radio dat in een stad als Antwerpen bijvoorbeeld over 10 jaar meer dan 60% van de mensen allochtoon zal zijn..
Vinden we dat nog normaal? Dat er meer mensen met andere nationaliteiten etc onze landen gaan overnemen?

Sterker nog. Vorig jaar bestond Rotterdam voor 70% uit allochtonen. En dat loopt elk jaar alleen maar op.
Er zijn Marokkanen-wijken in Den Haag waar de politie al niet meer durft te komen.

Het gaat zo echt de verkeerde kant op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:51

Er zijn genoeg andere landen die ruimte en geld zat hebben om die mensen tijdelijk onderdak en eten te geven. Maar Nederland zit gewoon vól, en heeft enorme schulden.. en wat doen ze? Duizenden asielzoekers binnenlaten en een (in hun ogen iig) enorme uitkering geven waar ze in hun eigen land heel lang van zouden kunnen leven.. Logisch dat ze allemaal hierheen komen, want Nederland vindt dat iedereen recht heeft op geld voor luxe spullen en vakanties enz enz..
Dat ze dan zorgen dat alle polen weer naar huis gaan die hier de asperges aan t uitsteken zijn, en zet de vluchtelingen als gastarbeiders in ofzo.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:52

Persoonlijk denk ik.....je kan niet de mensen uit 1 land niet meer toe laten, dan moet je alle andere landen niet meer toe laten.
En heel eerlijk???
Wij hebben er hier echt genoeg nu, wij komen niet meer aan werk want neem bijvoorbeeld de Polen.
Die willen werken voor een zakcentje waar wij niet van rond komen.
En ga dan als brave Hollander maar eens op zoek naar een baan in deze tijd.
Daarnaast vind ik de mensen van over de grenzen die hier wonen maar al te snel het woord discriminatie roepen >;)
Terwijl het toch wel erg vaak is dat juist deze groep betrokken is in criminele activiteiten.
In Utrecht heb je een wijk waar zelfs de politie zich niet prettig voelt.
Het is gewoon al meer dan genoeg zo.

Elkaar helpen daar ben ik wel voorstander van maar niet ten koste van alles.
Die mensen hier toe laten gaat het probleem niet oplossen, dat is niets meer dan ellende opruimen die veroorzaakt is door een slechte regering.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:52

chamion schreef:
Wij zijn meer geld kwijt aan het onderhouden van deze mensen dan we iets aan de armoede bestrijding doen in eigen lang

Bewijs graag?

Citaat:
(ook het geld wat naar het buitenland wordt gestuurd mag van mij gehalveerd worden)

Tsja, dat wilde Asscher ook. Maar zo flauw dat als iemand gewoon premie heeft betaald voor een sociale verzekering, je die sociale verzekering niet zomaar ineens mag veranderen als dat in strijd met de wet is...

Zelf vind ik de belastinggeluksszoekers (buitenlandse bedrijven die hier graag hun belastingplicht ontlopen, Ikea heeft het zelfs voor elkaar gekregen om een stichting en Algemeen Nut Beogende Instelling te worden) een groter probleem en het kost ons vermoedelijk ook een stuk meer geld...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:57

Sluiten de grenzen, we laten nu jan en alle man erin en dat is ook niet goed.
Natuurlijk kunnen mensen die echt in hun land niet veilig zijn wel binnen komen.
Maar zodra het veilig is moeten ze ook weer weg!

Verder vind ik dat het land nu gewoon echt veel te vol is, ik denk dat grenzen dicht echt geen slecht idee is.
Want ik ben echt niet tegen mensen uit een ander land want wij zitten gewoon echt vol vol!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:58

Misschien is het handig als jullie je even realiseren dat asielzoekers niet hetzelfde zijn als immigranten - het zijn dus geen Turken, Marrokanen, of Polen. Het gaat om een relatief kleine groep die uit levensbedreigende situaties vlucht en een vaak hele zware tocht onderneemt om hier überhaupt te komen. Cijfers over 'allochtonen' zeggen dan ook niets over de hoeveelheid asielzoekers.

Nederland is recent op de vingers getikt door mensenrechtenorganisaties omdat ons asielbeleid inhumaan is. Een Duitse rechter heeft vorige maand een asielzoeker toestemming gegeven in Duitsland te blijven in plaats van terug te keren naar Nederland omdat hij niet kon garanderen dat de man hier fatsoenlijk behandeld zou worden. Zo geweldig is ons asielbeleid dus. Het is soms bijna onmenselijk wreed - er is bijvoorbeeld nu een jongen in ons land die hier als kind gekomen is en vecht om te mogen blijven. Hij is namelijk chronisch ziek, en in zijn thuisland (Azerbedjan) zal hij waarschijnlijk overlijden omdat hij daar niet de juiste medicijnen voor zijn ziekte kan krijgen. Maar ja, in theorie zijn die medicijnen daar ook beschikbaar dus hij kan er heus wel naartoe. Dat de praktijk anders uitwijst is schijnbaar irrelevant. Ja, het is duidelijk hoe geweldig goed wij voor asielzoekers zijn.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:00

Ik zeg ook grenzen sluiten voor alle asielzoekers, en eerst maar eens de mensen goed helpen die hier al zijn. Dan hoeven we misschien de mensen die hier inmiddels een heel leven hebben opgebouwd, niet na bv 5 jaar nog eens terug te sturen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:00

HorseTopShop schreef:
Sterker nog. Vorig jaar bestond Rotterdam voor 70% uit allochtonen.

Hoogst onwaarschijnlijk: https://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdam#Demografie
Dat loopt tot 2011, als je dat extrapoleert kom je op z'n hoogst ergens rond de 50% uit... (En dan gaan we er nog aan voorbij dat de definitie 'allochtoon' erg ruim is... ons hele koningshuis is namelijk ook allochtoon (1 ouder in het buitenland geboren.) Het zegt weinig over de problemen en hoe 'niet-nederlands' men is.)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:01

Dani schreef:
Misschien is het handig als jullie je even realiseren dat asielzoekers niet hetzelfde zijn als immigranten - het zijn dus geen Turken, Marrokanen, of Polen. Het gaat om een relatief kleine groep die uit levensbedreigende situaties vlucht en een vaak hele zware tocht onderneemt om hier überhaupt te komen. Cijfers over 'allochtonen' zeggen dan ook niets over de hoeveelheid asielzoekers.

Jawel, maar zo zijn alle allochtonen vroeger ook hier gekomen. Net als de Polen nu.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:01

Shadow0 schreef:
HorseTopShop schreef:
Sterker nog. Vorig jaar bestond Rotterdam voor 70% uit allochtonen.

Hoogst onwaarschijnlijk: https://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdam#Demografie
Dat loopt tot 2011, als je dat extrapoleert kom je op z'n hoogst ergens rond de 50% uit... (En dan gaan we er nog aan voorbij dat de definitie 'allochtoon' erg ruim is... ons hele koningshuis is namelijk ook allochtoon (1 ouder in het buitenland geboren.) Het zegt weinig over de problemen en hoe 'niet-nederlands' men is.)

Ik zal het even opzoeken. Zijn meerdere nieuwsberichten over en was vorige maand op tv Rijnmond.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:02

HorseTopShop schreef:
Jawel, maar zo zijn alle allochtonen vroeger ook hier gekomen. Net als de Polen nu.

Eh, nee. De Polen die nu naar Nederland komen zijn geen asielzoekers.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:02

HorseTopShop schreef:
Sterker nog. Vorig jaar bestond Rotterdam voor 70% uit allochtonen. En dat loopt elk jaar alleen maar op.

Waar haal je dat vandaan?

Cijfers over geboorteland in Rotterdam: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 15-17&VW=T
Cijfers over Nederlander/niet-Nederlanders in Rotterdam: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 15-17&VW=T
Verhouding (absolute aantallen) allochtoon-autochtoon in Rotterdam: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... G3,G4&VW=T

Deze cijfers geven een heel ander beeld. In 2013 was echt nog geen 70% allochtoon.

En vergeet daarbij ook niet dat CBS het begrip allochtoon nog eens heel breed definieert, en niet zoals velen bedoelen (dat is niet naar jou, HTS, maar een algemene opmerking :) ).

CBS definieert 'allochtoon' als "Persoon die in het buitenland is geboren met ten minste één in het buitenland geboren ouder" (staat in de beschrijving als je de cijfers downloadt). Dus ook mensen met een Franse moeder of Duitse vader vallen daar bijvoorbeeld onder.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:04

Dani schreef:
HorseTopShop schreef:

Eh, nee. De Polen die nu naar Nederland komen zijn geen asielzoekers.

Ik haal het door elkaar. Maar je begrijpt natuurlijk wel wat ik bedoel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:04

Grenzen sluiten,Nederland zit al bommetje vol.Je kán nu eenmaal niet alle mensen uit zulke landen helpen door ze hier heen te halen.Ik snap zeker dat ze hulp nodig hebben,maar dat zal op een andere manier moeten.Zo kunnen we ook niet álle dieren op de wereld redden,hoe graag we dat ook zouden willen.
Het punt is,dat het niet bij 1 land blijft,er komen steeds meer en meer vluchtelingen bij.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:05

Szan schreef:
HorseTopShop schreef:

Waar haal je dat vandaan?

Cijfers over geboorteland in Rotterdam: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 15-17&VW=T
Cijfers over Nederlander/niet-Nederlanders in Rotterdam: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 15-17&VW=T
Verhouding (absolute aantallen) allochtoon-autochtoon in Rotterdam: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... G3,G4&VW=T

Deze cijfers geven een heel ander beeld. In 2013 was echt nog geen 70% allochtoon.

En vergeet daarbij ook niet dat CBS het begrip allochtoon nog eens heel breed definieert, en niet zoals velen bedoelen (dat is niet naar jou, HTS, maar een algemene opmerking :) ).

CBS definieert 'allochtoon' als "Persoon die in het buitenland is geboren met ten minste één in het buitenland geboren ouder" (staat in de beschrijving als je de cijfers downloadt). Dus ook mensen met een Franse moeder of Duitse vader vallen daar bijvoorbeeld onder.

Zoals ik al zei: Het is volop in het nieuws geweest en op tv Rijnmond. Ik zoek het even op.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:06

ik ben zoiezo voor grenzen sluiten...
en zoiezo krijgen deze mensen: geld, een woning, werk, kleding, ziekenkosten voor amper 60 euro zonder eigen risico(ja en wij nederlanders maar betalen die eigen risico) etc etc....
en wij nederlanders mogen eerst 10 jaar bij een woningbouw corporatie aangesloten zijn om uberhaupt in aanmerking te komen voor een woning.
al dan niet te praten over die idiote belastingen enz die we betalen en hoe de oudere keihard achteruit gaan en leeg gezogen worden en alles word afgebroken waar hun voor hebben gewerkt,,

wil je geld zal je er keihard voor moeten werken hier in nl maar ondertussen zijn buitenlanders stukken goedkoper dan wij dure nederlanders want hun werken voor 3 euro per uur ipv 10(en ja ik heb t meegemaakt bij productie werk dat ik meer betaald kreeg dan alle buitenlanders)
dus ja dan raak je je baan kwijt omdat je duur ben..
helaas krijgen nederlanders ook niet ff merk kleding van de staat etc etc en ga zo maar door...

soms denk ik echt dat buitenlanders beter af zijn hier in nl dan nederlanders zelf..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:06

HorseTopShop schreef:

Nee, dat klopt helemaal niet! :n

Asielzoekers ontvluchten hun land uit angst voor vervolging en oorlog. De meeste allochtonen die hier wonen zijn nakomelingen van mensen uit de kolonieen (je weet wel, die landen die we ongevraagd bezet hadden, als slaven hebben uitgebuit en waar we nog wat 'politionele acties' op hebben losgelaten) en arbeidsmigranten, eerst de gastarbeiders (die we zelf hierheen gehaald hebben) en nu uit Oost-europese landen (die we niet meer op dezelfde manier hierheen halen, maar waarvan we het op zich wel weer plezierig vinden dat ze voor relatief weinig geld en in strijd met allerlei arbo-regels werken...)
Leg je klacht maar neer bij de werkgevers, die op deze manier graag goedkoop personeel willen en niet malen om de effecten op de maatschappij :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:07

HorseTopShop schreef:
Ik haal het door elkaar. Maar je begrijpt natuurlijk wel wat ik bedoel.

Nee, dat begrijp ik niet. De Turken en Marrokanen die hier kwamen als gastarbeiders waren ook geen asielzoekers, en verder zou ik niet weten welke groep asielzoekers een significante invloed op onze populatie heeft gehad. Dus ik hoor het graag. :)