Dat gedoe rond die motorrijders...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Dat gedoe rond die motorrijders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 18:11

Worden jullie er ook zo moe van? Misschien dat het bij ons meer ter sprake komt vanwege het feit dat mijn ouders beide een prachtige Honda Shadow rijden en lid zijn van de Shadow Motorclub.

Maar door al dat gezeur rond de Confederates, Hell's Angels e.d. die allemaal "crimineel" zijn, worden ook zíj benadeeld. De clubs zelf zijn niet crimineel, maar ze hebben criminele leden... Okee.

Ik snap níet dat dit kan in Nederland. Als we een moslim discrimineren is het land te klein, maar motorclubs kunnen we wel verbieden ergens te komen? Open dagen van de Hell's Angels moeten worden afgelast?
Echt ik snap het niet meer...

Janneke2

Re: Dat gedoe rond die motorrijders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:43

Troost je - moslims worden aan de lopende band gediscrimineerd zonder dat het land te klein blijkt.
Okee - schrale troost, maar "even slecht" is nog steeds gelijk.

Maar drie aanslagen op rij in een gewone straat, dat roept om *een of andere* drastische maatregel.

(En naar het schijnt zouden de hells angels zowel een wapenmeester hebben, als een zwijgplicht. Als dat waar is, gaat dat toch een stap verder dan 'een gewone vereniging met soms criminele leden'.)

Ik ben trouwens de Shadows niet tegengekomen in de lijstjes van verdachte clubs.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:47

Ik wordt ook een beetje moedeloos over de motorclubs. Alsof dat het ergste van de wereld is. :+
Motorclubs hebben mij nooit lastig gevallen en vindt het stoer als ze voorbij komen met hun vette harley's.
Maar dit doet me wel een beetje denken aan de aflevering van southpark met die motorclubs. :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 23:39

Nee klopt, Shadows horen er niet bij. Maar worden er wel door benadeeld. Zoals de start van een ritje wat vaak ergens bij een café is, word lastiger naarmate de clubs in zo'n zwaar daglicht staan wat nergens op slaat. Onderlinge ruzies worden niet in het openbaar uitgevochten, zeker niet wanneer er vrouwen/kinderen bij zijn.

Het is zo jammer dat motorclubs in zo'n slecht daglicht staan. Menig mens kent het verschil niet tussen een lid van de Confederates of Shadow MC helaas.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 00:07

Hou op schei uit. Mijn vriend en ik zijn niet eens echt lid van een motorclub. We gaan soms wel is rijden met een bevriende club. (Wij rijden een Suzuki Intruder) Maar zijn geen lid en dragen ook geen colours. Wij zijn echter wel metalheads en dragen dus beide ook een jas met patches. Echter zijn dat band patches en geen club patches. Als wij nu naar een festival of concert of weet ik veel wat gaan worden onze jasjes zowat onder n vergrootglas bekeken op zoek naar colours. En moeten we 6x een rondje draaien en worden grondig gefouilleerd. Ik voel me gvd net een crimineel. Laatst ook, we liepen ff op de kermis. Nou echt, ten alle tijden liep er een bewaker op zo'n 10 passen afstand... Grrrr...

Ik vind t sowieso belachelijk. Al dat gedoe. Ze moesten t voetbal eens gaan verbieden. Die zogenaamde supporters richten elke keer weer voor duizenden euro's schade aan. Maar nee, voetbal is heilig. Want daar verdienen de hoge heren dik geld aan...

Bah... _-:(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 00:23

Nou.. Van de andere kant zitten we hier in Alkmaar dus middenin de rotzooi tussen de Hell's Angels en die andere club, naam ontschiet me even. Maar dat is écht heel vervelend, gedoe om welke club in welke kroegen mogen komen, huizen die in de fik worden gezet, dreigritjes in elkaars buurt.

Ik vind het kinderachtig en ik heb er last van. Ga lekker ruziemaken op een schoolplein, kleuters :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:50

Mw ->nm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:56

Hahaha, mij ervaringen met motorclubs zijn van een ander kaliber. Was eens met een tuttebel op pad toen
er een stoet aankwam. Je wil het niet weten. Motoren uit en stilstaan.
Toen paard en baas er ver voorbij waren op het gemakje starten zonder stoer te doen en wegrijden.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:01

Ik snap het ook niet, ik vind het allemaal zo ontzettend opgeblazen. Motorclubs die verboden worden, ja, als hier bewezen criminele activiteiten plaatsvinden dan kan ik daar nog in komen. Maar evenementen verbieden en de stigmatisering van motorrijders? Dan stel ik voor dat we ook voetbalwedstrijden gaan verbieden en het voetbalsupporters gaan verbieden om in clubkleding over straat te gaan. Het lijkt mij namelijk dat de econoische schade en de kosten van politie inzet bij deze clubs aanzienlijk hoger ligt dan bij motorevenementen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:11

Over 12 dagen gaan wij een er een lang weekend op uit met nog 15 andere motorrijders. Dat de motorclubs nu zo in opspraak zijn, vind ik niet leuk en ik verwacht dat we het gaan merken als we op vakantie gaan. Kwalijk nemen, kan ik het de mensen niet, want er staat op niemands voorhoofd of je nu wel of niet betrouwbaar bent en als je een kliek motorrijders ziet, toont dat nu eenmaal angstaanjagender, dan wanneer er 30 pits meisjes naast elkaar staan. Motorclubs verbieden gaat volgens mij niet, omdat aantoonbaar is dat er slechts een paar motorclubs (2 ?)bedreigend zijn voor de samenleving en niet alle clubs. Maar indien er toch een regelgeving komt, gaat er zeker een paar jaar overheen! Want het wordt natuurlijk aangevochten (niet letterlijk!)Intussen is de discussie niet leuk. Zelf denk ik dat we nog vaker er met zijn 2-en op uit gaan en minder met de hele groep. Want er hoeft er maar 1 te zijn, die het niet pikt, dat we bijvoorbeeld niet geholpen worden bij een restaurant , of geen hotel kunnen boeken...de hele groep wordt er op aan gekeken. Vorig jaar met zijn 2-en op vakantie is het ook een paar keer gebeurd dat we geen kamer in een hotel konden boeken. Ik (als vrouw) ga het al vragen , maar ja, ik heb natuurlijk motorkleding aan. Dit jaar gaan we 1 dag van te voren online boeken...men weet dan immers niet wat ze in huis halen. Maar zo moeten wij de aantal kilometers rijden die op de planning staan en wij plannen niet graag. Ik hoop dan ook dat de discussie wegebt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:40

Marjoow schreef:
Nee klopt, Shadows horen er niet bij. Maar worden er wel door benadeeld. Zoals de start van een ritje wat vaak ergens bij een café is, word lastiger naarmate de clubs in zo'n zwaar daglicht staan wat nergens op slaat. Onderlinge ruzies worden niet in het openbaar uitgevochten, zeker niet wanneer er vrouwen/kinderen bij zijn.

Het is zo jammer dat motorclubs in zo'n slecht daglicht staan. Menig mens kent het verschil niet tussen een lid van de Confederates of Shadow MC helaas.

Ja - vervelend.
Ik heb een vriend die christen is (nu ja, hij doet er niet veel aan) en Youssouf heet. Vonden zijn ouders stoer ofzo.
Hij is "geeneens" moslim, maar ieder sollicitatie formulier begint met "voornaam voluit", vervolgens wordt hem niets gevraagd - en het formulier gaat linea recta in de prullenbak.

Dus ja, ik snap dat het is om uit je vel te springen zo oneerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:23

Een kennisje van mij haar man was motorrijder en ia verongelukt, kan je vertellen dat iedereen er meteen maar vanuit gaat dat het allemaal zijn schuld was. Zonder het verhaal te horen. Dus zelfs zonder club of jasje heb je al een naam...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:03

Wij (vriend en ik) zijn lid van Nederlands grootste Harley chapter en ik kan zeggen dat merendeel uit onze groep er last van ondervindt dat momenteel veel motorrijders worden veroordeeld. Buiten dat Harley evenementen uit voorzorg worden geschrapt wat gewoon uitermate jammer is, merk ik gewoon dat veel mensen binnen ons chapter het zat beginnen te worden en een afkeer hebben tegen de leden van beruchte MC's. Immers verpesten ze gewoon de boel voor anderen. Niet gek is het dan ook als 81-mensen zich verschijnen op open dagen van ons chapter dat ze door allen boos aangekeken worden. Vind het jammer dat er niet wordt gesnapt dat de gewone motorrijder net zoveel een hekel heeft aan de criminele activiteiten als de niet motorrijdende burger.

Gelukkig zie ik dat als we ritten maken in groepen dat er vaak vanuit de omgeving nog wel heel enthousiast wordt gereageerd. Kinderen vinden het vooral spectaculair als er een grote groep voorbij komt en daar kan ik nou echt van genieten. Bij alle ritten die worden georganiseerd binnen het chapter wordt heel netjes gereden. Verkeersregels worden gewoon nageleefd en grote groepen rijden vrijwel altijd onder begeleiding van Road Captains die wegen veilig af kunnen zetten. Iedereen binnen de groep weet ook dat bij het passeren van een paard, zeker eentje onder het zadel, er rustig aangedaan moet worden. Tijdens ritten moet ik eerlijk zeggen dat ik de reacties van omstanders altijd vreselijk netjes en positief vind. Ik kan daarom dus wel altijd genieten met een rit! Graag wil ik dan ook dat dit zo blijft.

Vind het overigens nog altijd jammer dat er zo'n probleem gemaakt wordt rondom de patches. Uit voorzorg worden ze hier niet meer allemaal gedragen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:22

Laten ze eerst maar dat voetbal aanpakken. En dat verbieden :D

Ik vind het juist gaaf met een grote groep rijden. Ook al zit ik nu nog alleen achterop. Maar hopelijk volgend jaar mijn eigen motor.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:29

Ik vind het ook zo overdreven om alle motorclubs over één kam te scheren. Alles afgelasten, slaat nergens op, zelfs evenementen waar al jaren geen enkele overlast van is geweest.
En ik hoorde gisteren idd ook de vergelijking met het voetbal: omdat er een aantal stoorzenders zijn (hooligans) wordt ook niet heel het voetbal afgeschaft! Maar bij motorclubs en evenementen gebeurd dat dus wel.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:49

Er zijn inderdaad clubs in Nederland die niet duigen, maar dit zijn er maar een paar. Echter worden hierdoor alle motorclubs in Nederland voor criminele bendes aangezien. Terwijl het gewone mensen zijn. Wij hebben zelf een motor gehad en zijn lid geweest van een motorclub. Echter zijn we niet crimineel of zo.

Sterker nog, wij hielpen altijd jaarlijks met een tocht met zijspannen voor gehandicapten.
Hierbij was vroeger ook het enigste wat we deden wat niet mocht, kruispunten afzetten
Dit zodat de vrachtwagen met rolstoelen door kon rijden en op tijd bij de lunchpauze en terug op het startpunt was, zodat de gehandicapten die niet kunnen lopen, niet in het zijspan moesten wachten op hun rolstoel.
Mensen moesten vanuit hun rolstoel in het zijspan, daarna gingen we zo snel mogelijk alle rolstoelen inladen, met de vrachtwagen meerijden op de motor (en kruispunten afzetten, we kregen hierbij namelijk geen politiebegeleiding) en zorgen dat de rolstoelen weer op volgorde (met nummers) klaarstonden, zodat de zijspanrijders weer bij de juiste rolstoel konden stoppen.

En inderdaad, wat Akishino zegt, voetbal wordt ook niet afgeschaft.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:55

Darkness85 schreef:
Hou op schei uit. Mijn vriend en ik zijn niet eens echt lid van een motorclub. We gaan soms wel is rijden met een bevriende club. (Wij rijden een Suzuki Intruder) Maar zijn geen lid en dragen ook geen colours. Wij zijn echter wel metalheads en dragen dus beide ook een jas met patches. Echter zijn dat band patches en geen club patches. Als wij nu naar een festival of concert of weet ik veel wat gaan worden onze jasjes zowat onder n vergrootglas bekeken op zoek naar colours. En moeten we 6x een rondje draaien en worden grondig gefouilleerd. Ik voel me gvd net een crimineel. Laatst ook, we liepen ff op de kermis. Nou echt, ten alle tijden liep er een bewaker op zo'n 10 passen afstand... Grrrr...

Ik vind t sowieso belachelijk. Al dat gedoe. Ze moesten t voetbal eens gaan verbieden. Die zogenaamde supporters richten elke keer weer voor duizenden euro's schade aan. Maar nee, voetbal is heilig. Want daar verdienen de hoge heren dik geld aan...

Maar als je weet dat je met zon jack word aangekeken of dat mensen je dan niet vertrouwen, dan trek je voor zo'n gelegenheid als de kermis toch gewoon een andere jasje aan? :o Ik snap dat je gewoon alles aan wil wat je aan wilt, maar als dit dan je dag zo vergalt dan zou voor mij de keuze snel zijn gemaakt :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 16:58

loveidefix schreef:
Darkness85 schreef:

Maar als je weet dat je met zon jack word aangekeken of dat mensen je dan niet vertrouwen, dan trek je voor zo'n gelegenheid als de kermis toch gewoon een andere jasje aan? :o Ik snap dat je gewoon alles aan wil wat je aan wilt, maar als dit dan je dag zo vergalt dan zou voor mij de keuze snel zijn gemaakt :)

Waarom doen moslima's dan niet gewoon die hoofddoek af? Ze weten toch dat daar commentaar op geleverd word? Doen ze toch een haarbandje in ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:06

Marjoow schreef:
loveidefix schreef:

Waarom doen moslima's dan niet gewoon die hoofddoek af? Ze weten toch dat daar commentaar op geleverd word? Doen ze toch een haarbandje in ;)

Hohhooo ik bedoel het niet aanvallend hoor -O- bedoel gewoon dat je dat jasje mischien dan kan bewaren voor het motor rijden en een egale leren jas voor gewoon ofzo als je dat mooi vind. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten! Mensen veranderen gewoon niet, dus met vooroordelen zul je moeten blijven dealen

(mijn schoonouders zijn beide lid van een motor club en ook hun passen op dat ze geen logo's of wat dan ook op fb hebben staan zodat het voor het werk ook niet nadelig kan werken)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:09

Ik zie patches als een vorm van identificatie... Vind het prachtig om tijdens de Benelux rally aan de hand van backpatches te zien waar mensen vandaan komen, bij welk chapter ze zitten, en inderdaad alle andere patches vertellen dingen over iemand zijn/haar interesses, clubs, etc. Hier gaan ze uit voorzorg uit bij sommige gelegenheden, maar vind het eigenlijk van de zotte.

Moet ook eerlijk zeggen dat toen ik in mijn familie (opa/oma/tantes/etc.) kwam vertellen dat er Harley gereden wordt door schoonfamilie dat er direct gevraagd werd of dat dan wat met Hell's Angels te maken heeft. Gewoon onwetendheid dus, want ze hebben nooit veroordeeld. De beruchte MC's heten niet voor niks 1%MC's... De andere 99% (en hoogstwaarschijnlijk wel meer dan dat percentage) zijn gewone burgers.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 17:10

loveidefix schreef:
Marjoow schreef:

Hohhooo ik bedoel het niet aanvallend hoor -O- bedoel gewoon dat je dat jasje mischien dan kan bewaren voor het motor rijden en een egale leren jas voor gewoon ofzo als je dat mooi vind. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten! Mensen veranderen gewoon niet, dus met vooroordelen zul je moeten blijven dealen

(mijn schoonouders zijn beide lid van een motor club en ook hun passen op dat ze geen logo's of wat dan ook op fb hebben staan zodat het voor het werk ook niet nadelig kan werken)

Tis even om aan te geven dat we wel met een hele dubbele standaard overal naar kijken. Waarom zou je je kledingstijl aanpassen omdat anderen er niet mee om kunnen gaan? ;)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:20

[/quote]

Maar als je weet dat je met zon jack word aangekeken of dat mensen je dan niet vertrouwen, dan trek je voor zo'n gelegenheid als de kermis toch gewoon een andere jasje aan? :o Ik snap dat je gewoon alles aan wil wat je aan wilt, maar als dit dan je dag zo vergalt dan zou voor mij de keuze snel zijn gemaakt :)[/quote]

Waarom doen moslima's dan niet gewoon die hoofddoek af? Ze weten toch dat daar commentaar op geleverd word? Doen ze toch een haarbandje in ;)[/quote]

Als hun jas een stevig motorjack is, ben je toch gek als je een andere jas aandoet. Als je onderuit schuift, voorkomt een goede jas toch heel wat afgeschaafd vel over het asfalt.

En ik vind ook dat je aan mag doen wat je wilt.

Er zijn volgens mij zat mensen die overdag netjes in het pak lopen en in het weekend "stoer" op hun motor even zich zelf willen zijn.
Laat ze, en pak alleen de criminelen aan (of ze nu motorrijder, ruiter, voetballer of wat dan ook zijn)!!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:09

Marjoow schreef:
Tis even om aan te geven dat we wel met een hele dubbele standaard overal naar kijken. Waarom zou je je kledingstijl aanpassen omdat anderen er niet mee om kunnen gaan? ;)

Ik pas mijn kledingstijl aan, omdat ik weet dat elke keuze een gevolg heeft. Soms heb ik het er voor over...maar soms is de verontwaardiging het me niet waard.
Ik kan natuurlijk wel proberen iedereen op te voeden en te zeggen dat je niet op het uiterlijk moet afgaan, maar ben oud genoeg om te weten dat het zo niet werkt.
Daar komt bij , zelf heb ik voldoende inlevingsvermogen, om te weten dat een motorrijder in vol ornaat, er afschrikwekkender eruit ziet, dan dezelfde rijder in zijn pak met stropdas.
Dus een kermis zou ik zelf nooit aflopen in motorkleding. Dat vind ik eigenlijk onder het kopje "provoceren" vallen en persoonlijk wil ik dat niet.
Ik heb ooit op een kermis in Zaandam gelopen, waar een groep Hells Angels liepen. De mensen stoven allemaal uit hun buurt en ik ergerde me hevig. Want als men ziet dat iedereen erop reageert, kan het dan niet anders? We hebben het aan dit soort motorrijders te danken, dat er nu zo'n hetze komt.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:38

Je provoceert als je motorkleding draagt? Wat als je op de motor naar de kermis bent gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:41

_Denise_ schreef:
Je provoceert als je motorkleding draagt? Wat als je op de motor naar de kermis bent gegaan?

Dan moet je je blijkbaar omkleden :+

Vooral lastig als je op motor vakantie bent en nauwelijks ruimte hebt voor kleren :')