Citaat:Het Nederlandse meisje dat zondag een dreigtweet verstuurde naar de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij American Airlines heeft zichzelf gemeld op het politiebureau in Rotterdam.
Daar is ze vervolgens aangehouden. Dat bevestigt de politie tegenover NU.nl.
Het 14-jarige meisje twitterde zondag in het Engels naar het account van American Airlines:
"Hallo mijn naam is Ibrahim en ik kom uit Afghanistan. Ik maak deel uit van al-Qaeda en op 1 juni ga ik echt iets groots doen, dag."
In een reactie zei American Airlines het dreigement zeer serieus te nemen. Haar gegevens werden doorgespeeld aan de FBI.
Op Twitter zei het meisje later spijt te hebben van haar tweet. Haar twitterprofiel is inmiddels niet meer bereikbaar. Ze heeft zich maandag gemeld bij de politie.
"Haar tweet heeft wereldwijd nogal tot beroering geleid", aldus een woordvoerder van de Rotterdamse politie. "Ze wordt maandagmiddag verhoord. Wat er daarna gebeurt moeten we nog even afwachten."
''De veiligheid van onze passagiers is onze prioriteit nummer 1. We nemen veiligheidskwesties zeer serieus en werken samen met de autoriteiten van geval tot geval'', aldus American Airlines een verklaring aan Amerikaanse media.
Ik las op nu.nl dat het meisje ondertussen weer vrijgelaten is, maar ik vroeg me af, wat vinden jullie hier nou van?
Vinden jullie het terecht dat het meisje is aangehouden of vinden jullie het echt niet kunnen?
Ik vind het meer dan terecht en hoop dat ze haar lesje geleerd heeft.
Als je zoiets tweet uit verveling dan zit er toch iets niet helemaal goed.