Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annwfyn schreef:Ik denk dat als ik met een partner zou zijn die wel vlees zou eten, (wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen) een soort van compromis zou maken.
Van bijv. maar 1 a 2x per week een stukje (biologisch) vlees en de rest vegetarisch.
spatter schreef:Je moet kinderen veel verschillende smaken aanbieden maar het is een fabeltje dat kinderen moeilijke eters worden als ze geen vlees eten.
Ze krijgen allemaal een periode dat ze bewust worden van smaak en doorkrijgen wat ze eten maar in de regel zijn ze dan op een leeftijd dat je dingen kunt bespreken.
Smaak verandert ook.
Ik heb bij mijn kinderen nooit erg moeilijk gedaan, veel aangeboden en bij dingen die ze echt smerig vonden niet te moeilijk gedaan.
Bij eten wat niet zo lekker gevonden wordt moesten ze een beetje eten.
Inmiddels zijn ze volwassen en bijna volwassen en we zitten nog altijd met z'n allen aan tafel en iedereen eet gewoon mee.
xMendy schreef:Ik ben van mening dat je een kind niet de belangrijke voedingsstoffen mag ontnemen die in vlees zitten. Kinderen hebben dat nodig (volwassenen ook). Daarnaast kan je je mening over wel/geen vlees eten niet opdringen aan kinderen die zich nog nergens van bewust zijn. IMO moeten ze dat later zelf beslissen.
Ik zeg dus vlees laten eten.
Esmeej333 schreef:Ik vraag. Me dat ook serieus af. Als je kinderen gewoon gevarieerd laat eten maar alleen geen vlees dan lijkt me niet dat ze alleen door het niet vlees eten moeilijke eters worden toch?
Ik heb het in de OP echt over jonge kinderen die geen keuze voor zichzelf kunnen maken hoor.
Een twaalfjarige jouw principes opdringen vind ik sowieso niet kunnen.
Maar is het opdringen om kinderen vegetarisch te laten eten zolang ze het zelf niet kunnen bepalen en zodra ze zelf wel vlees te willen eten ze hierin vrij laten?
Waarom is vlees de norm?
Vjestagirl schreef:Ik vind het een aparte redenatie, dat kinderen nu vlees moeten eten, zodat ze later zelf kunnen kiezen of ze het wel of niet willen eten. Ze kunnen ook vanuit een vegetarische basis vlees gaan eten...
1 à 2x per week vlees vind ik n mooie oplossing, meer heb je toch niet nodig.