Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VivaLaVida schreef:Is het slecht om aan medicijnen te kunnen komen waar mee je zelfmoord kunt plegen, als je echt, echt, echt niet meer wil?
Als je al therapieën en anti depressiva's hebt gebruikt en niks helpt?
Of als je al zo oud bent en maar ligt te lijden en af te wachten?
Ik weet het niet. Bij mij komt op "beter dan voor de trein/van een flat/ophanging"
Wat vinden jullie hier nu van?
(Ik weet dat het bij uinl nu gaat om een medewerker van alberto die aangeeft dat ze nog geen therapie etc heeft gehad, dan keur ik het ook af dat er med verstrekt worden)
Imre schreef:Mijn vriend en ik voeren momenteel ook deze discussie. Ik vind de keuze om jezelf om te brengen met medicatie veel beter dan om voor een trein te springen. Voor de nabestaanden blijft het hoe dan ook vreselijk, maar je bezorgt in ieder geval veel minder mensen een trauma.
DezeNaam schreef:Imre schreef:Mijn vriend en ik voeren momenteel ook deze discussie. Ik vind de keuze om jezelf om te brengen met medicatie veel beter dan om voor een trein te springen. Voor de nabestaanden blijft het hoe dan ook vreselijk, maar je bezorgt in ieder geval veel minder mensen een trauma.
En daarom zullen er ook veel meer zelfmoordgevallen zijn. Voor de trein springen doe je echt niet zomaar hoor, daar denk je eerst over na en je kan je op het laatste moment ook nog steeds bedenken. Dat laatste kan je met pillen ook hoor, maar voor de trein springen lijkt me net iets angstaanjagender.
Verder wordt je ook gewoon gevonden door iemand als je die pillen genomen hebt, of niet? Heb het programma niet gezien dus heb geen idee hoe het in zijn werk gaat met die pillen.
Imre schreef:Maar met pillen ben je nog helemaal heel en hoeven ze je niet plakje voor plakje van de voorkant van een trein te schrapen terwijl de passagiers die de lichaamsdelen voorbij hebben zien vliegen opgevangen worden door slachtofferhulp. En zadel je niet een machinist op met het gevoel dat ie iemand heeft vermoord.
Silly1972 schreef:Heb het niet gezien, maar vraag me af of het wel echt bestaat zo'n pil. Zijn maar weinig pillen waar je echt dood van gaat, meeste hebben spul erin zitten waar je van gaat braken als je er teveel van neemt.
Je moet echt een goede combinatie van pillen hebben wil het lukken en niet dat je voor het leven invalide wordt
cp112 schreef:En dat laatste is de reden dat alleen een arts dit mag doen. En dát is waar het programma over gaat. De einder probeerd de wet te omzeilen.
Zou lekker zijn als jan en alleman maar aan dit 'medicijn' kan komen... Lijkt mij levensgevaarlijk
DezeNaam schreef:cp112 schreef:En dat laatste is de reden dat alleen een arts dit mag doen. En dát is waar het programma over gaat. De einder probeerd de wet te omzeilen.
Zou lekker zijn als jan en alleman maar aan dit 'medicijn' kan komen... Lijkt mij levensgevaarlijk
Als dat medicijn niet toegestaan was zouden mensen zo geen dingen doen om eraan te komen...