Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
caroline_max schreef:Voor dat geld koop je bij ons geen 37 koeien hoorDus ik vrees dat er ergens een misrekening is gemaakt.
Wij hebben vorig jaar laten doorrekenen of zonnepanelen en/of windmolens een optie zijn. Nu mag je hier niet die super-grote neerzetten, maar hoe dan ook kon het hier niet uit. Onze buren hadden 2 windmolens, maar die zijn (vanwege te veel onderhoud dacht ik) alweer verdwenen. En ze zijn nog geen miljonair helaas
Maar goed, wij willen als dit waar is wel een hectare volzetten haha Zetten we er wel een mooie poster voor, met een landschapje ofzo.
caroline_max schreef:Voor dat geld koop je bij ons geen 37 koeien hoorDus ik vrees dat er ergens een misrekening is gemaakt.
Wij hebben vorig jaar laten doorrekenen of zonnepanelen en/of windmolens een optie zijn. Nu mag je hier niet die super-grote neerzetten, maar hoe dan ook kon het hier niet uit. Onze buren hadden 2 windmolens, maar die zijn (vanwege te veel onderhoud dacht ik) alweer verdwenen. En ze zijn nog geen miljonair helaas
Maar goed, wij willen als dit waar is wel een hectare volzetten haha Zetten we er wel een mooie poster voor, met een landschapje ofzo.
8nnemiek schreef:Als ik moet kiezen tussen een kolencentrale of een kerncentrale.. of een aantal windmolens naast mijn huis, dan doe mij die windmolens maar!
Ik kan vanuit het raam de molenparken in Duitsland zien liggen, maar het is niet enorm lelijk, maar geen kabaal en het is veilig en goed voor het milieu, dus wat mij betreft mogen ze er veel meer plaatsen hoor!
Citaat:Tijdens het rijden zijn elektrische auto's wel schoner dan gewone auto's, doordat er geen vervuilende stoffen uit de uitlaat komen, maar ze verschuiven veel problemen van de steden naar verder gelegen oorden. In de accu's zitten stoffen als lithium, nikkel, koper en aluminium, waarvan de winning met veel verzuring en grondwatervervuiling gepaard gaat. Omdat de stroom die de auto's gebruiken voor een flink deel uit de steenkool- en bruinkoolcentrales komt, moet ook het afval van de kolenmijnen worden meegerekend in het milieueffect. Er komen drie tot vier keer zo veel toxische stoffen vrij als bij auto's met een verbrandingsmotor, stellen de auteurs. Ook het gebruik van schaarse metalen is drie keer zo hoog als bij conventionele auto's.
De productie van elektrische auto's vergt twee keer zo veel energie als die van benzine- en dieselauto's. Dat levert dus twee keer zo veel broeikasgassen op. In hoeverre die uitstoot tijdens het gebruik wordt goedgemaakt, hangt sterk af van de herkomst van de elektriciteit waar de auto's op rijden. Als de stroom vooral van steenkool, bruinkool of olie afkomstig is, is het volgens de auteurs 'contraproductief om het gebruik van elektrische voertuigen aan te moedigen'. Dat geldt onder meer voor China, waar zeker 80 procent van de stroom afkomstig is van steenkool.
heroes_hell schreef:Ik heb letterlijk naast een aantal windmolens gewoond op het platteland maar je merkt er bijna niets van.
Vind het ook wel wat hebben
Wij kennen ook iemand die zeurde over een stapmolen dat ie teveel geluid maakte. Nou ik kan je zeggen, dat ding was hartstikke stil en die mensen woonden aan de overkant van de weg terwijl er nog een weg, grote weide en een binnenbak+stallen tussen zat
Mensen hebben gewoon iets nodig om te zeuren