Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ik vind dat deze mensen geen kinderen zouden moeten krijgen en dus verplichte anticonceptie moeten krijgen. Er is een bepaalde verantwoordelijkheid naar een kind toe qua zorg en opvoeding en mensen met een zware geestelijke handicap kunnen daar niet aan voldoen.
Een interessantere discussie is denk ik eerder waar je de grens trekt.
HannahFrouk schreef:Ik ben er eigenlijk wel voor dat iemand pas een kind kan nemen met benefits als kinderbijslag en dergelijke, als je aan kunt tonen dat je ervoor kunt zorgen in de meest brede zin van het woord. Dat zou dus inhouden dat een heleboel stellen die nu wel kinderen hebben, dan geen kinderen zouden 'mogen' krijgen. Nou weet ik wel, dat dat in de praktijk moeilijk uitvoerbaar is (want wie moet daar dan over beslissen natuurlijk), maar toch zou ik dat het beste vinden.
Nu krijg ik heel Nederland over me heen natuurlijk (en heel bokt en misschien ook wel de hele kosmos), maar ik zie dagelijks zoveel mis gaan met (de opvoeding en verzorging van) kinderen, dat ik eigenlijk steeds meer naar die mening ga neigen.
Ik heb bijvoorbeeld een tijd medische verslagen uitgewerkt, de ellende die je dan op te typen krijgt, verschrikkelijk. Daar valt ook onder: zwakbegaafden die kinderen krijgen en vervolgens niets bakken van de hele opvoeding. Dus nee, ik ben daar niet voor, want die kinderen worden daar ook écht niet happy van. Maar dat geldt dus voor meer dan zwakbegaafden.
Morganlefay schreef:Alleen waar ga je de grens leggen als dit allemaal zonder al te veel tegenspraak wordt toegestaan.
Er was een engerd die in de jaren 30 er al rare gedachtes op na hield.
Denk niet dat iemand op een herhaling van dit zit te wachten.
hannah41 schreef:Morganlefay schreef:Alleen waar ga je de grens leggen als dit allemaal zonder al te veel tegenspraak wordt toegestaan.
Er was een engerd die in de jaren 30 er al rare gedachtes op na hield.
Denk niet dat iemand op een herhaling van dit zit te wachten.
Ik kom even binnenvallen, geheel off topic ook nog. Maar wat is er precies gebeurd in de jaren 30? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk.