Ongeluk ronde van vlaanderen. Vrouw in levensgevaar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Ongeluk ronde van vlaanderen. Vrouw in levensgevaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 19:14

Ik ben absoluut geen fan van wielrennen, mijn vriend daarentegen doet het vrij fanatiek. Maar dit vind ik toch wel een discussie waard.

Bron: De Morgen

Citaat:
DM RVV Drama in de 98e editie van de Ronde van Vlaanderen: bij het buitenrijden van Wielsbeke reed Johan Vansummeren, in 2011 winnaar van Parijs-Roubaix, op een 65-jarige vrouw die op een middeneiland op de rijbaan stond. Hieronder de schokkende beelden.

De twee kwamen hard met elkaar in aanraking en werden afgevoerd. De vrouw in kwestie was er het ergste aan toe. Volgens de laatste berichten is ze in een kunstmatige coma gebracht en moet ze hersenchirurgie ondergaan. "Ze verkeert in levensgevaar", zo meldt de politie van de zone Midow.

Vansummeren van zijn kant heeft het ziekenhuis ondanks zijn snijwonden in het aangezicht al mogen verlaten."Wat Johan Vansummeren betreft, hij heeft rijtwonden in het gezicht en mocht het ziekenhuis verlaten", aldus Garmin-Sharp. "Hij, en wij als team, zijn met onze gedachten bij de toeschouwster en we wensen haar het beste."

De precieze omstandigheden van de botsing zijn nog onduidelijk. Het parket van Kortrijk is ingelicht en zal normaal gezien een verkeersdeskundige aanstellen.

Link naar filmpje

Mijn mening? Die mensen wat daar staan zijn het absoluut zelf schuld, ik vind het ontzettend dom om op die plek te gaan staan. Als renners van de rotonde afkomen hupsen die over dat heuveltje heen, dat doet van Summeren nu dus ook maar helaas staat daar die bejaarde vrouw. Je ziet zowel de renner als de vrouw tegen de vlakte gaan en vervolgens zie je dat die mensen wat daar staan geen enkele vorm van hulp verlenen... Vreselijk, dan ga je toch vrijwel automatisch hulp bieden?

Het discussiepunt op FB. Ik vind dat die bejaarde vrouw het helemaal zelf schuld is, die heeft daar niks te zoeken en zou op 3 vingers kunnen uittellen dat het gevaarlijk is daar te gaan staan. Maar er zijn ook mensen die vinden dat de renners fout zijn, zij moeten niet denken dat de weg van hun is? Persoonlijk vind ik het ook een struikelpunt dat de organisatie hier niets van heeft gezegd bij voorbaat.

Wat vind Bokt?

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:19

De weg is op het moment van een wedstrijd wél van de wielrenners. Ik ga toch ook niet midden in de rijbaan staan als Edward Gal zijn proef aan het rijden is?!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:21

Was het een fan?
Of een gewoon licht dementerend oudje?

Edit zie het filmpje, snap niet dat ze er mogen staan van de organisatie?
En de fietser en de dame liggen neer, en de andere mensen op de rotonde doen niks -O-
Laatst bijgewerkt door Furrow op 06-04-14 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:22

Wat bezielt hun om daar in het midden te gaan staan??? Sorry ik kan dit echt niet zielig of sneu of erg vinden, genoeg plek langs de kant, ga dan niet speciaal doen en in het midden staan als daar de hele troep wielrenners langs komt, is toch gewoon een ongeluk uitlokken.

xSwanHeart

Re: Ongeluk ronde van vlaanderen. Vrouw in levensgevaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:25

Ik vind het vreselijk dat het is gebeurd, laat ik dat vooropstellen. Wens beide betrokkenen veel beterschap.

Maar mijn god, wat ontzettend dom om daar te gaan staan. Je kan er toch op wachten dat het fout gaat? Vind dat de organisatie hier wat steken heeft laten vallen, die zou moeten zorgen dat de rijbaand voldoende is afgezet, en dat de toeschouwers achter de hekken blijven.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:25

Wat ik nog vreemder vind, is dat die mannen die bij haar staan, de eerste seconden totaal geen hulp verlenen! Het duurt een eeuwigheid tot er iemand die fiets van haar opraapt en zich om de wielrenner en het vrouwtje bekommeren.
Heel bijzonder dat ze daar mogen staan, levensgevaarlijke plek!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:26

Wie gaat daar nu staan 8)7
Maar ook fout van de organisatie die moet zorgen dat het parcours vrij is van opstakels, of dat nu mensen of andere dingen zijn.

Wielrenner had sowieso een smak gemaakt want de stoep en drempel was ook niet rijdbaar zonder mensen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:27

Suusenmalvin schreef:
Wat ik nog vreemder vind, is dat die mannen die bij haar staan, de eerste seconden totaal geen hulp verlenen! Het duurt een eeuwigheid tot er iemand die fiets van haar opraapt en zich om de wielrenner en het vrouwtje bekommeren.
Heel bijzonder dat ze daar mogen staan, levensgevaarlijke plek!!

Inderdaad, ze kijken is naar beneden en dan kijken ze verder rond. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:28

Die vrouw hoort daar niet te staan, maar moet de organisatie dan niet zorgen dat ze daar niet kán staan?
Ik ben een groot wielerfan, maar de ronde vanmiddag was weer drama. Een grote chaos waarbij zowel publiek als renners in gevaar gebracht worden.

Dit was niet de enige valpartij (understatement)...

Daarnaast irriteer ik me mateloos aan "supporters" die midden op de weg gaan staan voor de "perfecte foto" (met een telefoon :') ) of om "aan te moedigen"

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:31

Maar wat nou als dat vrouwtje aan het oversteken was, en toen iedereen er aan kwam? Dat ze daar moest wachten?
Ik roep ook maar wat hoor, misschien kan dat niet eens...

Maar misselijkmakend dat niemand helpt...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:32

Ik heb ook het idee dat mensen die wel bij de vrouw willen komen om hulp te bieden, simpelweg geen weg kunnen banen tussen de ploegauto's door. Ik denk als dat bij je gebeurt, je ook even nodig heb om te beseffen wat er is gebeurt. Je verwacht niet meteen het ergste, het ging allemaal zo snel.
Ik vind het sowieso een domme plek om te staan. Je brengt niet alleen jezelf maar ook de renners in gevaar. Vooral in zo'n peleton kan de renner nauwelijks zien wat er precies voor hem gebeurt. Voor hun zal het er hebben uit gezien dat die vrouw midden op de weg stond. Probeer dat maar eens uit te wijken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:33

Ruim voor het peloton aan komt komen er al auto's en motoren langs. Daarna over willen steken is zacht gezegd, niet handig....

Als ik bij een koers ga kijken, zoek ik een plekje, en daar blijf ik, ga niet continu heen en weer, en zeker niet als de eerste wagens geweest zijn

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:36

Als er een fotograaf omver gereden was..was het dan ook eigen schuld?

Wat een asos daar zeg..alleen maar eigenbelang...
Toeteren met die autos en doorrijden...
Fotograaf vooral nog ff checken of zn foto goed is... Voordat ze uberhaupt iets doen..
Walgelijk....verleen hulp aan je medemens ipv in je eifen wereld en je sport te blijven....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:37

Foutje, staat een meisje met een rokje en iemand op zijn knieen te filmen ofzo?
Laatst bijgewerkt door spatter op 06-04-14 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:38

Vrouw stak NIET over..dat is inmiddels gerectifiseerd(hoe je dat ook maar schrijft) vrouw stond bij de fotografen...

LadyMadonna

Jiskaa

Harde reacties hier, eigen schuld etc. Die vrouw gaat misschien wel dood. Beetje meer sympathie mag wel hoor. En nee ik vind het ook niet slim dat ze daar staan, maar vind dit ook een fout in de organisatie. Die mensen haal je daar toch weg? En als die vrouw er niet had gestaan, had die wielrenner alsnog een rare klap gemaakt gok ik, aardig hoog stoepje.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:39

Is er een YouTube filmpje ofzo? Ik heb geen fb :o

Creatas

De organisatie/gemeente had het moeten voorkomen, dit door oversteekplaatsen en stewards te regelen.
Vaak zijn die er wel, en dan is het (zoals misschien ook in dit geval) eigen dommigheid. Bovendien is het natuurlijk verdomd lastig om een 200+ km parcour volledig proof te maken.
Sowieso een bizarre koers, met gruwelijk veel valpartijen.

Blijft sneu, maar ik vind niet dat je het Vansummeren aan kan rekenen.
Laatst bijgewerkt door Creatas op 06-04-14 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

LadyMadonna schreef:
Die vrouw hoort daar niet te staan, maar moet de organisatie dan niet zorgen dat ze daar niet kán staan?
Ik ben een groot wielerfan, maar de ronde vanmiddag was weer drama. Een grote chaos waarbij zowel publiek als renners in gevaar gebracht worden.

Daarnaast irriteer ik me mateloos aan "supporters" die midden op de weg gaan staan voor de "perfecte foto" (met een telefoon :') ) of om "aan te moedigen"

Zoals Photo guy, het perfecte voorbeeld dat er echt iets moet gedaan worden aan de beveiliging.

Afbeelding

Dit was ongeveer twee weken geleden.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 06-04-14 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:40

Jolliegirl schreef:
Vrouw stak NIET over..dat is inmiddels gerectifiseerd(hoe je dat ook maar schrijft) vrouw stond bij de fotografen...

okeoke, tja, slim is anders maar t blijft ontzettend sneu..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:41

LadyMadonna schreef:
Reactie Vansummeren :(:)

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... meren_reax

Jollie, ja, renners hebben tijdens een koers nu eenmaal voorrang. Dit is geen amateurtocht, dit is een wedstrijd.
Bij de formule 1 ga je toch ook niet op het parcours lopen?

Ho ho... Daar hoor je mij niet over he ;)
Er word gewoon geen hulp verleent...dat is aso!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:41

Jiska, harde reacties misschien, van mijn kant uit ook richting de organisatie, maar niet naar de renners.
Het wielrennen wordt té gevaarlijk.
Die vrouw had daar niet mogen staan, ze had daar dus niet mogen komen.
Dat neemt niet weg dat het een ontzettend triest ongeluk is. Reactie van Vansummeren zegt genoeg denk ik.
Stel dat die vrouw overlijdt, hoe moet hij zich dan voelen? Terwijl het naar mijn idee (door de organisatie) goed te voorkomen is

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:43

Furrow schreef:
LadyMadonna schreef:

Zoals Photo guy, het perfecte voorbeeld dat er echt iets moet gedaan worden aan de beveiliging.

[ Afbeelding ]

Dit was ongeveer twee weken geleden.

Die gast mogen ze echt permanent bannen van wielerkoersen.... Is ie levensmoe oid? Wat een idioot!
Is dat echt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:43

Heel erg dat dit is gebeurd, maar ik snap ook niet dat ze daar staat.. Maar ook als ze er niet had gestaan was die wielrenner dus blijkbaar over de vluchtheuvel gegaan.. Was het dan niet duidelijk aangegeven? Normaal zie je altijd dat er mensen met vlaggen op die vluchtheuvels staan te zwaaien..

Wat ik wel bizar vind is dat ál die teamauto's doorrijden!!