Worden wij als mens steeds onbeschofter...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anhighwood

Worden wij als mens steeds onbeschofter...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 21:49

Iemand vroeg een vraag over honden voeding.
Ik antwoord daar in mijn inziens met een aantal stellingen op in een pb naar de persoon toe.
Krijg ik daar een zeer agressief mail terug.
Dat ik het totaal fout had, en over het algemeen dat ik een zwetser was en ben.(ken de gehele persoon niet)
Die mevrouw is zelf dietist en weet het dus...

Nu kan uiteraard een mail net op een verkeerd moment binnenkomen.
Je kunt een geschreven woord ook verkeerd oppakken.

Moeten wij daarom als mens dus dan meteen onbeschoft en agressief reageren?
Hebben wij van onze ouders en grootouders niet meegekregen dat beleefdheid nummer 1 is van een goede samenleving?

Ik heb strak en netjes beantwoord, en verdomd weer zo een zelfde mail terug.

Of word de maatschappij harder en onbeschofter, is het raar dat beleefdheid een gewoontegoed moet zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:55

jij krijgt tenminste nog antwoord,ik mailde laatst een bedrijf met de vraag waar de verschillende verkooppunten waren in Nederland.Echt geen antwoord hoor...heb maar gebelt :+

Ik weet niet wat dat is,ik denk ook een soort anonimiteit.De hele dag scheld iedereen en vind iedereen vanalles van elkaar.Op het net....in het echte leven ,face to face, durft niemand.

Sammie

Re: Worden wij als mens steeds onbeschofter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:00

Je krijgt 1 rare reactie en gelijk is heel de mens in zn geheel onbeschoft..?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:03

Sammie schreef:
Je krijgt 1 rare reactie en gelijk is heel de mens in zn geheel onbeschoft..?

Hier zit ik ook een beetje mee.. Verkeerd moment of niet, die persoon had natuurlijk ook anders kunnen reageren. Maar ik hoor toch ook bij de mens en ik zou nooit zo reageren, net als velen anderen denk ik.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 22:10

Nee zeker niet sammie, het valt mij gewoon steeds meer op.
Mijn kinderen zijn 21/20 en 19 maar als die zo reageren dan zeg ik daar echt wel wat van.

Reageer zoals je zelf behandeld wenst te worden!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:28

Dat soort mensen zijn van alle tijden. Ik meen dat het Aristoteles was die schreef dat de kinderen niet meer opstonden voor ouderen, jongeren steeds onbeleefder tegen hun ouders en leraren werden, dat de maatschappij in zijn geheel verloederde in rap tempo. Dan hebben we het dus over eeuwen geleden. Helaas zijn er altijd onbeschofte mensen te vinden, vroeger, nu, en zolang als de mens zal bestaan. Door internet kom je wel vaker met dergelijke mensen in aanraking, en de huidige media heeft ook de neiging ze een (te) groot podium te geven, dus daardoor kan je wel het gevoel krijgen dat er steeds meer onbeschofte mensen komen.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 23:37

Ook weer waar Dani!
Toch voelt het niet ok.
Snap dat het via de nu gangbare media velen malen makkelijk is om zo te zijn,
en toch denk ik dat er daar meer aandacht aan besteed zou moeten worden!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:41

Sommige mensen voelen zich altijd meteen aangevallen en pakken alles persoonlijk op... Mijn leermoment van die dag: blok die mensen overal en hoop dat je ze nooit meer tegenkomt :')

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:49

Inderdaad Lianne86, helemaal mee eens. Sommige onderwerpen moet je bij bepaalde mensen ook gewoon niet aan kaarten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:24

Ik zit veel op amerikaanse sites, daar houdt men over het algemeen meer de fatsoensnormen in pacht dan hier.

Mensen worden steeds egocentrischer tegenwoordig, wordt de wereld echt een stuk leuker van :(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:09

Doen we echt zelf met het nastreven van indivualisme :)

Al vind ik het persoonlijk toch echt meevallen en blijven het imo incidentiele gevallen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:12

Je hebt nu eenmaal onbeschofte mensen,maar ook beleefde mensen.Van alles wat,en jij TS trof er eentje die onbeleefd is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:51

Lianne86 schreef:
Sommige mensen voelen zich altijd meteen aangevallen en pakken alles persoonlijk op... Mijn leermoment van die dag: blok die mensen overal en hoop dat je ze nooit meer tegenkomt :')

Dat geldt beide kanten op, ik ben namelijk de persoon die zogezegd deze "onbeschofte" pb heeft gestuurd.
TS verteld er niet bij dat in haar pb allerlei beschuldigingen mijn kant op stonden met redenaties die echt op complete onwerkelijkheid gestaafd zijn met daaronder dat ik maar eens op haar webwinkel moest kijken. Ik voerde te veel, mijn honden moesten wel te dik zijn want dat zijn alle honden, een insinuatie dat ik geen geld over had voor goed voer(BARF volgens de optiek van ts), weet ik wat allemaal.
Ik heb daarop een duidelijke mail gestuurd dat deze beschuldigingen onjuist waren en dat er redenaties in stonden die echt flauwekul waren. Ik ben van mening dat deze mail zeker niet onbeschoft was, maar het geschreven woord is vrij voor opvattingen. Sommige mensen hebben nou eenmaal moeite met directheid, helaas. Mij kwam sterk het drammende gevoel dat sommige voelem bij BARFmensen of bijvoorbeeld natuurlijk bekappers.

Verder vind ik het nogal onbeschoft dat hier pb (afkorting PRIVEberichten) besproken worden. Over onbeschoft gesproken, ik heb dan ook geTEMt. Verder ga ik dan ook niet meer reageren hier.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 23:11

?? wil het wel openbaar maken hoor, zet zo de gehele mail erop.
Heb alleen gezegd wat wij tegenkomen, en ja de aanname gemaakt dat je het niet betalen kon, waarvoor excuses aangeboden.
Jij vind het onzin en flauwekul, maar is het zeker niet, maar jij jou mening, ik mijn mening

BTW...dit was ook een algemeen bericht, en ja , je was zeker onbeschoft, maar schijnt zo te moeten!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:14