Muziek en videoclip tegen Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fink

Muziek en videoclip tegen Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 23:40

Ik kon hier nog geen topic over vinden en ik ben toch benieuwd wat bokt hier van vind. Er is een muziek en videoclip gemaakt genaamd 'Honzy - Geertje' waarin de mening van de rapper 'Honzy' tegenover Geert Wilders wordt geuit. Hij doet verschillende uitspraken over Geert Wilders. Ik vind het veel te overdreven, ik vind dat je je mening in een muziek en videoclip mag uiten, maar doe dat dan op een normale en respectvolle manier, niet door twee pistolen op het hoofd van een op Geert Wilders lijkende persoon te richten. Blijf respectvol, ook al is hij het niet.
Nou bokkers, wat vinden jullie hiervan? Blijf wel respectvol tegenover elkaar.

De clip

Lauraa12

Re: Muziek en videoclip tegen Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:42

ik vind het heel erg overdreven hoor!
je mening uiten, oke maar dit gaat wel een beetje ver

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:43

Ik vind het werkelijk belachelijk.
Lekker dom ook, ben je tegen Geert Wilders omdat hij je ras veroordeeld, doe je dit waarmee je de spijker op zijn kop slaat. 8)7

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:44

Geert look-a-likes?
Ja hoor.

Maar ik vind dit wel erg overdreven hoor :n

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:47

Op zich snap ik wel dat er enorm veel onbegrip en frustratie heerst in de gemeenschap van moslims in NL omtrent de uitspraken van Geert Wilders, maar ik denk dat een filmpje als deze juist de vooroordelen over een zogenaamd agressieve en gewelddadige godsdienst in de hand werkt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:48

Vind het best kansloos en smakeloos.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:50

Ze vinden het niet normaal dat geert zo over hun praat maar die flapdrol dreigt hem in principe met die zak over de look-a-like en dat geweer maakt het ook nog eens af. Wat een laag niveau heeft die gast.

Nies_

Ik vind het ziekelijk. Gelijk opsluiten.

Maartenn

Ik vind het een belachelijke clip, maar ik denk dat het wel belangrijk is om in te zien wat deze clip duidelijk maakt. De clip maakt duidelijk dat de islam in Nederland zich extreem onderdrukt voelt, en dat is (in mijn ogen) een slechte zaak.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:51

Nathaliefje schreef:
Op zich snap ik wel dat er enorm veel onbegrip en frustratie heerst in de gemeenschap van moslims in NL omtrent de uitspraken van Geert Wilders, maar ik denk dat een filmpje als deze juist de vooroordelen over een zogenaamd agressieve en gewelddadige godsdienst in de hand werkt.

Precies. Je wilt niet dat hij dat soort uitspraken maakt over de islam. Maar je maakt wel een liedje en een filmpje die dit bevestigen. De ironie... De ironie :')

Ik vind dit ronduit schandalig. Ik vind het best ziekelijk dat je hierover een tekst kunt maken... Zou het niet eens in mijn hoofd kunnen halen..

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:51

Dit is vragen om problemen... Wat Geert doet is misschien niet altijd om over naar huis te schrijven, maar dit gaat wel erg ver imho.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:52

Nies_ schreef:
Ik vind het ziekelijk. Gelijk opsluiten.

Mogen ze met de heer Wilders ook doen wat mij betreft, maar los daarvan vind ik deze clip wel erg ironisch ja. Brengt niet echt de boodschap die je zou willen brengen in die positie.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:53

Misschien niet de slimste manier om je mening te uiten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:54

Koekje van eigen deeg en nu weet hij niet hoe snel hij jankend naar mama moet. Ok de clip gaat te ver, maar dat gaat Geert ook...

Blue_Eyes

Poek schreef:
Misschien niet de slimste manier om je mening te uiten

Nou, dat inderdaad. Luister zonder beeld eens naar de tekst en het idee wordt een stuk duidelijker.

Tallie1979

Deze meneer bevestigd het stigma over zijn eigen geloof en volk alleen maar.

En ik vraag mij af of dit niet als bedreiging kan worden gezien.

Mafkees!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:55

Caira schreef:
Koekje van eigen deeg en nu weet hij niet hoe snel hij jankend naar mama moet. Ok de clip gaat te ver, maar dat gaat Geert ook...

Geert gaat veel te ver maar het probleem is dat hij het zo verpakt dat hij stemmen krijgt. :n

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:57

Tallie1979 schreef:
Deze meneer bevestigd het stigma over zijn eigen geloof en volk alleen maar.

En ik vraag mij af of dit niet als bedreiging kan worden gezien.

Mafkees!

Inderdaad dat maakt het zo kansloos.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:58

Die Wilder speelt hwt hartstikke slim. Buiten de camera's schijnt het zelfs een hele sympathieke man te zijn. Had het er toevallig net nog met iemand over.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:01

tja..... als je de tekst zonder clip zou horen snap ik de boodschap die ze uit willen dragen wel, maar de videoclip spreekt die boodschap dan weer tegen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:02

De clip vind ik belachelijk, de tekst daarentegen best wel goed.

Maar ik hoor net Geert Wilders tijdens een speech roepen: Willen we meer of minder Marokkanen? Niets geen onderscheid naar criminele Marokkanen of illegalen. Ook dat vind ik belachelijk, maar vooral opruiend.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:04

Ik vind dat deze clip precies de stereotypes bevestigt, helaas, en precies Geert zijn woorden bevestigt dat het 'allemaal tuig' is. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf niet bepaald fan van Geert Wilders..
Ik snap wel dat er grote onvrede onder de islamitische gemeenschap heerst, wat naar mijn mening ook zeker niet onterecht is want sommige uitlatingen zijn ook gewoon respectloos of grof naar hen.
maar dit 'antwoord' vind ik echt te ziek voor woorden
Ik kan me voorstellen dat de islamitische gemeenschap hier in Nederland hier ook zeker niet achter staat..

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:09

Nathaliefje schreef:

Helemaal mee eens. :)

Toch jammer van het nummer zelf, de tekst is goed. Hij zou wel voor zo'n controversiële clip gekozen hebben zodat er over gepraat zou worden. En dat is ook gelukt. Geloof dat Wilders zelfs aangifte tegen Hozny heeft gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:10

Donkerblauw schreef:
Nathaliefje schreef:

Helemaal mee eens. :)

Toch jammer van het nummer zelf, de tekst is goed. Hij zou wel voor zo'n controversiële clip gekozen hebben zodat er over gepraat zou worden. En dat is ook gelukt. Geloof dat Wilders zelfs aangifte tegen Hozny heeft gedaan.

Nog meer ironie.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:20

Yup. Zo stom, volgens Wilders zelf mag hij alles zeggen en doen want "vrijheid van meningsuiting", maar zodra je iets over hem zegt wat hij als beledigend opvat rent hij direct in gestrekte draf naar het politiebureau. En meneer is nogal snel beledigd. :=