Zinking passagiersschips Zuid Korea

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ryomieko

Zinking passagiersschips Zuid Korea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 21:35

Na de ondergang van een veerboot voor de kust van Zuid-Korea worden woensdag 283 mensen vermist. Er zijn zeker vier doden
en 55 gewonden gevallen.

De veerboot Sewol raakte woensdag in de problemen bij het eiland Jindo. Het 146 meter lange schip is vrijwel geheel en ondersteboven in
de golven verdwenen en ligt op dertig meter diepte.

De veerboot had 462 mensen aan boord, onder wie 325 scholieren, toen het in de morgen plotseling in moeilijkheden raakte en zonk,
meldde persbureau Yonhap. 175 personen zijn inmiddels gered.

Over het lot van de overige opvarenden is nog geen duidelijkheid. Volgens een opvarende zouden er nog mensen gevangen zitten in het schip.
Gevreesd wordt dat het dodental nog veel verder zal oplopen. Met een watertemperatuur van zo'n twaalf graden Celsius treedt onderkoeling
na anderhalf tot twee uur in.

Duikers

Militaire duikers zoeken in het gezonken schip naar vermiste personen. Onder de doden zijn een 27-jarige vrouwelijk bemanningslid en een student.
Tientallen andere overlevenden zijn naar ziekenhuizen vervoerd, met onder meer botbreuken.

Aanvankelijk werd gemeld dat er ruim honderd mensen zoek waren, maar de kustwacht maakte korte tijd later bekend dat er veel meer vermisten zijn.

Dreun

Over de oorzaak van de ondergang van de Sewol is nog niets bekend. Een opvarende hoorde volgens de kustwacht een "dreun", waarna het schip
"opeens begon te zinken". Veel mensen zouden in zee zijn gesprongen, nadat ze te horen hadden gekregen dat het schip zou zinken.​

De kustwacht en marine zijn er wel in geslaagd erg snel een grote reddingsoperatie te beginnen voor de opvarenden van het zinkende schip. Dat
kapseisde twee uur nadat de bemanning van het schip had gemeld in moeilijkheden te verkeren.

Het schip was dinsdagavond vertrokken uit de westelijke havenstad Incheon en zou woensdag aankomen bij het eiland Jeju voor de zuidkust.
De scholieren aan boord maakten met hun school een uitstapje van vier dagen naar het populaire eiland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_______

Las het op school en gewoon geen woorden voor. Nog zoveel passagiers vermist, waaronder zoveel studenten. Een van de overledenen is een student die ook nog
is jarig was en omgekomen is doordat hij zijn klasgenoten wilde helpen. Leerlingen die bange berichten naar hun ouders sturen die nog vast zitten in het schip.
Hoop zo dat ze, en ik zou niet weten hoe, nog meer passagiers kunnen redden.

Nirvana_

Re: Zinking passagiersschips Zuid Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:37

Ik heb het gehoord ja... Verschrikkelijk. Zo veel mensen...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:41

Holy.. die foto's.. Verschrikkelijk! Lijkt me zo eng.. Ik hoop echt dat ze nog mensen kunnen redden

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 22:02

Ik hoop het ook. Er komen ook nog telkens weer nieuwe berichten van studenten binnen die nog vast zitten in de boot en zeggen dat ze nog leven etc.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:23

Ik snap trouwens ook wel dat ze de comeback activities even staken, en de wekelijkse muziekprogramma's...

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 22:29

Nirvana_ schreef:
Ik snap trouwens ook wel dat ze de comeback activities even staken, en de wekelijkse muziekprogramma's...

Ik ook, zou het raar hebben gevonden als ze dat allemaal door zouden hebben laten gaan.
Vanochtend, toen ik het nieuws nog niet had gehoord zat ik te verlangen naar de comeback van Exo, maar dat boeit mij eventjes niet meer.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:55

ik begrijp t niet... t schip is gezonken. hoe kunnen de passagiers dan nog berichten versturen als ze onder water zijn?

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 22:57

malih schreef:
ik begrijp t niet... t schip is gezonken. hoe kunnen de passagiers dan nog berichten versturen als ze onder water zijn?

Ik weet het niet helemaal precies, maar heb wel gelezen dat het iets is met dat de boot waterdicht is.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:03

Wow, wat eng :\ Ik hoop dat er nog mensen te redden zijn!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:04

Damn.. wat verschrikkelijk zeg. Zat gisteren nog een boek over de Titanic te lezen, en dan komt dit nieuws voorbij. Kippenvel :\

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:26

malih schreef:

Volgens mij kan het water er maar zeer langzaam in door lucht en kan je zo nog vrij lang overleven. De temperatuur van het water is dan gevaarlijker.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:39

Wat een akelig bericht....
Waarom krijg ik meteen kippenvel als ik lees dat het bij Korea is?
Hopelijk was iedereen van boord voor het schip zonk en hebben ze ze gewoon uit zee kunnen vissen.

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 12:43

anneliesdj schreef:
Wat een akelig bericht....
Waarom krijg ik meteen kippenvel als ik lees dat het bij Korea is?
Hopelijk was iedereen van boord voor het schip zonk en hebben ze ze gewoon uit zee kunnen vissen.

Jammer genoeg zijn er nog steeds zo'n 280 mensen vermist. Dodental is opgelopen naar 9 doden en er komem kranen en dan hopen
ze in de kabines te kunnen komen.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:08

Denk dat we er vanuit kunnen gaan dat velen het niet overleefd hebben.. Wordt nu zelf helemaal naar van het nieuwsbericht wat ik erover aan het lezen ben.. Snap alleen niet dat oa nu.nl niets laat zien..

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 13:12

Goldwynn schreef:
Denk dat we er vanuit kunnen gaan dat velen het niet overleefd hebben.. Wordt nu zelf helemaal naar van het nieuwsbericht wat ik erover aan het lezen ben.. Snap alleen niet dat oa nu.nl niets laat zien..

Inderdaad, keek gisteren op nu.nl en telegraaf, gewoon niks. Moest googlen voordat ik uberhaupt een nieuwsbericht kon vinden...

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:17

Nu is het nog steeds dat je moet googelen voor informatie, wat denk ik ook wel inhoud dat de informatie die we vinden niet up to date zal zijn..
Heb de nieuwsberichten maar weg geklikt, misschien dat ik later nog maar eens kijk, maar op dit moment vind ik het te naar..

Maar vergelijk het met t vliegtuig vanuit Maleisië, dat was volop in het nieuws, en dit, eigenlijk nog bijna een grotere ramp, helemaal niets..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:57

Wat verschrikkelijk. Ga eens even zoeken of ik wat meer informatie kan vinden.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:58

Als je in het Engels googled is er wel informatie te vinden. Ik ben gestopt met lezen toen ik bij sms berichten van passagiers uitkwam..

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:38

Ze hebben al gemeld dat de sms berichten van de passagiers nep waren.

Inmiddels zijn er al 29 doden, waaronder 12 studenten, 2 leraren, twee bemanningsleden en 2 gewone passagiers.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:51

Maar verwachten ze nog dat er mensen leven? Dat kan toch niet?

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:54

Als de mensen in air pockets zitten is er een kans dat er nog passagiers leven, alleen naderen ze bijna de 72 uur sinds het schip is gezonken en helaas
kunnen we niet lang zonder water overleven.
Heb ook gelezen dat een van de overleden een paar minuten voordat hij/zij uit het water werd gehaald nog leefde, dus hij/zij leefde nog in de ochtend (Koreaanse
tijd).

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 03:37

"Dit is de Titanic". Heftige beelden vanaf de Sewol

Meer dan twee weken nadat de veerboot Sewol voor de kust van Zuid-Korea is gezonken, zijn twee filmpjes opgedoken van de laatst momenten aan boord. Let op, de video's zijn nogal heftig.

Het eerste filmpje werd gevonden op de mobiele telefoon van Park Su-hyeon (17). Zijn vader bracht het afgelopen week naar buiten. De scholieren lijken de ernst van de situatie nog niet door te hebben. Zo grapt er eentje "Dit is net de Titanic", terwijl de boot scheefhangt. Een ander roept dat hij het wel lollig vindt.

Op een gegeven moment hebben ze het wel door, ze sturen afscheidsboodschappen naar hun familie. "Pap, mam, ik hou van jullie."

http://nos.nl/op3/artikel/642595-dit-is ... sewol.html

Heftig ;(

Edit; Even andere link geplaatst.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 05:40

Zo, zeker heftig! :/